Adrian Chmielarz - newsy i ciekawostki
„Dziwne, że ta marchewka działa”. Polski deweloper jest zaskoczony popularnością prostej, ale skutecznej metody na wyciąganie pieniędzy od graczy
Hubert Śledziewski, 28 listopada 2024, 17:34
Popularny polski twórca strzelanek, Adrian Chmielarz, obrazowo skomentował fakt, że płatny wczesny dostęp do gier zyskuje coraz większą popularność. „Dziwne, że ta marchewka działa”.
„Kosztowne porażki”. Adrian Chmielarz postawił Dragon Age: The Veilguard obok Concord
Jakub Błażewicz, 5 listopada 2024, 13:41
Adrian Chmielarz uznał Dragon Age: The Veilguard za kolejny przykład „kosztownej porażki” wydawcy, który dał za dużo swobody twórcom.
Ogromny patch do Witchfire jest już dostępny. GGU wprowadza tysiące zmian do mrocznej polskiej strzelanki
Jakub Błażewicz, 9 kwietnia 2024, 17:57
Fani Witchfire mogą już sprawdzić ogromny patch GGU. Lista zmian, które owa aktualizacja wprowadza do polskiej strzelanki, jest bardzo długa.
Wyprzedaże to największy wróg dat premier. Twórca Witchfire ma pięć porad dla deweloperów
Jakub Błażewicz, 15 marca 2024, 15:30
Witchfire otrzyma wielką aktualizację dopiero w przyszłym miesiącu, mimo że jest ona prawie gotowa. To efekt zasad dotyczących dat premier, które wyznaje Adrian Chmielarz ze studia The Astronauts.
Umil sobie czekanie na Witchfire mrocznym opowiadaniem w świecie gry
Adrian Werner, 29 października 2022, 07:05
Zespół The Astronauts wypuścił opowiadanie osadzone w uniwersum gry Witchfire. Dostępne jest ono w języku polskim i zostało zilustrowane klimatycznymi grafikami.
Witchfire - data premiery w Early Access i inne informacje o polskim projekcie
Adrian Werner, 20 stycznia 2022, 09:42
Studio The Astronauts ujawniło, kiedy możemy spodziewać się premiery gry Witchfire. Zdradzono również wiele innych informacji na temat tej produkcji.
Twórcy polskiego Witchfire wkrótce ujawnią konkrety
Jakub Błażewicz, 13 stycznia 2022, 09:56
Studio The Astronauts wkrótce podzieli się szczegółami na temat Witchfire. Zespół Adriana Chmielarza odpowie na pytania graczy i wspomni m.in. o dacie premiery.
Trzy nowe screeny z polskiego Witchfire
Bartosz Świątek, 16 kwietnia 2021, 10:41
Polskie studio The Astronauts poinformowało o postępie w pracach nad strzelanką Witchfire. Opublikowano też trzy nowe screenshoty z tej produkcji.
Adrian Chmielarz komentuje crunch w CD Projekt RED, głos zabierają też pracownicy
Miłosz Szubert, 5 października 2020, 14:50
Adrian Chmielarz, czyli znany polski twórca gier pracujący obecnie w studiu The Astronauts, postanowił skomentować sprawę crunchu w studiu CD Projekt RED. Między innymi skrytykował on ludzi, którym zbyt łatwo przychodzi krytyka twórców Wiedźmina i Cyberpunka. Swoją opinię wyrazili także Marcin Przybyłowicz i Łukasz Szczepankowski.
Polskie Witchfire – co dalej z grą The Astronauts?
Bartosz Świątek, 24 lipca 2020, 09:05
Adrian Chmielarz ze studia The Astronauts opublikował kolejną notkę blogową poświęconą postępowi prac nad strzelanką Witchfire. Niestety, nadal nie wiemy, kiedy gra trafi na rynek.
