Blizzard chwali się popularnością Diablo 4, Activision szaleje z liczbami
W czerwcu Diablo 4 przyciągnęło 10 milionów graczy na ponad 700 milionów godzin, walnie przyczyniając się do rekordowo udanego kwartału firmy Blizzard Entertainment.

Bobby Kotick dostał kolejny powód do zadowolenia. Activision Blizzard ma za sobą bardzo dobry kwartał dzięki sukcesom Diablo IV i Call of Duty (oraz, jak zwykle, gier na rynku mobilnym).
W okresie od kwietnia do czerwca firma odnotowała przychód w wysokości 2,21 miliarda dolarów, prawie o 35% więcej niż tym samym kwartale rok temu (1,64 mld USD).

Spora w tym zasługa rekordowego przychodu (tzw. net bookings) Blizzarda, który w tym okresie przekroczył miliard dolarów. Jak łatwo zgadnąć, to głównie efekt ogromnej popularności najnowszej produkcji studia.
- W Diablo 4 zagrało już 10 milionów graczy, którzy spędzili w grze 700 milionów godzin. To także, o czym już donosiliśmy, najszybciej sprzedający się tytuł Blizzard Entertainment w historii.
- Spółka odnotowała, że sukces „czwórki” przyczynił się także do wzrostu popularności Diablo Immortal. W czerwcu mobilna odsłona serii zaliczyła najlepszy miesiąc w tym roku.
Mniej szczęścia miał Overwatch 2, który w minionym kwartale zaliczył spadek wyników. Nie podano dokładnych danych, ale po dotychczasowym rozwoju gry (w tym skasowaniu fabularnego trybu bohatera) raczej nie dziwi, że sam wydawca wspomina o kiepskiej kondycji „dwójki”. Niemniej Activision Blizzard liczy, iż sytuacja zmieni się po 10 sierpnia i debiucie ogromnej aktualizacji Inwazja.
Nikogo też nie zaskoczy niesłabnąca popularność Call of Duty, także na urządzeniach mobilnych. Co prawda w Call of Duty: Mobile nie odnotowano wzrostu – zaangażowanie graczy i przychód (net bookings) były „stabilne” – ale połowa z 90 milionów graczy bawiących się w CoD-ach grała „mobilnie”. Firma kontynuuje również prace nad przeniesieniem na smartfony i tablety darmowego Warzone.
Ponadto Activision Blizzard skorzystał z okazji, by zapewnić o postępach w tworzeniu „modelowego miejsca pracy” po zeszłorocznych skandalach. Więcej informacji oraz statystyk znajdziecie w raporcie spółki na jej oficjalnej stronie.
Może Cię zainteresować: