raport - newsy i ciekawostki
Xbox nie rezygnuje z planu dotarcia do jak największej liczby graczy. Firma zapowiada dalszą ekspansję, chwaląc się wynikami 20 topowych marek
Marcin Bukowski, 25 października 2024, 08:52
Prezes Microsoftu podsumował działalność firmy w zakresie gamingu w roku fiskalnym 2024. W planach jest kontynuacja ekspansji na nowe platformy.
Oto 20 gier, które „wygrały” pierwszą połowę 2024 roku na Steamie. Zwycięzca mógł być tylko jeden, ale Baldur’s Gate 3 i polskie Manor Lords odniosły wielki sukces
Marcin Przała, 14 sierpnia 2024, 21:36
Najnowszy raport firmy analitycznej The GameDisoverCo przynosi ciekawe informacje o największych „graczach” Steama w pierwszej połowy tego roku, jak i garść danych na temat ogólnej kondycji owej platformy.
Raport Microsoftu ujawnia, że nikt nie chce kupować Xboksów Series X/S i Surface'ów. Sytuację ratują Activision Blizzard z chmurą
Zbigniew Woźnicki, 31 lipca 2024, 11:39
Nowy raport finansowy Microsoftu pokazuje, że Xbox Series X|S radzi sobie coraz gorzej z każdym kolejnym kwartałem. Sytuację ratują Activision Blizzard oraz chmura, które odpowiadają za sporą część przychodu firmy.
Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje
Maciej Gaffke, 18 lipca 2024, 21:16
Amerykanie chętnie bawią się w grach wideo, a jeszcze chętniej kupują przedmioty w grach-usługach. Poznaliśmy szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming.
Nintendo Switch może stać się najpopularniejszą konsolą w historii - raport sprzedaży
Arkadiusz Strzała, 7 lutego 2024, 12:50
Switch może zostać najlepiej sprzedającą się konsolą w historii. Według najnowszego raportu Nintendo zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem liczby sprzedanych urządzeń.
Badanie dotyczące 4-dniowego tygodnia pracy wykazało, że gdy pracujemy 5 dni, jeden dzień spędzamy prawie nic nie robiąc
Marek Pluta, 14 września 2023, 16:36
Najnowsze badania dowodzą, że 4-dniowy dzień pracy może być dobrym pomysłem. Pozwala zwiększyć produktywność oraz poprawiają zdrowie fizyczne oraz psychiczne pracowników, zapewniając większą satysfakcję z wykonywanej pracy.
Blizzard chwali się popularnością Diablo 4, Activision szaleje z liczbami
Jakub Błażewicz, 19 lipca 2023, 18:15
W czerwcu Diablo 4 przyciągnęło 10 milionów graczy na ponad 700 milionów godzin, walnie przyczyniając się do rekordowo udanego kwartału firmy Blizzard Entertainment.
Microsoft wyciąga brudy - Sony blokuje wydanie kilku gier na Xboksa
Kamil Kleszyk, 23 grudnia 2022, 15:38
Z najnowszego raportu Microsoftu dowiadujemy się, że Sony miało zablokować wydanie kilku dużych tytułów na Xboksy. Wśród nich jest Final Fantasy VII Remake oraz Silent Hill 2 Remake.
Ogromny atak ransomware omija rosyjskie komputery
Przemysław Dygas, 8 lipca 2021, 19:30
Według ekspertów, oprogramowanie grupy REvil, która odpowiedzialna jest za wiele kosztownych ataków przy użyciu ransomware, omija rosyjskie komputery. Ma to gwarantować hakerom przychylność władz tego kraju.
Popularność dystrybucji cyfrowej w Europie Wschodniej – Polska na trzecim miejscu
Łukasz Szliselman, 6 listopada 2014, 11:51
Według raportu Eastern Europe Digital Games Market 2014 Polska jest trzecim największym rynkiem dystrybucji cyfrowej gier w Europie Wschodniej. Jak się okazuje, Polacy najczęściej grają na PC oraz urządzeniach mobilnych.
Sony sprzedało 3,3 mln konsol PlayStation 4 w ostatnich miesiącach
Kamil Zwijacz, 1 listopada 2014, 09:15
W najnowszym raporcie finansowym firmy Sony ujawniono, że w okresie lipiec - wrzesień 2014 roku sprzedano 3,3 mln egzemplarzy konsol PlayStation 4 i 800 tys. PlayStation 3. Dzięki temu dział odpowiedzialny za gry zanotował ponad 80% wzrost w porównaniu do tego samego okresu 2013 roku. Japoński koncern jako całość nie radzi sobie jednak zbyt dobrze, gdyż straty wyniosły ponad 1,2 mld dolarów.