Gameplay z Come Midnight - anulowanego horroru noir studia People Can Fly
Karol Laska, 16 lipca 2020, 17:40
Adrian Chmielarz, jeden z założycieli polskiego studia People Can Fly, podzielił się szczegółami dotyczącymi anulowanego horroru TPP pod tytułem Come Midnight. Opublikował masę materiałów z gry, m.in. gameplay, cutscenki, screeny oraz concept arty.
Ciąg dalszy dyskusji wokół People Can Fly - Chmielarz kontra Wojciechowski
Miłosz Szubert, 10 marca 2020, 12:10
Wymiana uprzejmości między Adrianem Chmielarzem a obecnym studiem People Can Fly reprezentowanym przez jego prezesa, Sebastiana Wojciechowskiego, trwa. W odpowiedzi na wywiad udzielony przez tego drugiego dla INNPoland, polski twórca gier wyjaśnił intencję swego tweeta sprzed kilku tygodni.
Adrian Chmielarz: People Can Fly od Outriders to zupełnie inni ludzie niż kiedyś
Jakub Błażewicz, 12 lutego 2020, 19:25
Adrian Chmielarz z The Astronauts wypowiedział się na temat założonego przez niego zespołu People Can Fly. Zdaniem polskiego dewelopera, w jego byłym studiu nie ma już żadnego z twórców Painkillera oraz Bulletstorm, a ludzie pracujący nad Outriders to niemalże inny zespół.
Czy Witchfire to looter shooter? Adrian Chmielarz: „Tak, ale w sumie nie”
Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2019, 19:44
Adrian Chmielarz opublikował kolejny wpis poświęcony Witchfire. Tym razem szef studia The Astronauts odniósł się do zarzutów dotyczących niedawnej prezentacji gry. Część graczy jest bowiem zawiedziona, że produkcja zdaje się być „kolejnym looter shooterem”. Tylko czy na pewno?
Witchfire - nowy gameplay i kulisy produkcji
Konrad Serafiński, 5 grudnia 2019, 10:50
Studio The Astronauts pochwaliło się krótkim materiałem wideo prezentującym rozgrywkę w grze Witchfire. Wraz z filmem pojawił się nowy dziennik deweloperski, w którym Adrian Chmielarz zdradza kulisy produkcji.
Twórcy polskiego Witchfire mówią o inspiracjach Dark Souls
Jakub Błażewicz, 5 lipca 2019, 13:35
Adrian Chmielarz ze studia The Astronauts wypowiedział się na temat podobieństw między Witchfire a serią Dark Souls. Twórca nie ukrywa, że dzieła From Software są inspiracją dla polskiego zespołu. Jednak ekipa nie kopiuje z gier japońskiego dewelopera, lecz korzysta z identycznego podejścia przy tworzeniu swojej produkcji.
Witchfire - nowa produkcja Adriana Chmielarza miała być symulatorem przetrwania
Konrad Serafiński, 10 stycznia 2019, 11:25
Ciekawych wieści na temat nadchodzącej gry studia The Astronauts możemy dowiedzieć się z nowego posta Adriana Chmielarza, szefa firmy. Producent zdradza, że Witchfire pierwotnie miało być symulatorem przetrwania. Przy okazji tłumaczy, dlaczego tytuł zobaczymy najwcześniej za rok.
Witchfire - FPS polskiego studia The Astronauts ma się ukazać w 2020 roku
Bartosz Świątek, 13 grudnia 2018, 11:48
Polskie studio The Astronauts planuje wydać swój kolejny tytuł – pierwszoosobową strzelankę Witchfire – w 2020 roku. W grze nie znajdziemy rozbudowanego wątku fabularnego, gdyż ma się ona skupiać na czymś innym.
Witchfire nową grą twórców Zaginięcia Ethana Cartera [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 8 grudnia 2017, 04:59
Zapowiedziano pierwszoosobową strzelankę Witchfire od rodzimego studia The Astronauts, odpowiedzialnego za Zaginięcie Ethana Cartera.
