autor: Kamil Zwijacz
7,4 mln konsol marki Xbox wysłanych do sklepów w ostatnim kwartale 2013 roku - raport finansowy Microsoftu
Koncern Microsoft opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał fiskalny 2014 roku. Firmie udało się wprowadzić do sprzedaży 7,4 mln egzemplarzy konsol marki Xbox (Xbox One i Xbox 360), przy okazji notując wzrost przychodów w swoich najważniejszych działach odpowiedzialnych za rynek konsumencki i biznesowy.
Firma Microsoft ujawniła swoje wyniki finansowe za drugi kwartał fiskalny 2014 roku, zakończony 31 grudnia 2013 roku. Dzięki udostępnionym danym dowiedzieliśmy się, że Xbox One został wysłany do sklepów w ilości 3,9 mln egzemplarzy (faktyczna sprzedaż wyniosła 3 mln), przy czym należy pamiętać, że jest on na razie rozprowadzany oficjalnie tylko w trzynastu krajach. W ramach porównania, PlayStation 4 zanotowało lepszy wynik – 4,2 mln egzemplarzy – jednak sprzęt dostępny jest w 53 państwach. Natomiast Xbox 360 trafił do sprzedawców w ilości 3,5 mln egzemplarzy. Przychód korporacji wyniósł 24,52 mld dolarów przy zysku operacyjnym 7,97 mld. Krótko pisząc, sytuacja firmy jest jak najbardziej satysfakcjonująca, zwłaszcza, że zanotowano wzrost przychodów, zarówno w dziale odpowiedzialnym za dostarczanie rozwiązań dla firm, jak i dla zwykłych użytkowników.
- W drugim kwartale fiskalnym 2014 roku zanotowano przychód w wysokości 24,52 mld dolarów
- Koncern wysłał do sklepów 7,4 mln egzemplarzy konsol marki Xbox (3,9 mln Xboksów One i 3,5 mln Xboksów 360)
- Wzrost przychodów zanotowały działy odpowiedzialne za rozwiązania komercyjne i biznesowe
Dywizja koncernu zajmująca się rynkiem konsumenckim (konsole Xbox, wyszukiwarka Bing, urządzenia z serii Surface, itd.) zanotowała 13% wzrost przychodu - do 11,91 mld dolarów. Systemy opercyjne Windows OEM zaliczyły 3% spadek sprzedaży, ale za to Windows OEM Pro może się pochwalić 12% wzrostem. Wartość dochodów ze sprzedaży tabletów Surface wzrosła z 400 mln dolarów w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2014 do 893 mln dolarów w drugim, natomiast udziały Bing w rynku wyszukiwarek podskoczyły do 18,2%, a przychód z reklam o 34%.
Oddział zajmujący się sprzedażą rozwiązań dedykowanych klientom biznesowym także poradził sobie doskonale, notując 10% wzrost przychodu - do 12,67 mld dolarów. Zanotowano większe zainteresowanie w serwerach SQL, usługach Office 365, Azure, chmurze i nie tylko.
Steve Ballmer, dyrektor generalny koncernu, który wkrótce przejdzie na emeryturę, stwierdził, że:
„Nasz segment komercyjny w dalszym ciągu znacznie wyprzedza cały rynek, a oddział konsumencki zanotował doskonałe wyniki podczas okresu świątecznego (…) Inwestycje przeznaczane na wysokiej jakości urządzenia i usługi oraz praca, jaką wykonujemy z naszymi partnerami, przynoszą bardzo dobre wyniki i pozwalają przewidywać długoterminowy wzrost.”
Krótko pisząc, koncern ma się z czego cieszyć. Miejmy tylko nadzieję, że obecna sytuacja finansowa zachęci firmę do dalszego inwestowania pieniędzy w swoje konsole, co zaowocuje większą ilością świetnych gier.