autor: Łukasz Szliselman
Raport finansowy Electronic Arts. Sprzedaż cyfrowa nadal na topie
Według sprawozdania Electronic Arts za ostatni kwartał, dystrybucja cyfrowa stanowiła niemal 2/3 całkowitego przychodu firmy. Mimo niezłych wyników finansowych, EA w dalszym ciągu jest na minusie.
Sprawozdanie ogólne
Przyszedł czas na podsumowanie drugiego kwartału roku fiskalnego 2014. Z raportu ujawnionego przez Electronic Arts wynika, że finanse firmy znajdują się pod kreską. Mimo przychodów netto na poziomie 695 milionów dolarów (według standardów GAAP), odnotowano stratę w wysokości 273 milionów – mniejszą, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, gdy wynosiła ona 381 milionów.
Rosnące znaczenie dystrybucji cyfrowej
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że dochód EA z dystrybucji cyfrowej nadal przewyższa sprzedaż pudełkową. Proporcje te odwróciły się w poprzednim kwartale, kiedy to EA po raz pierwszy w historii zarobiło więcej na grach rozprowadzonych drogą cyfrową, niż tych na fizycznych nośnikach. W ciągu trzymiesięcznego okresu zakończonego 30 września 2013 roku firma Electronic Arts odnotowała przychód w wysokości 695 milionów dolarów z czego 450 milionów, czyli blisko 2/3, wygenerowała właśnie dystrybucja cyfrowa.
Wynik ten EA zawdzięcza m.in. takim mobilnym tytułom jak The Simpsons: Tapped Out (100 mln dolarów przychodu), Plants vs. Zombies 2 (od sierpniowej premiery grę zainstalowano 25 mln razy na urządzeniach z systemem iOS) czy Real Racing 3 (70 mln pobrań, średnio 18 mln aktywnych użytkowników miesięcznie). Dobrze poradziły sobie również gry z cyklu FIFA, których wynik ze sprzedaży cyfrowej w pierwszym półroczu bieżącego roku fiskalnego (od kwietnia do września 2013 roku) sięgnął łącznie 145 mln dolarów, czyli o 25% więcej niż przed rokiem.
Przewidywania na przyszłość
EA przewiduje, że następny kwartał wygeneruje 775 milionów dolarów przychodu. Wraz z zakończeniem roku fiskalnego 2014 (w marcu) spodziewa się ona uzyskać ogólny przychód netto w wysokości 3,55 miliardów dolarów. Wydawca jest zadowolony z ostatnich wyników finansowych i zapewnia, że wciąż ma w zanadrzu tytuły przeznaczone na konsole obecnej i nowej generacji, PC oraz na urządzenia mobilne, czyli wszystkie najbardziej dochodowe platformy.