Sprzedano 9 mln sztuk Watch Dogs - półroczny raport Ubisoftu
Jakub Madej, 31 października 2014, 19:20
Koncern Ubisoft wysłał do sklepów na całym świecie ponad 9 mln sztuk gry Watch Dogs, która ukazała się w maju tego roku. Tę informację oraz wiele innych można znaleźć w opublikowanym raporcie finansowym dotyczącym pierwszej połowy roku fiskalnego 2014/2015.
Użytkownicy iOS kochają strategie, a fani Androida wolą gry RPG – pokazuje raport o stanie rynku mobilnego
Adrian Werner, 16 sierpnia 2014, 10:28
Firma App Annie opublikowała raport opisujący preferencje graczy mobilnych w drugim kwartale tego roku. Okazało się, że na iOS największym powodzeniem cieszą się strategie, podczas gdy użytkownicy Androida preferują gry RPG.
Sprzedaż Xbox One - Microsoft na razie na minusie
Marcin Skierski, 11 sierpnia 2014, 13:32
Z najnowszego raportu finansowego firmy Microsoft wynika, że w ubiegłym roku fiskalnym (1 kwietnia 2013 roku - 31 marca 2014 roku) koszty produkcji i marketingu Xboksa One oraz Xboksa 360 przekroczyły przychody osiągnięte przez obie konsole.
Sony ze stratami w ostatnim roku mimo sukcesu PlayStation 4
Marcin Skierski, 14 maja 2014, 12:05
Z raportu finansowego firmy Sony za ostatni rok fiskalny (1 kwietnia 2013 roku - 31 marca 2014 roku) dowiedzieliśmy się, że japoński koncern po raz kolejny odnotował straty. Nie zmieniła tego nawet bardzo dobra sprzedaż PlayStation 4, choć niewątpliwie miała wpływ na poprawę sytuacji względem wcześniejszego okresu.
Nintendo – słabe wyniki finansowe japońskiego koncernu. Niezadowalająca sprzedaż konsoli Wii U
Artur Raciborski, 7 maja 2014, 17:25
Koncern Nintendo opublikował wyniki finansowe za zakończony rok fiskalny. Okazało się, że japoński gigant sprzedał zaledwie 6,17 mln egzemplarzy konsoli Wii U od jej premiery w 2012 roku. Słaba sprzedaż Wii U przełożyła się na straty finansowe i firma notuje na swoim koncie bardzo słaby rok.
W 2013 roku ponad 71 mln osób oglądało zmagania e-sportowe
Kamil Zwijacz, 4 kwietnia 2014, 14:38
Firma SuperData, specjalizująca się w analizowaniu rynku cyfrowej dystrybucji i gier free-to-play, opublikowała raport za 2013 rok, dotyczący oglądalności rozgrywek e-sportowych. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że ta forma rozrywki cieszy się coraz większą popularnością, notując w zeszłym roku 71,5 mln widzów na całym świecie.
Raport specjalny: Konsole i gry
Skąpiec Press Release, 20 marca 2014, 16:27
0,15% najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50% przychodów w segmencie free to play
Marcin Skierski, 28 lutego 2014, 10:30
Z badania firmy Swrve wynika, że 50% przychodów uzyskanych przez gry free to play wygenerowało zaledwie 0,15% najaktywniejszych użytkowników urządzeń mobilnych. Zdecydowana większość posiadaczy smartfonów i innych platform przenośnych preferuje darmową rozrywkę.
Gry na urządzenia mobilne - smartfony i tablety prowadzą w wyścigu z konsolami przenośnymi
Krzysztof Mysiak, 27 lutego 2014, 12:09
Firmy IDC i App Annie przygotowały raport omawiający rynek gier na urządzenia przenośne w czwartym kwartale 2013 roku. Można się z niego dowiedzieć, że w ostatnich trzech miesiącach minionego roku wyniki sprzedaży gier na smartfony i tablety były blisko trzy razy wyższe w stosunku do tytułów na handheldy.
Nvidia zanotowała 50% wzrost przychodu z kart graficznych GeForce GTX
Kamil Zwijacz, 16 lutego 2014, 14:09
Firma Nvidia opublikowała raport finansowy za czwarty kwartał roku fiskalnego 2014. Koncern zanotował znacznie lepsze wyniki niż przewidywano, a ogromny wpływ na tę sytuację miała popularność kart graficznych z rodziny GeForce GTX. Zanotowano bowiem 50% wzrost przychodów ze sprzedaży tych układów, w porównaniu do czwartego kwartału roku fiskalnego 2013.
