rynek PC - sprzęt i technologie (5)
WD zamyka fabrykę dysków HDD – czy to początek końca „twardzieli”?
Amadeusz Cyganek, 19 lipca 2018, 10:37
Wygląda na to, że era panowania dysków HDD nieuchronnie zbliża się do końca – potwierdza to ostatnia decyzja koncernu Western Digital, czyli jednego z największych producentów tych podzespołów na światowym rynku.
Kryzys w sprzedaży kart graficznych; AMD notuje nawet 60% mniej zakupów GPU
Michał Ostiak, 12 lipca 2018, 10:07
TUL Corporation, jeden z największych partnerów Add-in-Board firmy AMD, stracił 60% przychodów przez trwający od początku kwartału kryzys kryptowalut.
Poznaliśmy wyniki sprzedaży prawie wszystkich gier na Steamie
Adrian Werner, 7 lipca 2018, 10:53
W sieci pojawiły się dość dokładne wyniki sprzedaży wszystkich gier na Steamie, które oferują osiągnięcia. Zwłaszcza ciekawie prezentują się liczby dotyczące polskich produkcji - niektóre głośne projekty, takie jak Get Even czy Seven: The Days Long Gone, są daleko w tyle za, wydawałoby się, bardziej niszowymi pozycjami pokroju House Flippera czy 911 Operatora.
Steamowe hity pierwszej połowy 2018 roku
Miłosz Szubert, 5 lipca 2018, 13:05
Firma Valve opublikowała listy gier, które odnosiły największe sukcesy na platformie Steam w pierwszej połowie 2018 roku. Brylują na nich takie tytuły jak Kingdom Come: Deliverance, Playerunknown's Battlegrounds czy Grand Theft Auto V.
Valve pracuje nad własnym, lepszym Steam Spy
Adrian Werner, 29 czerwca 2018, 10:59
Valve pracuje nad własną alternatywą dla usługi Steam Spy, która ma zapewnić deweloperom dokładniejsze dane odnośnie wyników sprzedaży. Okazuje się również, że zalew premier wcale nie spowodował zmniejszenia liczby udanych debiutów w serwisie Steam.
Chiny szykują wielkie kary dla producentów pamięci RAM
Amadeusz Cyganek, 22 czerwca 2018, 14:30
Wygląda na to, że sprawa domniemanej zmowy cenowej pomiędzy trzema firmami – Samsungiem, Micronem i SK Hynix – już niebawem może znaleźć swój finał. Dla wymienionych koncernów nie będzie on jednak szczęśliwy.
Intel zapowiada dedykowane karty graficzne. Premiera w 2020 roku
Konrad Serafiński, 13 czerwca 2018, 14:05
Przed nami prawdopodobnie jedno z największych wydarzeń na runku GPU od dawna. Gracze przez lata przyzwyczaili się do dwóch gigantów na rynku niezintegrowanych kart graficznych. Może się to zmienić w 2020 roku, bo wtedy do AMD oraz Nvidii ma plan dołączyć Intel.
Steam kończy z Windows XP i Vista
Amadeusz Cyganek, 13 czerwca 2018, 12:36
Valve poinformowało, że już wkrótce posiadacze pecetów z systemami Windows XP oraz Vista, chcąc skorzystać z klienta Steam i zagrać w gry posiadane w tej usłudze, będą musieli dokonać przesiadki na nowsze systemy Microsoftu.
Koniec z cenzurą kontrowersyjnych treści na Steamie
Jakub Mirowski, 7 czerwca 2018, 16:35
Jak wynika z wydanego przez firmę Valve Software oświadczenia, już niedługo zrezygnuje ona z cenzurowania kontrowersyjnych gier na Steamie. Z platformy będą znikać wyłącznie tytuły o treściach nielegalnych oraz będące „oczywistym trollingiem”.
Piractwo na PC zmniejsza się z roku na rok – także w Polsce
Amadeusz Cyganek, 6 czerwca 2018, 12:00
Najnowszy raport organizacji Business Software Alliance pokazuje, że skala piractwa ulega stopniowemu zmniejszaniu - nie tylko w ujęciu ogólnoświatowym, ale także w odniesieniu do Polski.
