autor: Marcin Skierski
Rosną przychody z cyfrowych kanałów dystrybucji w Stanach Zjednoczonych
Organizacja badawcza NPD Group opublikowała raport na temat przychodów generowanych przez gry wideo w drugim kwartale bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych. Uzyskane wyniki pokazują rosnącą przewagę cyfrowych kanałów dystrybucji nad sklepowym modelem sprzedaży.
Amerykańska organizacja zajmująca się badaniami rynkowymi – NPD Group – przedstawiła raport dotyczący sprzedaży gier wideo w drugim kwartale bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych. Coraz większe znaczenie odgrywa cyfrowa dystrybucja.
W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca, dochód ze sprzedaży wersji pudełkowych gier wyniósł 1,44 miliarda dolarów. Z kolei 1,74 miliarda dolarów przychodu wygenerowały inne kanały dystrybucji, takie jak cyfrowe edycje gier, dodatki DLC, subskrypcje, tytuły stworzone z myślą o platformach mobilnych i serwisach społecznościowych, czy handel z drugiej ręki.

W drugim kwartale bieżącego roku amerykańscy gracze wydali na sprzęt i akcesoria 1,32 miliarda dolarów. Wszystko to przełożyło się w sumie na wynik 4,5 miliardów dolarów uzyskanych w ciągu trzech miesięcy. Jest to rezultat o 1 procent lepszy, niż ten z analogicznego okresu w poprzednim roku.
Powyższe liczby potwierdzają widoczną od kilku lat tendencję, w której cyfrowa dystrybucja zaczyna odgrywać coraz większą rolę na rynku gier. Wszelkie sieciowe płatności wyciągają najwięcej pieniędzy od amerykańskich graczy i zaczynają powoli przerastać wydatki na pudełkowe wersje ulubionych tytułów.