The Astronauts Adriana Chmielarza tworzy „potworną strzelaninę”
Krystian Pieniążek, 22 września 2017, 12:20
Po zakończeniu prac nad Zaginięciem Ethana Cartera ekipa The Astronauts dowodzona przez Adriana Chmielarza zaszyła się w swoim biurze i oddała tworzeniu swojego kolejnego dzieła. Wystawione przez deweloperów ogłoszenie daje nam pewien obraz tego, z czym możemy mieć do czynienia.
Metropolis zapłaciło 15 tys. zł za prawa do stworzenia gry Wiedźmin [news zaktualizowany]
Adrian Werner, 26 maja 2017, 11:26
Adrian Chmielarz zdradził, że w latach 90. ubiegłego wieku nieistniejące już studio Metropolis zapłaciło Andrzejowi Sapkowskiemu 15 tysięcy złotych za licencję na wyprodukowanie gry Wiedźmin. [Aktualizacja: okazało się, że to tylko orientacyjna kwota]
Spór Andrzeja Sapkowskiego z Adrianem Chmielarzem o anulowanego Wiedźmina
News Gameplay, 29 sierpnia 2016, 16:39
Podczas konwentu Polcon 2016 Andrzej Sapkowski wyraził żal wobec Adriana Chmielarza o pierwszą, nieukończoną grę Wiedźmin, która pod koniec lat 90. powstawała w studiu Metropolis. Chmielarz odparł zarzuty.
Twórcy Zaginięcia Ethana Cartera pracują nad przygodową grą akcji z otwartym światem
Kamil Zwijacz, 26 listopada 2015, 19:36
Studio The Astronauts pracuje nad przygodową grą akcji, w której trafimy do otwartego świata zamieszkiwanego przez ludzi i stworzenia - wynika z ogłoszenia o pracę zamieszczonego przez Adriana Chmielarza.
Adrian Chmielarz zapowiedział nową grę studia The Astronauts
Krzysztof Mysiak, 3 czerwca 2015, 16:45
Adrian Chmielarz wyjawił parę informacji na temat drugiego projektu, który stworzy jego studio The Astronauts. Ponownie będzie to gra z otwartym światem i głęboką fabułą, ale ma być znacznie dłuższa niż Zaginięcie Ethana Cartera. Chmielarz zdradził też to i owo na temat popremierowych losów debiutanckiego tytułu „Astronautów”.
Serio wróć: Gorky
Adrian Pilarczyk, 11 września 2014, 19:08
Jeden z moich absolutnych faworytów, dawno nie było aż tak emocjonalnie. Pamięta ktoś jeszcze serię gier Gorky? Ja, jakkolwiek patetycznie to nie zabrzmi, nie zapomnę jej aż do śmierci.
The Vanishing of Ethan Carter – data wydania, wymagania i gameplay
Michał Kułakowski, 21 sierpnia 2014, 21:35
Producenci z polskiego studia The Astronauts podali oficjalną datę światowej premiery gry The Vanishing of Ethan Carter. Twórcy przedstawili nowy gameplay, który opatrzony został komentarzem Adriana Chmielarza, a także podali oficjalną cenę tytułu i jego wymagania sprzętowe.
The Vanishing of Ethan Carter – próbka głosu głównego bohatera, nowy screen i informacje o pracach nad grą
Michał Kułakowski, 30 lipca 2014, 20:00
Twórcy gry The Vanishing of Ethan Carter, produkowanej przez polskie studio The Astronauts, ujawnili pierwszą próbkę głosu głównego bohatera. Przedstawili również nowy screen i poinformowali o stanie prac nad tytułem.
The Vanishing of Ethan Carter live na Pixel Heaven 2014
PIXEL HEAVEN Press Release, 21 maja 2014, 16:33
Come Midnight – Adrian Chmielarz opowiada o anulowanej grze studia People Can Fly
Krzysztof Mysiak, 20 maja 2014, 17:24
Adrian Chmielarz opowiedział o Come Midnight – przygodowej grze akcji TPP w klimatach noir z domieszką survival horroru, opracowywanej przez studio People Can Fly około 2006 roku na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Projekt trafił do kosza z powodu nieoczekiwanej decyzji wydawcy (firmy THQ) i ma obecnie nikłe szanse na powrót do życia.
