Chris Roberts - newsy i ciekawostki
Wyczekiwana gra science fiction, Squadron 42, zaliczy „tylko” 10-letnie opóźnienie. Chris Roberts „jest pewny” nowego okna premiery i obiecuje kosmiczną przygodę na wiele godzin
Krzysztof Kałuziński, 20 października 2024, 13:38
Gra Squadron 42, która zaczynała swoje życie jako cześć Star Citizena, może zadebiutować po 10 latach opóźnienia. Według Chrisa Robertsa produkcja ujrzy światło dzienne w 2026 roku. Fani nie przyzwyczajają się jednak do tego terminu.
Problemy Star Citizen okiem pracowników. Perfekcjonizm, zbędne wydatki i twór Frankensteina
Jakub Błażewicz, 18 października 2024, 13:05
Star Citizen powstaje już 12 lat, ale najwyraźniej studio nadal boryka się z tymi samymi problemami, rzekomo powielając błędy innych deweloperów sprzed 20 lat.
Star Citizen 4.0 potwierdzony na ten rok. Lista nowości jest imponująca
Jakub Błażewicz, 16 maja 2024, 13:47
Twórcy Star Citizen potwierdzili termin premiery oraz zawartość następnej dużej aktualizacji: wersji 4.0.
W 1993 roku ta gra paliła najmocniejsze pecety. Dzisiejsze narzekania na crunch w gamedevie to niemal nic przy historii powstawania Strike Commandera
Dariusz Matusiak, 11 maja 2024, 20:00
Jeśli myślisz, że to Crysis położył na kolana najmocniejsze konfiguracje pecetów, najwyraźniej nie słyszałeś o grze Strike Commander, która w 1993 roku nie działała płynnie na niczym. Dzieło twórcy Star Citizena zachwycało za to oprawą graficzną i wciągającą fabułą.
30 lat temu zagraliśmy w jedną z najlepszych gier o kosmosie. Starfield mógłby się wiele nauczyć od Privateera
Dariusz Matusiak, 10 lutego 2024, 20:00
Symulatory kosmiczne były kiedyś popularnym gatunkiem gier. W 1993 roku Privateer do dynamicznych starć w kosmosie dodawał jeszcze swobodę sandboksa, handel i wciągającą fabułę. I robił to lepiej niż Starfield!
Twórcy Star Citizena stworzyli 24-minutowy pokaz możliwości silnika gry; fani wyrażają zachwyt i wzruszenie
Marcin Przała, 26 listopada 2023, 10:26
Twórcy kosmicznego symulatora Star Citizen zamieścili w sieci wideo prezentujące potencjał ulepszonego silnika gry StarEngine. Film podbił serca graczy, którzy zdają się doceniać kierunek, w jakim zmierza produkcja studia Cloud Imperium Games.
Star Citizen bez wersji 4.0 w tym roku; Squadron 42 na finiszu produkcji - CitizenCon w pigułce
Michał Ciężadlik, 23 października 2023, 14:25
Squadron 42, czyli singlowa opowieść w świecie Star Citizena, wszedł w fazę końcowych poprawek. Deweloperzy przedstawili detale ostatniej fazy „wygładzania” gry. Star Citizen również ma otrzymać masę nowości.
„Ludzie na pewno kupią” - były pracownik wypowiedział się na temat problemów Star Citizena
Adam Celarek, 29 sierpnia 2023, 16:33
Ambitny projekt Star Citizen od lat wzbudza szereg mniejszych i większych kontrowersji. Najnowszym wątkiem w dyskusji okazały się wyznania oraz niepokojące przemyślenia byłego członka studia Cloud Imperium Games.
Star Citizen z kolejnym kamieniem milowym; projekt zebrał już ponad 600 milionów dolarów
Adam Celarek, 29 sierpnia 2023, 12:53
Kontrowersyjny projekt Star Citizen osiągnął kolejny, zdumiewający kamień milowy. Łączna suma pieniędzy zebranych na rozwój kosmicznego symulatora przekroczyła już 600 milionów dolarów.
Zbiórka na Star Citizen przebiła już łączny koszt produkcji CP2077, GTA 5 i RDR2
Jakub Błażewicz, 14 czerwca 2023, 18:22
Twórcy gry Star Citizen zebrali już tyle pieniędzy, że mogli by sami ufundować nie jedną, a co najmniej kilka gier na miarę Cyberpunka 2077 i GTA 5.
