Co trzeci Amerykanin bardziej ceni wersje cyfrowe gier niż pudełkowe
Firma NPD opublikowała raport, według którego już 35% amerykańskich graczy woli kupować gry w wersji cyfrowej niż w pudełkowej. Wzrost popularności dystrybucji elektronicznej jest szybki i zaczyna obejmować już nie tylko pecety, ale również konsole.
Ostatnie lata to okres prawdziwej eksplozji popularności dystrybucji elektronicznej. Rzadko kiedy jednak mamy okazje zobaczyć ilustrujące ten trend konkretne liczby. Dlatego warto się zainteresować najnowszym raportem grupy analitycznej NPD dotyczącym tego segmentu rynku. Według niego, wśród amerykańskich graczy, którzy zakupili w ciągu ostatnich trzech miesięcy jakąkolwiek grę, aż 35% (o 10% więcej niż w roku 2011) bardziej ceni sobie wersje elektroniczne niż pudełkowe.
Dane te NPD uzyskało badając preferencje 8500 osób. Analitycy grupy zwracają uwagę, że choć do niedawna to głównie gracze pecetowi przestawiali się na dystrybucję cyfrową, to teraz coraz częściej również posiadacze konsol wybierają tę opcję. Duża w tym zasługa wysiłków jakie firmy Sony, Microsoft i Nintendo wkładają w ulepszenie swoich sieciowych usług oraz poszerzenie dostępnej na nich oferty. NPD podkreśla też rolę jaką w popularyzowaniu dystrybucji elektronicznej odegrały darmowe gry na urządzania mobilne
Innym ciekawym trendem jest coraz częstsze wykorzystywanie konsol nie tylko do gier. Ponad 20% graczy przyznała, że w ich domach urządzanie te służą również do innych celów rozrywkowych. Niestety, szeroka dostępność m.in. usług video powoduje, że gracze wydają mniej na same gry.