Star Citizen wsparły już ponad 2 miliony graczy; nadchodzi patch 3.1.0
Grę Star Citizen wsparły już przeszło 2 miliony osób. Łącznie wpłacili oni na rzecz tego ambitnego kosmicznego symulatora ponad 181 milionów dolarów. Tytuł wciąż znajduje się w fazie alfy; wkrótce ma pojawić się nowy patch, dodający kolejne elementy gameplayu oraz poprawiający optymalizację.
- Producent: Cloud Imperium Games;
- Wydawca: Cloud Imperium Games;
- Gatunek: kosmiczny symulator;
- Platforma docelowa: PC;
- tytuł wsparły już 2 miliony osób, które łącznie wpłaciły 181 milionów dolarów;
- wkrótce ma nastąpić premiera aktualizacji 3.1.0, która doda między innymi możliwość personalizacji postaci.
Star Citizen, czyli ambitny projekt kosmicznego symulatora od Chrisa Robertsa i studia Cloud Imperium Games, osiągnął kolejny kamień milowy. Liczba osób wspierających tę produkcję przekroczyła 2 miliony. Łącznie wpłaciły one przeszło 181 milionów dolarów. Wynik ten jest po części konsekwencją bardzo dobrego okresu, jakim dla tego tytułu był 2017 rok. Studiu Cloud Imperium Games udało się w jego trakcie zebrać 34,91 miliona dolarów. Choć kwota ta była nieco niższa niż w 2016 roku, wciąż to znacznie więcej, niż zgromadziły w tym samym czasie wszystkie projekty w serwisie Kickstarter razem wzięte (17,25 miliona dolarów). Szczególnie udane dla Star Citizen były dwa ostatnie miesiące, listopad i grudzień, w których udało się zebrać po 6 milionów dolarów. W dużej mierze mogło to być spowodowane przypadającą na ten okres premierą aktualizacji 3.0.0 do wersji alfa gry, która wprowadziła mnóstwo nowości i dzięki niej tytuł wszedł w fazę, cytując Robertsa, „czegoś w rodzaju wczesnego dostępu”.
Tak olbrzymie kwoty zbierane przez Cloud Imperium Games z pewnością bez problemu znajdą swoje zastosowanie, chociażby na wypłaty dla całego zespołu pracowników, których jest już 475 (dla porównania, Kingdom Come: Deliverance, czyli innym hitem z Kickstartera, pod koniec procesu produkcyjnego zajmowało się nieco ponad 100 osób). Są oni zajęci tworzeniem Squadron 42, czyli kampanią dla pojedynczego gracza Star Citizen, od jakiegoś czasu sprzedawaną jako oddzielna gra, oraz stałym rozwojem modułu MMO. Świeże efekty ich starań poznamy wkrótce. W kwietniu powinna pojawić się bowiem aktualizacja 3.1.0 do wersji alfa tytułu. Patch wprowadzi kolejne elementy gameplayu, takie jak personalizacja postaci oraz nowe okręty i pojazdy. Ponadto ma wyraźnie poprawić szwankującą do tej pory optymalizację. Więcej informacji na temat łatki znajdziecie tutaj.
Mało jest gier, które wywoływałyby takie kontrowersje, jak Star Citizen. Dzieło Chrisa Robertsa i studia Cloud Imperium Games znajduje się w produkcji już od ponad pięciu lat. Twórca kultowego cyklu Wing Commander od początku prac nad tytułem roztacza przed graczami wizję sieciowego sandboksa ostatecznego, w którym latanie statkiem i eksploracja powierzchni planet idealnie się połączą. Nic zatem dziwnego, że przyciągnął tymi obietnicami spore grono fanów, którzy byli gotowi oddać swoje pieniądze, by wesprzeć niedokończoną jeszcze produkcję i otrzymać do niej wcześniejszy dostęp. W konsekwencji Star Citizen pobił wszelkie rekordy, jeśli chodzi o fundusze zgromadzone w rozmaitych akcjach crowdfundingowych. Choć wszystkie cele zbiórek zostały już dawno zrealizowane, gotówka cały czas wpływa na konto Cloud Imperium Games. Dzieje się tak zarówno dzięki sprzedaży dostępu do wersji alfa gry (kosztuje on 55,35 dolarów, czyli około 187 złotych), jak i mikropłatnościom, za pośrednictwem których można zakupić między innymi nowe okręty. Dlatego też kolejne rekordy, jakie bije Star Citizen, już raczej nikogo specjalnie nie zaskakują.