Star Citizen z nowymi rekordami i dużymi planami na 2023 rok
Jakub Tarchała, 2 stycznia 2023, 13:18
Najnowszy wpis Chrisa Robertsa zdradza wiele ciekawych informacji. Prezes świętuje wyśmienite wyniki za 2022 rok, a także przedstawia plany rozwoju gry Star Citizen.
Star Citizen kurą znoszącą złote jaja; gra uzbierała pół miliarda dolarów
Jakub Tarchała, 21 września 2022, 10:24
Zbiórka pieniędzy na Star Citizen nie zwalnia tempa. Mimo niezliczonych memów i drwin gracze nie przestają inwestować w niemal 10-letni projekt.
Star Citizen rezygnuje z mapy rozwoju, ale dostaniemy kawiarnię
Jakub Błażewicz, 3 lutego 2022, 11:42
Studio Cloud Imperium Games ma dość „hałasów” graczy w związku z opóźnieniami w pracach nad Star Citizen. Dlatego twórcy rezygnują z długoterminowej mapy rozwoju. Na szczęście możemy liczyć na dodanie sprzedawcy kawy.
Premiery Star Citizen oraz Squadron 42 dopiero za kilka lat; twórcy planują sequele
Przemysław Dygas, 12 stycznia 2022, 09:55
Premiery Star Citizena oraz Squadrona 42 odbędą się dopiero za kilka lat. Nie przeszkadza to studiu Cloud Imperium Games snuć planów na temat kolejnych części drugiej z wymienionych gier.
Star Citizen z nowym rekordem finansowym w 2021 roku
Adrian Werner, 4 stycznia 2022, 12:11
2021 rok okazał się kolejnym rekordowym okresem w historii gry Star Citizen. W tym czasie twórcy pozyskali od graczy ponad 86 mln dolarów.
Gracze oburzeni ceną statku w Star Citizen; aktualizacja wprowadza niecodzienne wydarzenie
Michał Zegar, 23 grudnia 2021, 20:50
Patch 3.16 dodaje do gry Star Citizen nowy tryb PvP Jumptown 2.0 i tajemnicze wraki oraz rozwija starcia w atmosferze. Kontrowersje wzbudził jednak nowy statek. Ten, choć pomieści pół graczy na serwerze, został wyceniony na ponad tysiąc złotych.
Rekordowe wpłaty na Star Citizena w 2021 roku
Hubert Śledziewski, 2 grudnia 2021, 18:33
Rok 2021 okazał się rekordowy dla gry Star Citizen. Produkcja rozwijana od wielu lat przez studio Cloud Imperium Games zebrała najwięcej pieniędzy od graczy w całej swojej historii, a przed nami jeszcze niemal cały grudzień. Wczoraj zaś deweloperzy zaktualizowali plan rozwoju tytułu.
Star Citizen; zbiórka na rozwój gry przekroczyła 400 milionów dolarów
Miriam Moszczyńska, 21 listopada 2021, 10:42
Rozwój gry Star Citizen wsparło już ponad 3 miliony graczy, co przekłada się na niesamowitą kwotę kilkuset milionów dolarów przeznaczonych na trwający ciągle rozwój tej kosmicznej produkcji.
Star Citizen - konwent CitizenCon rozczarował, ale twórcy zarobili krocie
Adrian Werner, 11 października 2021, 11:55
Na poświęconym grze Star Citizen konwencie CitizenCon zabrakło ogłoszenia daty premiery ani wzmianki o singleplayerowym Squadron 42, a mimo to twórcy zarobili w jeden dzień miliony dolarów.
Star Citizen wprowadzał w błąd reklamami? Gracz zgłosił je do agencji
Damian Gacek, 5 września 2021, 14:23
Star Citizen z pewnością wzbudza wiele emocji – od zachwytu po irytację, a nawet oburzenie. Tym razem jeden z fanów postanowił, że ma dość mało przejrzystej polityki reklam produkcji i zdecydował się coś z tym zrobić.
