autor: Aleksander Kaczmarek
Chmielarz, Sosowski i Gonciarz na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi
Adrian Chmielarz, Kacper Kwiatkowski, Michał Staniszewski, Sos Sosowski, Krzysztof Gonciarz... to zaledwie kilku spośród prelegentów Strefy Gier na zbliżającym się 23. Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.
Kilka dni temu informowaliśmy o turnieju Art of Tekken, jaki rozegrany zostanie się w trakcie 23. Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. To jednak nie jedyna atrakcja tegorocznej Strefy Gier. Wzorem poprzednich edycji imprezy, organizatorzy zaprosili twórców, dziennikarzy i badaczy, z którymi można będzie porozmawiać o kondycji polskiej branży.
Tradycyjnie już podczas Międzynarodowego Festiwalu Komiksy i Gier w Łodzi (5-7 października) nie zabraknie okazji, by zobaczyć i zagrać w wiele nowych produkcji. Równie ciekawie wygląda program paneli dyskusyjnych, jakie zaplanowane zostały na 6 października (sobota) w Łódzkim Domu Kultury przy ul. Traugutta 18. Wśród prelegentów pojawią się m.in. Adrian Chmielarz, który opowie o wizji tworzenia gier i być może uchyli rąbka tajemnicy na temat swojej najnowszej produkcji, Sos Sosowski, twórca m.in. McPixel, i Michał Staniszewski z Plastic Demoscene Group. Graczy, którzy marzą o karierze branżowego dziennikarza z pewnością zaciekawi wystąpienie naszego redakcyjnego kolegi – Krzyśka Gonciarza.
Strefa Gier 23. MFKiG – program paneli dyskusyjnych
6.10.2012 r. | temat | prowadzący |
g. 9.00 | Pasztet z indyka - przegląd najgorszych gier niezależnych | Niezależne Piksele |
g. 9.30 | Uwodzenie mrocznym pięknem, czyli sztuka tworzenia gier dla pań | Piotr Żygadło (Artifex Mundi) |
g. 10.00 | Groznawcy, czyli uniwersytet grający | Koło Naukowe Badaczy Gier (Uniwersytet Łódzki) |
g. 12.00 | Gadanie o gadaniu o grach na przestrzeni wieków | Maciej Makuła (Suchy Kanał) |
g. 13.00 | Chcę pisać o grach! - praca w gamingowych mediach | Krzysztof Gonciarz |
g. 14.00 | Dlaczego gry video są bez sensu i co możemy z tym zrobić | Adrian Chmielarz |
g. 15.00 | Gry niezależne i mainstream: sojusznicy? przeciwnicy? konkurenci? | JawneSny.pl |
g. 16.00 | Sleepwalker’s Journey - gra casual z artystycznym posmakiem | Kacper Kwiatkowski (11 bit studios) |
g. 17.00 | Plastic Demoscene Group - od demosceny do Santa Monica | Michał Staniszewski (Plastic) |
g. 18.00 | Czym się różnią gry indie? | Sos Sosowski |