autor: Marcin Skierski
Sprzedaż Xbox One - Microsoft na razie na minusie
Z najnowszego raportu finansowego firmy Microsoft wynika, że w ubiegłym roku fiskalnym (1 kwietnia 2013 roku - 31 marca 2014 roku) koszty produkcji i marketingu Xboksa One oraz Xboksa 360 przekroczyły przychody osiągnięte przez obie konsole.
Jak wynika z raportu fiskalnego Microsoftu, w okresie od 1 kwietnia 2013 roku do 31 marca 2014 roku firma wydała na promocję, marketing i produkcję konsol z rodziny Xbox o 400 milionów dolarów więcej niż przyniosła ich sprzedaż. W sumie za sprawą obu Xboksów do kas koncernu wpłynęło 1,7 miliarda dolarów, co jest wynikiem o 34% lepszym niż w poprzednim roku fiskalnym. Z kolei na marketing i produkcję Xboksa One oraz Xboksa 360 wydano ok. 2,1 miliardy dolarów. To o 72% więcej niż w poprzednim roku fiskalnym. Powodem są oczywiście koszty, jakie niesie za sobą premiera nowej konsoli.
Przy okazji wyszło na jaw, że w minionym roku fiskalnym (1 kwietnia 2013 roku – 31 marca 2014 roku) firma Microsoft sprzedała ok. 11,7 milionów Xboksów. Nieznane są konkretne liczby dotyczące Xboksa 360 oraz Xboksa One. Dla porównania, rok wcześniej była mowa o 9,8 milionach zakupionych przez klientów Xboksów 360. Nie ulega wątpliwości, że teraz zainteresowanie starszą konsolą spadło. Z kolei Xbox One trafia do coraz większej liczby użytkowników, aczkolwiek przez pewien czas nie wiodło mu sie dobrze. Zapewne wrześniowa premiera Xboksa One w kolejnych krajach (m.in. w Polsce) sprawi, że sprzedaż ponownie ruszy z kopyta.
Chociaż Xbox One oficjalnie zadebiutował na świecie w listopadzie 2013 roku, to stało się to jedynie w kilkunastu wybranych krajach. 5 września bieżącego roku konsola oficjalnie pojawi się w sprzedaży również w Polsce. W dniu premiery dostępne będą dwa zestawy – jeden za 1699 złotych, a drugi za 1999 złotych, wzbogacony m.in. o Kinecta. Szczegółowe informacje na temat tych pakietów znajdziecie we wcześniejszej wiadomości.