Star Citizen przebił 350 mln USD dzięki wydarzeniu z okazji Dnia Św. Patryka
Miłosz Szubert, 15 marca 2021, 16:00
Star Citizen pokonał kolejną barierę, jeśli chodzi o fundusze zebrane na produkcję. Ekipie z Cloud Imperium Games udało się zgromadzić ponad 350 milionów dolarów od przeszło 3 milionów graczy.
Mark Hamill wraca w nowej jakości w remasterze Wing Commander 4
Filip Węgrzyn, 29 stycznia 2021, 18:58
Jeśli lata temu zasiedliście za sterami statku kosmicznego i zatęskniliście za spacerem wśród gwiazd w towarzystwie Marka Hamilla, to ta informacja uraduje Wasze serca. Powstaje fanowski remaster Wing Commander IV: The Price of Freedom.
Star Citizen bije kolejne rekordy zebranych funduszy - gracze nadal mają nadzieję
Arkadiusz Strzała, 5 stycznia 2021, 14:35
Choć rodzimy Cyberpunk 2077 zaskoczył wielu graczy liczbą bugów, pod względem czasu produkcji i stanu gotowości pozostaje w cieniu „mistrza” – Star Citizena. Ten ostatni, choć nadal jest w fazie alfa, zbiera coraz więcej funduszy.
Squadron 42 ma być dopracowaną grą. Chris Roberts punktuje Cyberpunk 2077
Bartosz Świątek, 28 grudnia 2020, 08:53
Deweloperzy odpowiedzialni za Squadron 42 poinformowali, że na razie nie są w stanie określić nawet przybliżonej daty premiery tego tytułu. Projekt pojawi się, gdy będzie gotowy. Społeczność będzie mogła śledzić postępy dzięki nowemu narzędziu, które zostało udostępnione przez studio Cloud Imperium Games.
Star Citizen po 8 latach prac - bugi wersji 3.11 podsumowane na jednym filmiku
Arkadiusz Strzała, 12 października 2020, 14:18
Do sieci trafił fanowski materiał filmowy, stworzony z okazji rocznicy prac nad Star Citizen. Jest to pastisz trailera aktualizacji 3.11 High Impact, który został udostępniony na [error: disconnected].
Premiera Squadron 42 to nadal odległy temat
Paweł Musiolik, 10 października 2020, 17:14
Nie liczmy na rychły debiut Squadron 42. Chris Roberts w sesji pytań i odpowiedzi ujawnił, że proces tworzenia jeszcze potrwa. Nikt nie chce wypuszczać półproduktu.
Star Citizen - brak obiecanych wieści o Squadron 42 irytuje fanów [aktualizacja]
Bartosz Świątek, 28 lipca 2020, 10:54
Część fanów Star Citizen i Squadron 42 postanowiła wypomnieć deweloperom niewystarczające informacje o postępach w pracach nad drugim z tytułów. W marcu tego roku twórcy obiecywali, że będą przekazywali tego typu wieści znacznie częściej niż dotychczas, ale niestety obietnica ta nie została dotrzymana.
Star Citizen jedną z najdroższych gier w historii; zebrano 300 mln dolarów
Paweł Woźniak, 14 czerwca 2020, 13:38
W ramach zbiórki społecznościowej na symulator kosmiczny Star Citizen zebrano już ponad 300 mln dolarów. Czyni to produkcję jednym z najdroższych tytułów w historii gier wideo.
W grudniu Star Citizen zebrał rekordową ilość środków
Anna Salamonik, 28 grudnia 2019, 13:57
Star Citizen pokonał kolejną granicę i w grudniu zebrał 10 milionów dolarów, tym samym bijąc swój rekord z listopada. Jest to najwyższa liczba środków, jaką w ciągu miesiąca gracze przeznaczyli na rozwój projektu, w całej jego historii.
Star Citizen – piękna grafika na zwiastunie Squadron 42
Bartosz Woldański, 26 grudnia 2019, 13:46
Studio Cloud Imperium Games opublikowało z okazji świąt Bożego Narodzenia nowy zwiastun Squadron 42, samodzielnej kampanii fabularnej gry Star Citizen. Skupia się on na przedstawieniu imponującej oprawy wizualnej.