PlayStation 4 deklasuje Xboksa One w styczniowym raporcie o wynikach amerykańskiego rynku gier
Adrian Werner, 14 lutego 2014, 10:13
Opublikowano raport omawiający wyniki amerykańskiego rynku gier za styczeń tego roku. Najpopularniejszą grą okazało się Call of Duty: Ghost, a sprzedaż PlayStation 4 była niemal dwukrotnie wyższa niż konkurencyjnego Xboksa One.
Świetne wyniki Monster Hunter 4, słaba sprzedaż Lost Planet 3 - raport finansowy firmy Capcom
Kamil Zwijacz, 7 lutego 2014, 19:20
Koncern Capcom opublikował swój najnowszy raport finansowy, z którego wynika, że firma radzi sobie nie najgorzej, nawet pomimo mniejszych przychodów, niż te, które zanotowano rok wcześniej. Do końca 2013 roku do sklepów wysłano m.in. 4 mln egzemplarzy gry Monster Hunter 4 i milion kopii Dead Rising 3, a DuckTales: Remastered poradziło sobie lepiej, niż oczekiwano.
PlayStation 4 pomaga Sony - znaczna poprawa wyników finansowych firmy
Marcin Skierski, 6 lutego 2014, 11:10
Firma Sony odnotowała znaczną poprawę wyników finansowych w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego (1 października - 31 grudnia 2013 roku), dzięki bardzo dobrej sprzedaży konsoli PlayStation 4. Japoński koncern udostępnił dokładny raport za wspomniany okres.
8,5 mln egzemplarzy Borderlands 2 i 5 mln NBA 2K14 w sklepach - raport finansowy Take-Two Interactive
Kamil Zwijacz, 4 lutego 2014, 11:11
Z najnowszego raportu finansowego koncernu Take-Two Interactive wynika, że firma wysłała do sklepów ponad 8,5 mln egzemplarzy gry Borderlands 2 i 5 mln NBA 2K14. Dzięki temu, a także znakomitym wynikom osiągniętym przez Grand Theft Auto V, zanotowano ogromny wzrost przychodu - z 415,8 mln dolarów w trzecim kwartale 2013 roku fiskalnego do 1,86 mld dolarów w tym samym okresie 2014 roku fiskalnego.
Electronic Arts - dalszy wzrost wartości cyfrowej dystrybucji i ponad 300 mln dolarów straty
Kamil Zwijacz, 29 stycznia 2014, 13:18
Dzięki najnowszemu raportowi finansowemu koncernu Electronic Arts poznaliśmy dane dotyczące kondycji firmy. Pomimo wzrostu znaczenia cyfrowej dystrybucji (w tym działu EA Mobile) i zagarnięcia około 1/3 rynku gier na next-geny, korporacja i tak zanotowała straty w wysokości 308 mln dolarów.
7,4 mln konsol marki Xbox wysłanych do sklepów w ostatnim kwartale 2013 roku - raport finansowy Microsoftu
Kamil Zwijacz, 24 stycznia 2014, 12:09
Koncern Microsoft opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał fiskalny 2014 roku. Firmie udało się wprowadzić do sprzedaży 7,4 mln egzemplarzy konsol marki Xbox (Xbox One i Xbox 360), przy okazji notując wzrost przychodów w swoich najważniejszych działach odpowiedzialnych za rynek konsumencki i biznesowy.
13,4 miliona graczy w Polsce i inne informacje o naszym rynku
Michał Kułakowski, 23 stycznia 2014, 19:25
Z części raportu firmy badawczej Newzoo, który poświęcony został graczom w Polsce, dowiadujemy się, że jest ich w niej w sumie aż 13,4 milionów. 98% z nich bawi się regularnie przy ekranie peceta. Pod tym względem zajmujemy drugie miejsce w Europie.
Nintendo poważnie obniża prognozy sprzedaży konsoli Wii U i 3DS
Michał Kułakowski, 17 stycznia 2014, 19:52
Nintendo mocno obniżyło swoje prognozy sprzedaży konsoli Wii U i 3DS w mijającym roku fiskalnym (kwiecień 2013 - marzec 2014). Wszystko wskazuje również na to, że firma odnotuje też dość duże straty finansowe. W obliczu tych rewelacji prezes spółki, Satoru Iwata, nie zamierza rezygnować ze stanowiska.
Xbox One wygrał wojnę next-genów w grudniu w USA
Krzysztof Mysiak, 17 stycznia 2014, 11:40
Firma NPD opublikowała raport dotyczący sprzedaży konsol na rynku Stanów Zjednoczonych w grudniu 2013 roku. Na pierwszym miejscu pozostaje Nintendo 3DS, a w wojnie next-genów w tym okresie lepiej radził sobie Xbox One.