Rynek kart graficznych w Q1 2018 – AMD zyskuje, Intel niekwestionowanym liderem
Amadeusz Cyganek, 27 maja 2018, 11:37
Firma Jon Peddie Research opublikowała raport, w którym przyjrzała się aktualnej strukturze rynku kart graficznych. Wielkich niespodzianek brak, acz zauważalna jest coraz silniejsza pozycja AMD.
Rynek GPU do kryptowalut nasycony, ceny kart będą spadać
Amadeusz Cyganek, 26 maja 2018, 11:18
W sieci pojawił się raport firmy analitycznej Jon Peddie Research poruszający temat kart graficznych w odniesieniu do rynku kryptowalut. Wnioski płynące z jego lektury są optymistyczne dla graczy czekających na stabilizację w branży GPU.
Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem
Amadeusz Cyganek, 22 maja 2018, 18:01
Najnowszy raport firmy TheGreatSetup przynosi sporo ciekawych informacji na temat kondycji rynku gier, w szczególności w odniesieniu do działki pecetowej. Jedno jest pewne – gaming na PC jest daleki od kryzysu.
Prezes Take-Two: pecety stały się bardzo ważną częścią tego, co robimy
Bartosz Świątek, 17 maja 2018, 12:36
Strauss Zelnick – prezes firmy Take-Two Interactive – podkreśla znaczenie pecetów dla jego firmy i branży jako takiej. Jego zdaniem zbliżamy się do momentu, w którym platformy przestaną mieć znaczenie.
Huawei przygotowuje własny system operacyjny na komputery i smartfony
Amadeusz Cyganek, 30 kwietnia 2018, 19:12
Ciekawe informacje docierają do nas prosto z Państwa Środka – jeden z największych chińskich koncernów technologicznych, Huawei, pracuje nad własnym systemem operacyjnym zarówno dla komputerów, jak i urządzeń mobilnych.
AMD wraca do gry? Dobre wyniki finansowe koncernu
Amadeusz Cyganek, 26 kwietnia 2018, 16:09
Wiele wskazuje na to, że w siedzibie AMD wreszcie zapanował uzasadniony optymizm – najnowsze wyniki finansowe firmy pokazują, że koncern z Sunnyvale radzi sobie coraz lepiej.
Ogromny spadek sprzedaży kart graficznych staje się faktem
Amadeusz Cyganek, 26 kwietnia 2018, 10:17
Wiele wskazuje na to, że powoli kończy się kryptowalutowe eldorado, związane z wysoką sprzedażą kart graficznych po jeszcze wyższych cenach. Najwięksi producenci GPU spodziewają się sporych spadków i przygotowują się na mniejsze zyski.
W Polsce rządzi Nvidia – GeForce GTX 1060 i 1050 Ti najpopularniejszymi GPU
Bartosz Świątek, 20 kwietnia 2018, 10:44
Nvidia kontroluje 89% polskiego rynku kart grafiki. Najpopularniejsze układy to GTX 1050 Ti oraz obydwa warianty GTX 1060. Dane mają charakter nieoficjalny - zostały opracowane w oparciu o sprzedaż sklepu internetowego Morele.net.
Intel vs AMD - sprzedaż i popularność CPU w Polsce
Amadeusz Cyganek, 20 kwietnia 2018, 10:41
Zastanawialiście się, jak wygląda podział rynku procesorów pomiędzy dwoma głównymi graczami – Intelem i AMD? Warto rzucić okiem na dane ze sklepu Morele.net, które pokazują, kto w naszym kraju dzierży palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o sprzedaż CPU.
Intel zacznie produkcję dedykowanych kart grafiki dla graczy?
Adrian Werner, 12 kwietnia 2018, 09:54
Pojawiły się kolejne wiarygodne plotki sugerujące, że firma Intel zamierza rzucić rękawicę Nvidii oraz AMD i przymierza się do produkcji dedykowanych kart grafiki dla graczy.
Ceny kart grafiki wreszcie spadają
Bartosz Świątek, 6 kwietnia 2018, 10:25
W marcu ceny GPU Nvidii oraz AMD obniżyły się o około 15-30%, w zależności od modelu. Normalizuje się także dostępność kart grafiki. Przyczyną jest m.in. przewidziana na lato premiera pierwszego dedykowanego układu do "kopania" kryptowalut.