The Vanishing of Ethan Carter bez wsparcia dla DirectX 11
Michał Kułakowski, 24 kwietnia 2014, 20:32
Twórcy gry The Vanishing of Ethan Carter potwierdzili, że nie będzie ona wykorzystywała bibliotek DirectX 10 czy DirectX 11. Dowiedzieliśmy się też co nieco o wymaganiach sprzętowych gry, a także technikach tworzenia fotorealistycznej grafiki, którą wykorzystują deweloperzy.
The Vanishing of Ethan Carter zostanie wydane już za 3-4 miesiące?
Artur Raciborski, 3 kwietnia 2014, 21:12
Adrian Chmielarz został zapytany przez fana na swoim twitterze, kiedy można spodziewać się wydania gry The Vanishing of Ethan Carter tworzonej przez jego autorskie studio The Astronauts. Chmielarz odpowiedział, że tytuł może zadebiutować na rynku już za około 3 lub 4 miesiące.
The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach
Łukasz Szliselman, 26 marca 2014, 11:50
Polska gra przygodowa, The Vanishing of Ethan Carter, ma zaprezentować prawdziwie fotorealistyczną grafikę. Dzięki zastosowaniu fotogrametrii, artyści ze studia The Astronauts są w stanie wygenerować niezwykle szczegółowe obiekty 3D na podstawie zdjęć.
The Vanishing of Ethan Carter – twórcy prezentują trzy lokacje z gry
Michał Kułakowski, 17 grudnia 2013, 18:58
Deweloperzy z polskiego studia The Astronauts opublikowali kilkusekundowe klipy, prezentujące trzy lokacje w przygotowywanej przez nich grze przygodowej The Vanishing of Ethan Carter.
The Vanishing of Ethan Carter – pierwsze screeny z nowej gry Adriana Chmielarza
Michał Kułakowski, 19 września 2013, 18:40
W sieci pojawiły się pierwsze screeny z przygodowej gry The Vanishing of Ethan Carter, tworzonej przez Adriana Chmielarza oraz kilku innych byłych pracowników studia People Can Fly.
PlayStation 4 ma o połowę większą moc niż Xbox One, twierdzi Adrian Chmielarz
Krzysztof Mysiak, 9 września 2013, 10:36
Były szef studia People Can Fly, Adrian Chmielarz, wyraził opinię, że konsola PlayStation 4 jest o połowę mocniejsza niż Xbox One – tak wynika z komentarzy znanych mu deweloperów. Jednocześnie oznajmił, że wcale nie przesądza to o wyniku walki między urządzeniami firm Sony i Microsoft, a multiplatformowe gry i tak powinny wyglądać podobnie.
Adrian Chmielarz wyjaśnia, co miał na myśli, mówiąc o polityce Microsoftu
Krzysztof Mysiak, 26 czerwca 2013, 11:13
Po przedwczorajszej wypowiedzi Adriana Chmielarza, w której założyciel People Can Fly bronił – jak zostało to przez wielu (także przez nas) zinterpretowane – odrzuconą politykę Microsoftu odnośnie zabezpieczeń i rynku gier używanych, przez Internet przetoczyła się fala oburzenia i „hejtu” wobec przedstawionej przez media opinii polskiego developera. Dziś szef The Astronauts wyjaśnia, co miał tak naprawdę na myśli.
Adrian Chmielarz staje w obronie wycofanej polityki Microsoftu
Krzysztof Mysiak, 24 czerwca 2013, 17:19
Choć świat wydaje się cieszyć ze zmiany, jakiej w swojej polityce dotyczącej zabezpieczeń i rynku używanych gier dokonał Microsoft, Adrian Chmielarz, założyciel People Can Fly i obecny szef studia The Astronauts, stara się przekonać graczy, że wcale nie była to korzystna decyzja. W swojej wypowiedzi wspomina również m.in. o wydawaniu DLC i mikropłatnościach.
