autor: Kamil Zwijacz
W 2013 roku ponad 71 mln osób oglądało zmagania e-sportowe
Firma SuperData, specjalizująca się w analizowaniu rynku cyfrowej dystrybucji i gier free-to-play, opublikowała raport za 2013 rok, dotyczący oglądalności rozgrywek e-sportowych. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że ta forma rozrywki cieszy się coraz większą popularnością, notując w zeszłym roku 71,5 mln widzów na całym świecie.
Firma SuperData opublikowała raport dotyczący oglądalności rozgrywek e-sportowych. Z opublikowanych danych wynika, że rynek ten zdobywa coraz większą popularność i w 2013 roku zanotował około 71,5 mln widzów, czyli dwukrotnie więcej, niż rok wcześniej. Zmagania growych sportowców największą popularnością cieszą się w USA (niemal połowa wszystkich oglądających). W ciągu jednego miesiąca, fani tego typu rozrywki odbywają 19 sesji, trwających ponad 2 godziny każda. Większość z nich to mężczyźni, których wiek waha się od 21 do 34 lat. Warto także wspomnieć, że rozgrywki trzeciego sezonu Mistrzostw Świata w grę League of Legends nie miały żadnych problemów z bezpośrednim konkurowaniem z tradycyjnymi wydarzeniami sportowymi (finały koszykarskiej ligi NBA czy też mistrzostwa footballowe BCS National Championship), pod względem oglądalności.
- Znaczny wzrost zainteresowania tą formą rozrywki
- W 2013 roku zmagania e-sportowców obejrzało ponad 71 mln osób z całego świata
- Najwięcej widzów (31,4 mln) znajduje się w Stanach Zjednoczonych
Taki wzrost zainteresowania wpływa również na stawki w poszczególnych turniejach. W 2013 roku prym w tym temacie wiodły gry Dota 2 (The International - 2,87 mln dolarów), League of Legends (League of Legends Season 3 World Championship - 2,05 mln dolarów) oraz Call of Duty: Black Ops II (Call of Duty Championship - milion dolarów). Łączna stawka z wszystkich gier opiewa na niebagatelną kwotę 25 mln dolarów.
Ogromna popularność zmagań e-sportowych związana jest oczywiście ze zwiększającym się rynkiem gier free-to-play. Przewiduje się, że do 2015 roku League of Legends posiadać będzie około 94 mln użytkowników, a przychody z World of Tanks wzrosną w tym czasie z 475 mln do 590 mln dolarów.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie klikając na poniższe linki.
Firma SuperData powstała w 2009 roku i specjalizuje się w dostarczaniu danych na temat rynku cyfrowej dystrybucji i gier free-to-play. Pozyskiwane informacje pochodzą bezpośrednio od deweloperów oraz wydawców i służą do analizowania zmian zachodzących na rynku, nakreślania obecnych trendów, itd.