Steam w 2017 roku – okiem serwisu Steam Spy
Bartosz Świątek, 5 kwietnia 2018, 16:31
Twórca serwisu Steam Spy – Sergey Galyonkin – podzielił się ze światem obszernym raportem ukazującym działanie platformy Steam w 2017 roku.
Valve odpowiada na zamieszanie wokół Steam Machines
Krzysztof Sobiepan, 4 kwietnia 2018, 12:58
Pracownik Valve postanowił oficjalnie odpowiedzieć na wczorajsze zwiastuny śmierci platformy Steam Machine. Powód zmian w sklepie Steam okazuje się dość trywialny, ale firma mocno zaznacza, że nie składa broni i dalej dąży do stworzenia „otwartej platformy dla graczy” w oparciu o Linuxa oraz API Vulkan.
Valve po cichu kończy z programem Steam Machine?
Krzysztof Sobiepan, 3 kwietnia 2018, 13:16
Niezbyt udany projekt „komputerowej konsoli” Steam Machine od Valve wydaje się być powoli wycofywany z oficjalnych kanałów platformy dystrybucyjnej Steam. Z witryny zniknęło kilka podstron reklamujących owe urządzenia. Czy to początek końca konsoli Valve, czy sprzątanie przed kolejnym ambitnym pomysłem?
Nvidia przyznaje, że nie nadąża za popytem na karty graficzne
Radosław Kowalczyk, 29 marca 2018, 12:51
Prezes Nvidii w niedawnym wywiadzie dla TechCrunch otwarcie przyznał, że producenci układów graficznych mają problem z nadążeniem za popytem, w dużej mierze kreowanym przez kopaczy kryptowalut.
2017 był rekordowym rokiem platformy Steam
Karol Ryka, 23 marca 2018, 16:00
Serwis SteamSpy podzielił się na GDC zebranymi danymi nt. Steama w 2017 r. Za wygenerowanie 50% łącznego przychodu platformy w ubiegłym roku odpowiada zaledwie 0,5% oferowanych na niej gier. Był to zarazem najbardziej zyskowny rok w całej historii sklepu - łączny przychód wyniósł 4,3 miliarda dolarów. Zobaczyliśmy też listę najlepiej zarabiających gier - PUBG zdeklasował konkurencję, w tym Wiedźmina 3, który wylądował pięć lokat niżej.
Google zakazuje reklam związanych z kryptowalutami
Miłosz Szubert, 15 marca 2018, 11:25
Firma Google ogłosiła, że w czerwcu z każdego z systemów reklamowych z nią powiązanych znikną wszystkie promocje dotyczące rynku kryptowalut. W konsekwencji ceny wirtualnych pieniędzy poleciały w dół. Tyczy się to zwłaszcza Bitcoina, którego wartość spadła do najniższego poziomu w tym miesiącu.
Nvidia Turing – masowa produkcja w Q3 2018. Zainteresowanie ze strony kopaczy kryptowalut spada?
Amadeusz Cyganek, 13 marca 2018, 14:38
Ostatnie tygodnie przynoszą mnóstwo informacji na temat nowych kart graficznych Nvidii. Te najnowsze raczej nie ucieszą wszystkich oczekujących rychłej premiery świeżych układów, ale wiele wskazuje na to, że rynek związany z kryptowalutami zaczyna się kurczyć.
Program partnerski Nvidii – walka o monopol czy zdrowa rywalizacja o klienta?
Amadeusz Cyganek, 9 marca 2018, 18:24
Do sieci trafiły informacje na temat nowego programu partnerskiego Nvidii, pozwalającego na zacieśnienie współpracy pomiędzy koncernem a producentami sprzętu. Idea budzi spore wątpliwości, ale czy są one uzasadnione?
Raport - dostawy GPU spadają, ale AMD i NVIDIA wcale nie mają powodów do narzekań
Amadeusz Cyganek, 27 lutego 2018, 11:55
Analitycy z firmy Jon Peddie Research opublikowali raport przedstawiający sytuację na rynku GPU. Informacje w nim zawarte z pewnością zadowolą włodarzy AMD, a ogromne piętno na wynikach branży odcisnęły – a jakże – kryptowaluty.