Zarobki Polskiego Gamedevu - opublikowano raport na rok 2013
Krzysztof Mysiak, 5 grudnia 2013, 09:31
Grupa Polski GameDev przedstawiła wyniki badań dotyczących wysokości zarobków twórców gier w naszym kraju. Średnia kwota wyniosła 4 458 zł netto, a największe przychody wykazali pracownicy dużych firm z długim stażem, piastujący funkcje kadry zarządzającej, producentów lub programistów.
Raport finansowy Electronic Arts. Sprzedaż cyfrowa nadal na topie
Łukasz Szliselman, 30 października 2013, 13:34
Według sprawozdania Electronic Arts za ostatni kwartał, dystrybucja cyfrowa stanowiła niemal 2/3 całkowitego przychodu firmy. Mimo niezłych wyników finansowych, EA w dalszym ciągu jest na minusie.
Xbox 360 w dobrej formie. Milion sztuk konsoli trafiło do sklepów w ostatnim kwartale
Michał Kułakowski, 19 lipca 2013, 14:55
Mimo nowej generacji konsol za pasem, Xbox 360 radzi sobie nadal całkiem dobrze. W ubiegłym kwartale Microsoft wysłał do sklepów milion egzemplarzy konsoli. Koncern odnotował także ogólny wzrost przychodów generowanych przez subskrypcje i sprzedaż w sieci Xbox Live.
Raport finansowy firmy Ubisoft. Coraz większe znaczenie cyfrowej dystrybucji
Marcin Skierski, 19 lipca 2013, 11:30
Firma Ubisoft podsumowała pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego (1 kwietnia 2013 roku – 30 czerwca 2013 roku) w najnowszym raporcie finansowym. Niemal połowa przychodów francuskiego koncernu w tym okresie pochodzi z cyfrowej dystrybucji.
GTA V - 18 mln egzemplarzy w ciągu pierwszego roku?
Bartosz Woldański, 31 maja 2013, 11:11
Strauss Zelnick, prezes koncernu Take-Two, odniósł się do rokowań analityków dotyczących sprzedaży GTA V. Przewiduje się, że nowa odsłona gangsterskiej serii Rockstara rozejdzie się w 18 milionach egzemplarzy w ciągu pierwszego roku od premiery. Poruszono także temat używanych gier na konsolach nowej generacji.
Powrót NBA Live i brak gier z serii Star Wars oraz UFC w roku fiskalnym 2014
Marcin Skierski, 8 maja 2013, 11:15
W najnowszym raporcie finansowym firmy Electronic Arts poznaliśmy listę gier, które amerykański koncern chce wydać do końca marca 2014 roku. Wśród takich produkcji znalazły się m.in. kolejne odsłony serii NBA Live i Need for Speed. Niestety, zabraknie gier na licencji Star Wars, czy UFC.
Xbox 360 - ponad 77 mln sprzedanych sztuk i przeszło 46 mln kont Xbox Live
Marcin Skierski, 19 kwietnia 2013, 09:40
Firma Microsoft przedstawiła najnowszy raport finansowy za okres od 1 stycznia do 31 marca bieżącego roku. Amerykański koncern ujawnił w nim m.in. aktualne wyniki sprzedaży Xboksa 360 i liczby dotyczące popularności usługi Xbox Live.
Konsole nie tylko do gier - Amerykanie coraz częściej wybierają inne usługi, m.in. VOD
Marcin Skierski, 14 marca 2013, 11:50
Firma badawcza Nielsen opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej wśród posiadaczy konsol w Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że właściciele PlayStation 3, Xboksa 360 oraz Wii coraz częściej korzystają na nich z usług VOD.
Gry na smartfony zarabiają więcej niż tytuły na konsole przenośne – raport o rynku mobilnym w 2012 roku
Szymon Liebert, 25 lutego 2013, 10:57
W IV kwartale 2012 roku gry na smartfony i tablety zarobiły więcej niż produkty wydawane na konsolach przenośnych. Instytucje App Annie i IDC opublikowały raport zawierający parę spostrzeżeń na temat sytuacji rynku urządzeń mobilnych.
Raport finansowy Sony – dział gier odnotował ponad 80% spadek zysków w 2012 roku
Michał Kułakowski, 7 lutego 2013, 20:30
Koncern Sony opublikował nowe sprawozdanie finansowe, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, między innymi, jakie zyski odnotował dział firmy zajmujący się elektroniczną rozrywką. Jak się okazuje, w ubiegłym roku spadły one o ponad 80% w porównaniu z 2011. Firma po raz kolejny obniżyła też prognozy sprzedaży PS Vity.