Star Citizen – rok fiskalny 2018 z rekordowymi przychodami
Adrian Werner, 22 grudnia 2019, 09:02
Cloud Imperium Games opublikowało raport, który ujawnia, że rok rozliczeniowy 2018 okazał się rekordowym dla gry Star Citizen. Przychody wyniosły 48,9 mln dolarów. Wzrost zanotowano we wszystkich kategoriach, w tym w crowdfundingowych wpłatach graczy. Produkcja otrzymała również aktualizację Alpha 3.8.0.
Na Star Citizen zebrano już ćwierć miliarda dolarów
Bartosz Świątek, 2 grudnia 2019, 08:46
Deweloperzy ze studia Cloud Imperium Games mają powody do zadowolenia. W ramach zbiórki crowdfundingowej na Star Citizen zebrano już przeszło 250 milionów dolarów.
Jeden z najdroższych statków w Star Citizen sprzedany w kilka sekund
Konrad Serafiński, 28 września 2019, 10:00
Niemiecki serwis GameStar donosi, że jeden z najdroższych w historii statków kosmicznych z gry Star Citizen sprzedał się w zaledwie kilka sekund od pojawienia się w sklepie. Maszyna kosztowała około 4500 złotych.
Twórcy Star Citizen zebrali 230 mln dolarów. Udostępniono wersję 3.6
Bartosz Świątek, 22 lipca 2019, 08:29
Łączna kwota pieniędzy zebranych na produkcję kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczyła w ostatnich dniach 230 milionów dolarów. Granicę udało się pokonać dzięki premierze wersji 3.6 – po jej udostępnieniu konta twórców zostały zasilone dodatkowymi 350 tys. dol.
Forbes o problemach Star Citizen: „niekompetencja na kosmiczną skalę”
Jakub Błażewicz, 4 maja 2019, 13:27
Magazyn Forbes opublikował artykuł poświęcony Star Citizen. Z tekstu wynika, że produkcja gry nie przebiega najlepiej, a Cloud Imperium Games mogą skończyć się pieniądze przeznaczone na rozwój tytułu. Powodem ma być „niekompetencja i złe zarządzanie” projektem przez Chrisa Robertsa, marnującego czas i środki studia.
Star Citizen – kompendium wiedzy [Aktualizacja #6: prace nad grą, cena, wymagania sprzętowe]
Marek Czajor, 29 kwietnia 2019, 12:04
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy o grze Star Citizen, na bieżąco uzupełniane o nowości w temacie największego space-sima wszech czasów studia Cloud Imperium Games.
Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie
Konrad Serafiński, 20 stycznia 2019, 12:45
Wydaje się, że pieniądze i Star Citizen to dwa nierozłączne tematy. Studio Cloud Imperium Games, odpowiedzialne za produkcję, opublikowało dokument, w którym dzieli się ze społecznością danymi na temat gospodarowania środkami finansowymi. Liczby są zawrotne.
Roberts: Squadron 42 pod kilkoma względami lepszy od RDR 2 oraz GoW
Miłosz Szubert, 27 grudnia 2018, 11:35
W wywiadzie z serwisem VentureBeat Chris Roberts zdradził, że jego zdaniem Squadron 42, czyli stanowiąca samodzielny moduł kampania dla pojedynczego gracza Star Citizen, pod wieloma względami będzie lepsza od takich hitów jak God of War czy Red Dead Redemption II. Alfa-testy produkcji odbędą się w 2020 roku.
Star Citizen zarobił 7 milionów dolarów w dziewięć dni
Jakub Błażewicz, 2 grudnia 2018, 18:11
Świętowanie premiery aktualizacji 3.3.5 Star Citizen okazało się bardzo lukratywne dla twórców kosmicznego symulatora. Przez dziewięć dni studio Cloud Imperium Games zarobiło ponad 7 milionów dolarów, m.in. dzięki wyprzedażom w grze.
Star Citizen zarobił 600 tys. dolarów w godzinę
Bartosz Świątek, 27 listopada 2018, 11:54
Dzięki wyprzedaży statków, towarzyszącej wydarzeniu umożliwiającemu ich darmowe testowanie, twórcy Star Citizen – studio Cloud Imperium Games – zarobili w ciągu godziny 600 tys. dolarów.
