Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lipca 2020, 17:40

autor: Karol Laska

Gameplay z Come Midnight - anulowanego horroru noir studia People Can Fly

Adrian Chmielarz, jeden z założycieli polskiego studia People Can Fly, podzielił się szczegółami dotyczącymi anulowanego horroru TPP pod tytułem Come Midnight. Opublikował masę materiałów z gry, m.in. gameplay, cutscenki, screeny oraz concept arty.

Gameplay z Come Midnight - anulowanego horroru studia People Can Fly - ilustracja #1
Przygodowa gra akcji noir z elementami horroru. Czy to nie brzmi intrygująco?

Studio People Can Fly powstało w 2002 roku i dosyć szybko ugruntowało swoją pozycję na rynku. Znamienny dla twórców stał się Painkiller – dynamiczny FPS, w którym walczymy z demonami wszelkiej maści - a w tym roku ukaże się ich najnowszy tytuł, czyli Outriders.

Kariera twórców nie była jednak w całości usłana różami i po drodze do kosza wpadło parę projektów – w tym Come Midnight. Już dobre pół dekady temu pisaliśmy dla Was o szczegółach tej produkcji, a w ciągu ostatniego tygodnia współzałożyciel People Can Fly, Adrian Chmielarz, opublikował dwa posty na jej temat. Zamieścił w nich sporo materiałów koncepcyjnych, screeny wybranych stron dokumentacji gry, a także kilkanaście minut gameplayu. Nazwał również niedokończone dzieło projektem swoich marzeń.

Pod względem klimatu opowieść miała łączyć estetykę kina noir z pełnokrwistym horrorem. Rozgrywka miała być wzbogacana o cutscenki stylizowane na komiksowe panele z udziałem narratora. Oto ich przykłady:

Zderzenie tych dwóch estetyk jest widoczne szczególnie ma materiałach gameplayowych. Warto też zwrócić uwagę na grafikę gry, która prezentowała się naprawdę okazale, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że nagrania pochodzą z przełomu 2005 i 2006 roku.

Chmielarz spędził ponad rok na tworzeniu odpowiedniej dokumentacji. Powstało niemalże 300 stron tekstu zawierających w sobie dokładne informacje o fabule i mechanice gry. Stworzono też mapy, które w jasny sposób zarysowywały strukturę poziomów. Deweloper przyznał, że prawa do Come Midnight należą aktualne do firmy THQ Nordic, ale nie wyklucza on ewentualnego powrotu do projektu w przyszłości.

Gameplay z Come Midnight - anulowanego horroru studia People Can Fly - ilustracja #2
Gra była gotowa. Przynajmniej na papierze.
Gameplay z Come Midnight - anulowanego horroru studia People Can Fly - ilustracja #3
Przejrzyście i klimatycznie.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej