autor: Konrad Serafiński
Witchfire - nowy gameplay i kulisy produkcji
Studio The Astronauts pochwaliło się krótkim materiałem wideo prezentującym rozgrywkę w grze Witchfire. Wraz z filmem pojawił się nowy dziennik deweloperski, w którym Adrian Chmielarz zdradza kulisy produkcji.
Od zapowiedzi Witchfire minęły niemal równo dwa lata. Przez ten okres twórcy co jakiś czas dzielili się z graczami kolejnymi informacjami na temat tytułu. Kilka godzin temu w serwisie YouTube (na oficjalnym kanale studia) pojawił się krótki materiał wideo prezentujący fragmenty rozgrywki. Na stronie producenta opublikowano też nowy wpis dotyczący postępów w tworzeniu gry. Zanim przejdziemy do omawiania nowości, którymi podzielił się zespół Adriana Chmielarza, rzućcie okiem na poniższy gameplay.
Jak sami widzicie, materiał rozpoczyna się od etapu na plaży, gdzie zadaniem bohatera jest przedrzeć się przez napływające fale wrogów. Internal Demo 2 (taki tytuł nosi filmik i obecna, grywalna wersja gry) zawiera cztery rodzaje pukawek oraz kilka zaklęć, a także sześć typów przeciwników, w tym bossa. Produkcja na obecnym etapie rozwoju ma zaimplementowane trzy strefy walki (czyli mapy), nowy HUD (chociaż twórcy podkreślają, że wiele może się jeszcze zmienić) i usprawniony system obrażeń.
Twórcy we wspomnianym wpisie podzielili się także uwagami na temat tego, co podczas produkcji poszło dobrze, a co wymaga jeszcze dopieszczenia. Jeśli chodzi o pozytywy, to producenci są przede wszystkim zadowoleni z płynności gry, gdyż, jak sami przyznają, nie zaczęli jeszcze prawdziwej pracy przy optymalizacji. Dodatkowo informują, że mają już ugruntowany pomysł na strukturę całego tytułu oraz opracowany cały dostępny arsenał. W kwestii negatywów, to jedynie fakt, że studio ma mało pracowników. Adrian Chmielarz pisze, że nad grą pracuje zaledwie 9 osób. Uwagi (a co za tym idzie czasu) wymagają także zaklęcia oraz system ostrzegania gracza przed zagrożeniem.
Przypomnijmy, że Witchfire zostało zapowiedziane na PC, ale nadal nie znamy dokładnej daty premiery gry, chociaż twórcy rok temu zadeklarowali, że FPS ukaże się w 2020 roku.