autor: Marcin Skierski
Polskie studio The Astronauts nie tworzy strzelaniny ani gry mobilnej
Pierwsza gra polskiego studia The Astronauts z pewnością nie będzie strzelaniną, produkcją dedykowaną platformom mobilnym i nie pracuje nad nią Cliff Bleszinski. Twórcy ucięli tego typu spekulacje za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Założycielami rodzimego zespołu deweloperskiego są Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki - byli pracownicy People Can Fly.
Polskie studio The Astronauts (założone przez byłych pracowników zespołu People Can Fly) ucięło kilka spekulacji na temat nadchodzącej gry rodzimego dewelopera. Tworzone dzieło z pewnością nie będzie strzelaniną i nie ukaże się na platformach mobilnych.
Twórcy skomentowali ostatnie przypuszczenia graczy na oficjalnej stronie internetowej The Astronauts. Wielu fanów, mając w pamięci przeszłość studia People Can Fly (znanego z marek Painkiller oraz Bulletstorm), w ciemno strzelało, że kolejną produkcją jego byłych pracowników będzie strzelanina. Adrian Chmielarz zaprzeczał temu już w zeszłym miesiącu, a teraz powtórzono to po raz kolejny – nowa gra zespołu The Astronauts nie będzie shooterem.
Chociaż twórcy wciąż nie są gotowi, by ujawnić pierwsze szczegóły na temat swojego dzieła, to już teraz mogą potwierdzić, że nie będzie to gra dedykowana platformom mobilnym. Takie głosy pojawiły się tuż po ogłoszeniu, że tajemniczy projekt wykorzysta kilkuletni silnik Unreal Engine 3 i ukaże się w przyszłym roku. Część osób założyła bowiem, że deweloper nie zdecyduje się użyć mocno wałkowanej technologii w produkcji mającej trafić do sprzedaży w 2013 roku. Studio The Astronauts broni jednak swojej decyzji przypominając, że „większość unikalnych gier na świecie” zostało stworzonych na tym silniku (wymieniono takie marki jak BioShock, Mass Effect, czy Dishonored).
Twórcy zaprzeczyli również, jakoby Cliff Bleszinski (Unreal, Gears of War) miał brać udział w pracach nad grą studia The Astronauts. Wiele osób łączyło bowiem te przypuszczenia z niedawnym odejściem popularnego Cliffy’ego B z firmy Epic Games i jego rzekomym zainteresowaniem dotychczasowymi dokonaniami polskiego zespołu People Can Fly.
Studio The Astronauts nie zamierza korzystać z usług serwisu Kickstarter, choć docenia jego rolę w branży gier wideo. Twórcy mieliby jednak problem z przedstawieniem swojej gry przed skończeniem jej chociażby w połowie: „Nie chodzi o to, że robimy szaloną, eksperymentalną grę, o której nikt by nie pomyślał, ale mimo wszystko uważamy, że jest unikalna”. Zespół sam finansuje deweloping swojego dzieła. Użyto nawet stwierdzenia, że budżet gry jest „niski” – przynajmniej w porównaniu do tego, co robią inne, duże studia.
Powyższe informacje mogą dać nam ogólny obraz na temat tego, czego na pewno nie powinniśmy spodziewać się po pierwszej grze polskiego zespołu The Astronauts. Studio zostało założone przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego, czyli byłych pracowników People Can Fly. Więcej szczegółów na temat tajemniczego projektu rodzimego dewelopera poznamy w przyszłości.