Nvidia - karty graficzne będą dalej drożeć
Kamil Zwijacz, 24 lutego 2018, 10:22
Firma Nvidia zdradziła przedstawicielowi platformy Massdrop, że nie spodziewa się, aby w najbliższych miesiącach sytuacja na rynku kart graficznych miała ulec zmianie. Niestety musimy liczyć się z kolejnymi podwyżkami cen GPU i problemami z ich dostępnością.
Słaba dostępność kart graficznych napędza sprzedaż laptopów do gier? Tak twierdzi Asus
Amadeusz Cyganek, 13 lutego 2018, 17:46
Problemy z dostępnością wielu kart graficznych, spowodowane rzecz jasna olbrzymim zainteresowaniem kryptowalutami, nie są tylko i wyłącznie negatywnym zjawiskiem. Z takiego obrotu sprawy cieszy się Asus, który planuje rekordową sprzedaż gamingowych laptopów.
Ubisoft stawia na mikropłatności i ceni pecetowców; Assassin’s Creed Origins dużym sukcesem
Bartosz Świątek, 13 lutego 2018, 14:01
Przygotowany przez firmę Ubisoft raport za trzeci kwartał roku fiskalnego 2018 rzuca trochę światła na trendy na rynku i pośród graczy. Dokument pozwala też przewidzieć kolejne kroki francuskiego giganta - w skrócie: większy nacisk na rynek PC... i mikropłatności.
GDC 2018 - PC najpopularniejszą platformą wśród deweloperów, a lootboksy nigdzie się nie wybierają
Adrian Werner, 25 stycznia 2018, 13:10
Otrzymaliśmy wyniki tegorocznych ankiet GDC badających preferencje deweloperów. Z odpowiedzi prawie 4 tys. osób wynika, że wzmocniła się pozycja pecetów i konsol, a lekko osłabiła urządzeń mobilnych. Ponadto 11% z respondentów przyznało, że w tworzonej przez nich właśnie grze znajdą się lootboksy.
Zamówienia na chipy do koparek kryptowalut biją wszelkie rekordy
Miłosz Szubert, 22 stycznia 2018, 17:00
Bitmain, chiński producent sprzętu do kopania kryptowalut, bije wszelkie rekordy, jeśli chodzi o liczbę zamówień chipów w fabryce TSMC. Jak zdradził James Wang, analityk w ARK Invest, suma ta przebiła zlecenia od firmy Nvidia.
Kryptowaluty a dostępność kart graficznych - jest tak źle, że interweniuje Nvidia
Adrian Werner, 20 stycznia 2018, 14:49
Firma Nvidia zaapelowała do swoich partnerów produkujących karty grafiki na jej układach, aby bardziej skoncentrowali się na sprzedaży produktów graczom, a nie ludziom kopiącym kryptowaluty.
Ubisoft zachwyca się PC: „Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, o ile lepsze są pecety”
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2018, 11:06
Ubisoft przygotował specjalny, dwuminutowy film wideo, na którym pracownicy firmy rozpływają się w zachwytach nad… pecetami, jako platformą do gier.
Digi-Capital: w 2022 roku branża gier będzie warta 230 miliardów dolarów
Bartosz Świątek, 17 stycznia 2018, 14:02
Przygotowany przez firmę Digi-Capital raport Games Report Q1 2018 przedstawia bardzo pozytywny obraz przyszłości branży gier. Zgodnie z przewidywaniami analityków, w 2022 roku rynek gier ma być wart przeszło 230 mld dolarów - w dużej mierze dzięki platformie PC.
Robot Cache - nowy konkurent Steama umożliwi odsprzedawanie gier
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2018, 09:48
Brian Fargo, szef studia inXile Entertainment, pracuje wraz z innymi osobami nad nową platformą cyfrowej dystrybucji gier wideo. Robot Cache umożliwi m.in. kopanie kryptowaluty i odsprzedawanie zakupionych produkcji.
Nastały ciężkie czasy dla graczy - ceny kart grafiki rosną jak szalone
Kamil Zwijacz, 16 stycznia 2018, 12:26
Ceny kart grafiki wystrzeliły niedawno w górę w Stanach Zjednoczonych i to samo zaczyna się dziać w Europie. W niektórych przypadkach koszt zakupu wzrósł o ponad 50%. Winę za taki stan rzeczy ponoszą najpewniej "koparki" kryptowalut.
