Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje
Amerykanie chętnie bawią się w grach wideo, a jeszcze chętniej kupują przedmioty w grach-usługach. Poznaliśmy szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming.
Serwis GamesIndustry.biz przedstawił szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming, który ukazuje zaangażowanie obywateli Stanów Zjednoczonych w gry wideo w 2023 roku. Za opracowanie tego dokumentu odpowiada firma Comscore, zawodowo zajmująca się analizowaniem mediów.
- Jak się okazuje, w zeszłym roku 62% obywateli USA powyżej 18. roku życia zagrało przynajmniej w jedną grę wideo.
- Aż 82% z nich dokonało z kolei co najmniej jednej transakcji w grach-usługach.
Wiele osób korzystało również z więcej niż jednej platformy do cyfrowej rozrywki – jest ich 77%. Jedna trzecia ankietowanych bawi się też naprzemiennie na konsoli, PC i urządzeniu mobilnym.
Imponujący jest również czas, jaki dorośli Amerykanie – rozumiani jw. – łącznie poświęcili na treści związane z branżą elektronicznej rozrywki. Według udostępnionych wyników, na growych stronach i w aplikacjach spędzono w sumie 45 miliardów godzin. Zaliczono tutaj także materiały związane z e-sportem.
Warto również zwrócić uwagę na wyniki dotyczące najmłodszych grup respondentów – „milenialsów” (osób urodzonych w latach 1980–1996) oraz „pokolenia Z” (osób urodzonych w latach 1997–2012). W 2023 r. ok. 49% „milenialsów” zagrało przynajmniej w jedną grę wideo. Jeśli zaś chodzi o „pokolenie Z”, takie osoby stanowiły zaledwie 13% ankietowanych.
Jeśli zaś chodzi o e-sport, to wirtualne rozgrywki regularnie oglądało odpowiednio 86% ankietowanych z „pokolenia Z” i 80% z „millenialsów”. Nieco mniej osób angażowało się w taką formę rozgrywki. 53% deklarujących się jako przedstawiciele „Gen Z” miało radość z oglądania tych treści. Więcej entuzjastów było wśród „milenialsów” – ok. 61% emocjonowało się profesjonalnymi graczami i ich rywalizacją.