"Branża, która nie chce dorosnąć"- kilka słów o dojrzałości gier wideo
Konrad Zabłocki, 10 maja 2013, 13:40
Gry pozbywają się powoli łatki produktu mającego służyć tylko i wyłącznie niczym niezmąconej rozrywce. Projektanci szukają w grach głębi, gracze również, ale czym w zasadzie owa głębia jest i czym grozi?
The Vanishing of Ethan Carter – nowa gra studia Adriana Chmielarza zapowiedziana
Michał Kułakowski, 6 lutego 2013, 19:22
Studio deweloperskie The Astronauts, założone przez Adriana Chmielarza po tym jak zrezygnował z pracy w People Can Fly i Epic Games, zapowiedziało właśnie swoją debiutancką grę zatytułowaną The Vanishing of Ethan Carter. Produkcja będzie oryginalną przygodówką opartą o silnik Unreal Engine 3, w której gracze wcielą się w detektywa dysponującego paranormalnym zdolnościami.
Polskie studio The Astronauts nie tworzy strzelaniny ani gry mobilnej
Marcin Skierski, 16 października 2012, 11:05
Pierwsza gra polskiego studia The Astronauts z pewnością nie będzie strzelaniną, produkcją dedykowaną platformom mobilnym i nie pracuje nad nią Cliff Bleszinski. Twórcy ucięli tego typu spekulacje za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Założycielami rodzimego zespołu deweloperskiego są Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki - byli pracownicy People Can Fly.
The Astronauts – nowe studio Adriana Chmielarza i byłych pracowników People Can Fly
Grzegorz Ferenc, 12 października 2012, 13:46
Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki otworzyli nowe studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie – The Astronauts. Wczoraj zadebiutowała oficjalna strona firmy. Jej pierwsza gra będzie napędzana przez silnik Unreal Engine 3 i pojawi się w 2013 roku.
Chmielarz, Sosowski i Gonciarz na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi
Aleksander Kaczmarek, 28 września 2012, 09:02
Adrian Chmielarz, Kacper Kwiatkowski, Michał Staniszewski, Sos Sosowski, Krzysztof Gonciarz... to zaledwie kilku spośród prelegentów Strefy Gier na zbliżającym się 23. Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.
Adrian Chmielarz zapowiada nową grę
Michał Kułakowski, 17 września 2012, 18:25
Na odbywającej się w Warszawie konferencji Game Industry Trends 2012, Adrian Chmielarz, były szef studia People Can Fly zapowiedział zupełnie nowy projekt, nad którym pracuje z małym zespołem deweloperskim. Twórca wypowiedział się też w paru słowach o polskiej branży gier oraz przyszłości tej formy rozrywki.
Epic Games zostało jedynym właścicielem People Can Fly
Michał Kułakowski, 13 sierpnia 2012, 15:50
Epic Games domknęło proces przejęcia warszawskiego People Can Fly, który rozpoczął się w 2007 roku. Firma stała się po raz pierwszy właścicielem wszystkich udziałów dewelopera, o czym poinformował jeden z jej przedstawicieli. Wydarzenie to łączy się z odejściem Adriana Chmielarza, fundatora i długoletniego szefa polskiego studia.
Adrian Chmielarz odchodzi ze studia People Can Fly
Michał Kułakowski, 12 sierpnia 2012, 21:44
Adrian Chmielarz, założyciel studia People Can Fly poinformował, że opuszcza szeregi dewelopera w poszukiwaniu "nowych możliwości". Wraz z Chmielarzem odeszło także dwóch znaczących artystów pracujących dla studia – Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki. Trójka na razie nie zdradza swoich planów na przyszłość.