W 2017 roku na Steamie wydano 7672 gry
Kamil Zwijacz, 11 stycznia 2018, 10:14
Serwis Steam Spy policzył, ile gier wydano w 2017 roku na Steamie. Łącznie do oferty trafiło ponad 7600 produkcji.
100 najbardziej dochodowych gier na Steamie w 2017 roku
Kamil Zwijacz, 2 stycznia 2018, 09:59
Początek 2018 roku przyniósł nam jedno z pierwszych zestawień najpopularniejszych gier 2017 roku - Valve opublikowało listę 100 najbardziej dochodowych tytułów na Steamie. Znalazł się wśród nich Wiedźmin 3.
Firma NVIDIA notuje duży wzrost sprzedaży kart graficznych
Grzegorz Chmielewski, 21 listopada 2017, 12:00
Trzeci kwartał 2017 roku przyniósł wzrost sprzedaży chipów graficznych firm NVIDIA i AMD. Jednak to pierwsza z firm zanotowała jeden z najlepszych wyników od wielu lat - dostawy wzrosły o niemal 30%.
Akcesoria dla graczy motorem sprzedaży na pecetowym rynku
Krystian Pieniążek, 5 września 2017, 17:59
Firma GfK opublikowała raport dotyczący kondycji pecetowego rynku w pierwszej połowie 2017 roku. Wynika z niego, że akcesoria dla graczy były głównym powodem, dla którego odnotowano na nim mniejsze lub większe wzrosty sprzedaży.
Steam z 67 milionami użytkowników miesięcznie
Adrian Werner, 6 sierpnia 2017, 12:11
Firma Valve poinformowała, że liczba miesięcznych użytkowników usługi Steam wynosi obecnie ponad 67 mln, a 33 miliony korzystają z niej każdego dnia.
Ustalono opłaty w Steam Direct - 100 dolarów za wydanie gry
Kamil Zwijacz, 3 czerwca 2017, 11:18
Valve ustaliło opłaty, jakie będą ponosić deweloperzy chcący sprzedawać swoje gry na Steamie. Wystarczy będzie wypełnić prosty wniosek i wpłacić sto dolarów. W ten sposób system Steam Direct zastąpi obecny Greenlight.
Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół
Adrian Werner, 28 kwietnia 2017, 12:28
Firma Newzoo wypuściła nowy raport z przewidywaniami dla światowego rynku gier. Według analityków w 2020 roku połowę przychodów branży generować będą produkcje mobilne. Natomiast w tym roku przypadnie na nie 42%. Na drugim miejscu znajdą się konsole, a pozycję numer trzy zajmą pecety.
Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku
Janusz Guzowski, 21 stycznia 2017, 15:55
Firma konsultingowa JPR opublikowała raport, z którego wynika, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy wygenerowała ponad 30 miliardów dolarów przychodu. Najbardziej dochodowe okazały się produkty z najwyższej półki cenowej, odpowiedzialne za 43% całkowitej kwoty. Prognozy przewidują dalszy rozwój branży.
Podsumowanie roku 2016 na Steamie według serwisu Steam Spy
Janusz Guzowski, 6 stycznia 2017, 12:50
Serwis Steam Spy opublikował swoje szacunkowe dane dotyczące sprzedaży gier na Steamie w 2016 roku. Według wyliczeń portalu najbardziej dochodowym tytułem ostatnich dwunastu miesięcy była najnowsza odsłona serii Civilization. Zaskakująco dobrze radziła sobie także niezależna produkcja Erica Barone’a – Stardew Valley.
Wyniki cyfrowego rynku gier w 2016 r. - dominacja produkcji mobilnych i pecetowych
Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 11:50
Firma SuperData Research opublikowała podsumowanie wyników cyfrowej części rynku gier za jedenaście pierwszych miesięcy tego roku. Największe przychody dały produkcje mobilne, a tuż za nimi znalazły się tytuły pecetowe. Poznaliśmy również dane o sprzedaży urządzeń do wirtualnej rzeczywistości.