raport - newsy i ciekawostki (2)
Ubisoft odnotowuje wzrost zysków i przepowiada przyszłość konsol nowej generacji
Michał Kułakowski, 15 maja 2012, 21:17
Według najnowszego raportu finansowego firmy Ubisoft, spółka odnotowuje znaczący wzrost zysków i sprzedaży swoich produkcji. Przy okazji publikacji tych danych, prezes spółki Yves Guillemot wypowiada się na temat dużych oczekiwań, jakie wiąże z konsolami nowej generacji. Jego zdaniem, będą one między innymi znacznie bardziej zespolone z internetem i usługami społecznościowymi.
Sony sprzedało 1,8 miliona sztuk konsoli PS Vita
Michał Kułakowski, 10 maja 2012, 18:55
Sony podało, że od czasu premiery przenośnej konsoli PS Vita, na całym świecie znalazła ona 1,8 miliona nabywców. Firma jest zadowolona z tego wyniku i zapewnia, że w najbliższym czasie gracze mogą liczyć na wiele nowych zapowiedzi gier przeznaczonych na tę platformę.
Firma Sony straciła w ubiegłym roku fiskalnym 5,76 mld dolarów
Marcin Skierski, 10 maja 2012, 12:20
Ostatni rok fiskalny nie był dobrym okresem dla firmy Sony. W tym czasie japoński koncern odnotował spore straty, które przedstawił ze szczegółami w najnowszym raporcie. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży poszczególnych konsol i popularność gier na różne platformy sprzętowe.
PC Gaming Alliance opublikował raport „Horizons” o stanie rynku gier na PC w 2011 roku
Grzegorz Ferenc, 6 marca 2012, 13:49
Podczas targów Game Developers Conference odbywających się w San Francisco miała miejsce prezentacja raportu „Horizons” o stanie rynku gier na PC przygotowanego przez organizację PC Gaming Alliance.
Co druga godzina na FarmVille - coraz więcej w nas tzw. casuala
Wojciech Mroczek, 29 lutego 2012, 16:58
W 2011 roku internetowe gry casualowe i społecznościowe stanowiły bardzo ważną gałąź rynku rozrywki elektronicznej. Ze raportu ekspertów wynika, że niezobowiązująca rozgrywka wciąga nas już niemal tak samo jak "duże" gry na konsolach i komputerach.
Coraz mniejszy odsetek użytkowników Facebooka korzysta z gier
Marek Oramus, 27 lutego 2012, 10:30
Firma analityczna IHS zbadała rynek gier w serwisie społecznościowym Facebook. Wynika z niego, że w 2011 roku zmniejszył się o połowę odsetek użytkowników korzystających z produkcji przeglądarkowych dostępnych na tej platformie.
Raport Game Industry Trends 2011 cz. IV - jaki wpływ mają gry wideo na życie graczy w Polsce?
Aleksander Kaczmarek, 8 stycznia 2012, 18:50
96% polskich graczy grywa w domach, 79% preferuje rywalizację z komputerową Sztuczną Inteligencją, a 70% czerpie informacje grach z Internetu... Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz firma Nonoobs ujawniają kolejne fakty związane z rynkiem gier wideo w naszym kraju.
Raport Game Industry Trends 2011 cz. III - kto w Polsce płaci za granie?
Aleksander Kaczmarek, 7 stycznia 2012, 19:50
Opublikowane w Raporcie Game Industry Trends 2011 wyniki badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl, ujawniają prawdę o polskich graczach. Tylko co trzeci z nas kiedykolwiek wydał pieniądze na zakup gry, abonament albo mikropłatność.
Raport Game Industry Trends 2011 cz. II – ile czasu spędzamy na graniu?
Aleksander Kaczmarek, 6 stycznia 2012, 17:02
Ponad połowa polskich graczy sięga po gry wideo kilka razy w miesiącu lub kilka razy tygodniowo - wynika z badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce” przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl.
Raport Game Industry Trends 2011 cz. I – o polskich graczach statystycznie
Aleksander Kaczmarek, 5 stycznia 2012, 13:17
Ilu jest graczy w Polsce? Kto w naszym kraju najchętniej sięga po gry wideo? Na jakich platformach sprzętowych najczęściej gramy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znaleźć można w opublikowanym niedawno Raporcie Game Industry Trends 2011 przygotowanym przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl.
Coraz mniejsze wydatki amerykańskich graczy na nowe gry w pudełku
Marcin Skierski, 21 grudnia 2011, 11:50
Najnowszy raport Grupy NPD zajmującej się badaniem konsumenckiego rynku Ameryki Północnej zdradza, w jaki sposób amerykańscy gracze wydają swoje pieniądze. Okazuje się, że na nowe gry na nośniku fizycznym przeznaczają oni coraz mniejsze kwoty.
9,5 mln miłośników gier MMO w Europie preferuje klimaty Gwiezdnych Wojen i Star Treka
Aleksander Kaczmarek, 6 grudnia 2011, 21:20
Firma Newzoo opublikowała fragment dorocznego raportu poświęconego rynkowi gier MMO, w którym uwzględniono zainteresowanie graczy tytułami utrzymanymi w klimatach science-fiction i space opera. Wynika z tego, że produkcje pokroju Star Wars: The Old Republic mogą zainteresować przeszło 76 mln osób.
Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku
Marek Oramus, 10 listopada 2011, 11:31
Firma NewZoo opublikowała raport dotyczący rynku gier MMO w 2011 roku. Wynika z niego, że znacznie zwiększył się udział dochodów generowanych przez produkcje oparte na modelu free to play.
Rosną przychody z cyfrowych kanałów dystrybucji w Stanach Zjednoczonych
Marcin Skierski, 6 października 2011, 09:30
Organizacja badawcza NPD Group opublikowała raport na temat przychodów generowanych przez gry wideo w drugim kwartale bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych. Uzyskane wyniki pokazują rosnącą przewagę cyfrowych kanałów dystrybucji nad sklepowym modelem sprzedaży.
Dystrybucja elektroniczna przebije sprzedaż pudełkowych wersji gier w 2013 roku
Marek Oramus, 8 września 2011, 12:21
Jak wynika z opracowanej przez firmę DFC Intelligence prognozy dotyczącej branży wirtualnej rozrywki, już w 2013 roku wartość rynku dystrybucji elektronicznej przekroczy sprzedaż gier w wersji pudełkowej.
Najlepiej sprzedające się gry w Europie - Call of Duty na szczycie
Mateusz Kądziołka, 17 czerwca 2011, 09:38
Serwis MCVUK.com wraz z firmą Media Control GfK International opublikował raport podejmujący tematy sprzedaży gier na terenie Europy*, popularności poszczególnych wydawców oraz rozwoju segmentu elektronicznej rozrywki w każdym z badanych krajów w 2010 roku.
Raport o branży w USA – przeciętny gracz ma 37 lat
Szymon Liebert, 9 czerwca 2011, 14:24
Stowarzyszenie Entertainment Software Association opublikowało tegoroczną edycję raportu na temat sytuacji w amerykańskiej branży rozrywki elektronicznej. Wyniki pokazują, że nastąpił nieznaczny przyrost liczby grających kobiet oraz wzrost średniej wieku przeciętnego gracza w Stanach Zjednoczonych. Zdaniem ESA ma on obecnie 37 lat.
Ile zarabiają twórcy gier?
Aleksander Kaczmarek, 1 maja 2011, 15:37
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak kształtują się zarobki twórców gier? Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie magazynu Game Developer wynika, że po chudym roku 2009, średnie płace pracowników w branży za oceanem poszły w górę. Zatrudnieni w profesjonalnych studiach deweloperskich mogą liczyć na roczne pensje rzędu około 80 tys. dolarów.