autor: Michał Marian
Cyfrowa dystrybucja gier w Wielkiej Brytanii w 2012 roku przekroczyła wartość 500 milionów funtów
Entertainment Retailers Association, brytyjska organizacja handlowa, opublikowała raport dotyczący zmian, jakie zaszły na rynku elektronicznej rozrywki w 2012 roku. Tradycyjne wydania ustępują powoli miejsca edycjom cyfrowym, które uzyskały już 1/4 całkowitego udziału w sprzedaży.

Brytyjska organizacja handlowa Entertainment Retailers Association, specjalizująca się w branży rozrywki, opublikowała dziś raport, z którego dowiadujemy się m.in. że dystrybucja cyfrowa w Wielkiej Brytanii na przestrzeni ubiegłego roku osięgnęła równowartość miliarda funtów (około 5 miliardów złotych). Przeszło połowa uzyskanej kwoty (552 miliony funtów) przypadła w udziale sektorowi gier wideo.
W porównaniu do poprzednich lat, w 2012 roku odnotowano prawie 8% wzrost sprzedaży elektronicznych edycji gier oraz 11,4% przyrost wartości cyfrowego rynku rozrywki. Jednocześnie segment tradycyjny stracił prawie 18%, tym samym udział wersji cyfrowych osiągnął pułap 1/4 całkowitego rynku rozrywki.
Kim Bayley, dyrektor generalny organizacji ERA, w załączonym raporcie stwierdziła:
Zaistniały trend odwzorowuje ogromne inwestycje w rozwój i innowacyjność dystrybucji cyfrowej – muzyke, filmy i gry możemy zakupić o każdej porze dnia i nocy, gdziekolwiek jesteśmy.
Jednocześnie uważam, iż wiele osób może być zaskoczonych tym jak wciąż stabilny wydaje się rynek tradycyjny, 3/4 sprzedaży wciąż odbywa się za pomocą płyt.
Możliwość pobrania produktów bezpośrednio z Internetu zapewnia dużą wygodnę i mobilność, lecz ludzie wciąż zdają się cenić jakość i namacalność fizycznego produktu.
Sukces dystrybucji cyfrowej nie zdołał jednak uchronić branży elektronicznej rozrywki od strat – w ubiegłym roku na terenie Wielkiej Brytanii odnotowano 12% spadek całkowitej sprzedaży produktów z tej grupy.