Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2023, 18:15

Blizzard chwali się popularnością Diablo 4, Activision szaleje z liczbami

W czerwcu Diablo 4 przyciągnęło 10 milionów graczy na ponad 700 milionów godzin, walnie przyczyniając się do rekordowo udanego kwartału firmy Blizzard Entertainment.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Bobby Kotick dostał kolejny powód do zadowolenia. Activision Blizzard ma za sobą bardzo dobry kwartał dzięki sukcesom Diablo IV i Call of Duty (oraz, jak zwykle, gier na rynku mobilnym).

W okresie od kwietnia do czerwca firma odnotowała przychód w wysokości 2,21 miliarda dolarów, prawie o 35% więcej niż tym samym kwartale rok temu (1,64 mld USD).

Blizzard chwali się popularnością Diablo 4, Activision szaleje z liczbami - ilustracja #1
Sanktuarium zwiedziło już ponad 10 milionów graczy. Źródło: Blizzard Entertainment.

Spora w tym zasługa rekordowego przychodu (tzw. net bookings) Blizzarda, który w tym okresie przekroczył miliard dolarów. Jak łatwo zgadnąć, to głównie efekt ogromnej popularności najnowszej produkcji studia.

  1. W Diablo 4 zagrało już 10 milionów graczy, którzy spędzili w grze 700 milionów godzin. To także, o czym już donosiliśmy, najszybciej sprzedający się tytuł Blizzard Entertainment w historii.
  2. Spółka odnotowała, że sukces „czwórki” przyczynił się także do wzrostu popularności Diablo Immortal. W czerwcu mobilna odsłona serii zaliczyła najlepszy miesiąc w tym roku.

Mniej szczęścia miał Overwatch 2, który w minionym kwartale zaliczył spadek wyników. Nie podano dokładnych danych, ale po dotychczasowym rozwoju gry (w tym skasowaniu fabularnego trybu bohatera) raczej nie dziwi, że sam wydawca wspomina o kiepskiej kondycji „dwójki”. Niemniej Activision Blizzard liczy, iż sytuacja zmieni się po 10 sierpnia i debiucie ogromnej aktualizacji Inwazja.

Nikogo też nie zaskoczy niesłabnąca popularność Call of Duty, także na urządzeniach mobilnych. Co prawda w Call of Duty: Mobile nie odnotowano wzrostu – zaangażowanie graczy i przychód (net bookings) były „stabilne” – ale połowa z 90 milionów graczy bawiących się w CoD-ach grała „mobilnie”. Firma kontynuuje również prace nad przeniesieniem na smartfony i tablety darmowego Warzone.

Ponadto Activision Blizzard skorzystał z okazji, by zapewnić o postępach w tworzeniu „modelowego miejsca pracy” po zeszłorocznych skandalach. Więcej informacji oraz statystyk znajdziecie w raporcie spółki na jej oficjalnej stronie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej