autor: Marcin Skierski
Coraz mniejsze wydatki amerykańskich graczy na nowe gry w pudełku
Najnowszy raport Grupy NPD zajmującej się badaniem konsumenckiego rynku Ameryki Północnej zdradza, w jaki sposób amerykańscy gracze wydają swoje pieniądze. Okazuje się, że na nowe gry na nośniku fizycznym przeznaczają oni coraz mniejsze kwoty.
Grupa NPD, zajmująca się badaniem rynku konsumenckiego Ameryki Północnej, opublikowała raport dotyczący graczy. Okazuje się, że Amerykanie wydają coraz mniej pieniędzy na nowe gry w pudełkowych wersjach.
W okresie od lipca do września tego roku mieszkańcy Stanów Zjednoczonych zapłacili łącznie 1,64 miliarda dolarów za wszelkie dobra oferowane poza tradycyjnym modelem sprzedaży w sklepach. Wlicza się w to używane gry, różnego rodzaju subskrypcje, cyfrową zawartość, produkcje społecznościowe, czy tytuły dostępne na platformach mobilnych.
Tymczasem na nowe, dostępne w sklepach gry przeznaczono w ostatnim kwartale 1,3 miliarda dolarów. Łącznie cały przemysł gier wideo (wliczając w to sprzęt i akcesoria) odnotował przychód w wysokości 4,2 miliardów dolarów. Jest to wynik o 11% mniejszy niż w ubiegłym roku. Za główną przyczynę takiej tendencji uznaje się malejącą popularność pudełkowych wersji.
Powyższy raport potwierdza obserwowaną od dłuższego czasu tendencję, w której tradycyjne sklepy są coraz rzadziej wybieraną opcją zakupów przez graczy. Rośnie znaczenie cyfrowej dystrybucji, a gdy dodamy do tego nabywanie używanych egzemplarzy, to właśnie ten sektor przeważa, jeśli chodzi o wydatki amerykańskich graczy.