Prawie milion kopii gry Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed w rękach graczy. Raport finansowy firmy SEGA
Marcin Skierski, 7 lutego 2013, 13:20
W raporcie finansowym udostępnionym przez firmę SEGA pojawiła się wzmianka na temat wyników sprzedaży takich gier jak Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed, Football Manager 2013, czy Yakuza 5. Sprawozdanie dotyczy trzech ostatnich kwartałów 2012 roku.
Cyfrowa dystrybucja motorem napędowym amerykańskiego rynku gier
Michał Marian, 6 lutego 2013, 13:21
W raporcie zatytułowanym 2012 Games Market Dynamics: U.S., opublikowanym przez grupę analityczno-doradczą NPD, pojawiły się informacje dotyczące sytuacji amerykańskiego rynku gier wideo. Z przedstawionych danych wynika m.in., że gracze zza oceanu wydali w ubiegłym roku na gry przeszło 14 miliardów dolarów.
Ponad 12 mln posiadaczy FIFA 13, 39 mln użytkowników Origin i inne liczby EA
Marcin Skierski, 31 stycznia 2013, 12:20
W raporcie finansowym za czwarty kwartał ubiegłego roku (1 października 2012 – 31 grudnia 2012) firma Electronic Arts przedstawiła m.in. wyniki sprzedaży gry FIFA 13, pakietów Premium do strzelaniny Battlefield 3, a także dane dotyczące rosnącej popularności usługi Origin. Ujawniono też dużą popularność pre-orderów na Dead Space 3 oraz Crysis 3.
Cyfrowa dystrybucja gier w Wielkiej Brytanii w 2012 roku przekroczyła wartość 500 milionów funtów
Michał Marian, 2 stycznia 2013, 12:00
Entertainment Retailers Association, brytyjska organizacja handlowa, opublikowała raport dotyczący zmian, jakie zaszły na rynku elektronicznej rozrywki w 2012 roku. Tradycyjne wydania ustępują powoli miejsca edycjom cyfrowym, które uzyskały już 1/4 całkowitego udziału w sprzedaży.
Sleeping Dogs – do sklepów trafiło 1,5 miliona egzemplarzy gry
Michał Kułakowski, 6 listopada 2012, 18:45
Firma Square Enix opublikowała wyniki sprzedaży swoich tytułów w trzecim kwartale tego roku. Największym hitem koncernu była gra Sleeping Dogs. W okresie od sierpnia do końca września tego roku, do sklepów trafiło 1,5 miliona egzemplarzy tytułu.
Słaby kwartał Sony - maleje sprzedaż konsol PS3 i PS Vita
Marcin Skierski, 2 listopada 2012, 11:00
Firma Sony ujawniła raport dotyczący drugiego kwartału bieżącego roku fiskalnego (1 lipca 2012 roku – 30 września 2012 roku). Dowiedzieliśmy się w ten sposób szczegółów m.in. na temat wyników sprzedaży konsol japońskiego koncernu.
Activision Blizzard – spadające przychody w drugim kwartale tego roku
Michał Kułakowski, 31 sierpnia 2012, 18:04
Koncern Activision Blizzard opublikował wyniki finansowe z drugiego kwartału tego roku. Firma odnotowała spadek przychodów, którego powodem były mniejsze niż przewidywano wpływy z gry World of Warcraft oraz serii Call of Duty. Pokaźnym zastrzykiem gotówki w tym okresie okazała się jednak premiera Diablo III oraz wysoka sprzedaż produktów związanych z grą Skylanders.
W półtora miesiąca sprzedano ponad 10 milionów egzemplarzy Diablo III
Marcin Skierski, 3 sierpnia 2012, 10:15
Firma Activision Blizzard ogłosiła, że gra Diablo III w półtora miesiąca od premiery sprzedała się w liczbie ponad 10 milionów egzemplarzy. To prawdziwie rewelacyjny wynik biorąc pod uwagę fakt, że długo oczekiwane dzieło Blizzarda jest dostępne tylko na PC.
Co trzeci Amerykanin bardziej ceni wersje cyfrowe gier niż pudełkowe
Adrian Werner, 30 czerwca 2012, 18:10
Firma NPD opublikowała raport, według którego już 35% amerykańskich graczy woli kupować gry w wersji cyfrowej niż w pudełkowej. Wzrost popularności dystrybucji elektronicznej jest szybki i zaczyna obejmować już nie tylko pecety, ale również konsole.
Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów
Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23
Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.