Star Citizen z aktualizacją 3.3.5 – pierwsza planeta i wielkie miasto
Agnieszka Adamus, 22 listopada 2018, 12:00
Kolejne duże zmiany w Star Citizen. Cloud Imperium Games udostępniło aktualizację 3.3.5, która dodaje pokaźną ilość nowej zawartości, w tym pierwszą pełnowymiarową planetę – Hurston – z wielkim miastem Lorville na jej powierzchni.
Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów
Michał Kułakowski, 17 listopada 2018, 19:10
Budżet kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczył właśnie pułap 200 milionów dolarów. Od czasu zapowiedzi gry, która nastąpiła sześć lat temu, jej twórcy stale zbierają pieniądze, sprzedając graczom nie tylko dostęp do samego wciąż niedokończonego tytułu, ale także do statków oraz innych wirtualnych przedmiotów.
Star Citizen wciąż zarabia jak szalony
Adrian Werner, 14 października 2018, 09:59
Impreza CitizenCon okazała się dużym sukcesem dla studia Cloud Imperium Games. Dzięki wzrostowi zainteresowania grą Star Citizen autorzy zanotowali imponujący skok przychodów, uzyskując ponad milion dolarów w raptem cztery dni.
Star Citizen - gwiazdorski zwiastun Squadron 42 i aktualizacja 3.3
Miłosz Szubert, 11 października 2018, 12:30
W trakcie wczorajszego wydarzenia CitizenCon Cloud Imperium Games podzieliło się kilkoma interesującymi informacjami na temat Star Citizena. Studio zaprezentowało nowy zwiastun kampanii dla pojedynczego gracza, czyli Squadron 42, oraz zdradziło, co znajduje się w aktualizacji 3.3, która dopiero co pojawiła się na serwerach testowych.
Star Citizen - data premiery aktualizacji 3.3 i kontrowersje wokół pay-to-win
Miłosz Szubert, 5 sierpnia 2018, 12:30
Chris Roberts poinformował, że kolejna aktualizacja do gry Star Citizen, oznaczona numerem 3.3, zadebiutuje 10 października bieżącego roku. Ponadto deweloper odpowiedział na obawy niektórych, że kosmiczny symulator zmierza w kierunku pay-to-win.
Twórcy Star Citizen przestali rozpatrywać prośby o zwrot pieniędzy
Miłosz Szubert, 16 lipca 2018, 12:30
Cloud Imperium Games przestało rozpatrywać jakiekolwiek prośby o zwrot pieniędzy od osób, które wsparły wciąż powstający kosmiczny symulator Star Citizen. Sprawa wywołała burzę wśród społeczności i trafiła nawet do sądu.
Star Citizen wsparły już ponad 2 miliony graczy; nadchodzi patch 3.1.0
Miłosz Szubert, 27 marca 2018, 10:55
Grę Star Citizen wsparły już przeszło 2 miliony osób. Łącznie wpłacili oni na rzecz tego ambitnego kosmicznego symulatora ponad 181 milionów dolarów. Tytuł wciąż znajduje się w fazie alfy; wkrótce ma pojawić się nowy patch, dodający kolejne elementy gameplayu oraz poprawiający optymalizację.
Star Citizen - premierowa wersja nie będzie zawierać wszystkiego, co obiecano
Kamil Zwijacz, 19 kwietnia 2016, 11:42
Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games, wyjawił, że premierowa wersja gry Star Citizen nie będzie zawierała wszystkiego, co obiecano podczas zbiórki pieniędzy. Brakujące elementy i kolejne nowości zostaną wprowadzone do produkcji po jej oficjalnym debiucie.
Star Citizen - kolejne doniesienia o problemach twórców
Jakub Błażewicz, 2 października 2015, 18:00
Magazyn internetowy The Escapist skontaktował się z byłymi pracownikami Cloud Imperium Games w sprawie gry Star Citizen i problemów studia. Na te zarzuty o niezdrową atmosferę w zespole, marnowanie funduszy i nierealność projektu odpowiedział prezes firmy, Chris Roberts.
Star Citizen zajmie na dysku ponad 100 GB
Luc, 12 marca 2015, 09:11
Star Citizen to nie tylko rekordzista crowdfundingu, ale także jedna z gier o najwyższych wymaganiach sprzętowych. Twórcy zdradzili, że będzie również jedną z „najcięższych”, a jej rozmiary przekroczą praktycznie wszystko, co do tej pory widzieliśmy na PC.