Steam z 67 milionami użytkowników miesięcznie
Firma Valve poinformowała, że liczba miesięcznych użytkowników usługi Steam wynosi obecnie ponad 67 mln, a 33 miliony korzystają z niej każdego dnia.
Firma Valve ma powody do zadowolenia. Podczas trwającej obecnie w Seattle konferencji Casual Connect przedstawiciel studia pochwalił się, że każdego miesiąca z usługi Steam korzysta ponad 67 milionów osób. Codziennie loguje się na nią 33 mln graczy, a w najbardziej gorących momentach doby liczba aktywnych użytkowników wynosi 14 mln.
Warto zwrócić uwagę na godny pochwały fakt, że Valve chwali się liczbami osób, które faktycznie korzystają z usługi, zamiast podawać mówiące znacznie mniej o popularności serwisu dane o zarejestrowanych użytkownikach. Ponadto zdradzono, że od początku zeszłego roku do społeczności Steam dołączyło 27 mln osób, które dokonały przynajmniej jednego zakupu.
Imponujące dane przekazane przez Valve warto zestawić z informacjami udostępnionymi przedwczoraj przez grupę analityczną SuperData. Według nich ten rok będzie pierwszym, w którym przychody z całego rynku gier przekroczą 100 miliardów dolarów, osiągając sumę 104,6 mld, co stanowić będzie wzrost o 12% w porównaniu z wynikami za 2016 r.
Pomimo wielkiego sukcesu Steam, usługa ta jest w rzeczywistości jedynie kawałkiem znacznie większego tortu. Według SuperData, najpopularniejszą platformą roku będą gry mobilne, w które bawić się będzie 2,9 mld użytkowników. Natomiast w pierwszym półroczu najlepiej zarabiającą produkcją było niedostępne na Steam League of Legends.
Z danych udostępnionych przez Valve i SuperData wyłania się bardzo pozytywny obraz rynku. Praktycznie wszystkie jego segmenty, za wyjątkiem gier przeglądarkowych, notują zdrowy wzrost i w 2020 roku przychody mają wynieść 168,8 mld dolarów. Warto zauważyć wzrost znaczenia dodatków DLC na konsolach, które w tym roku przyniosą 4,1 mld dolarów, czyli więcej niż 3,7 mld, które wygeneruje sprzedaż cyfrowa pełnych wersji gier.
Z ciekawych statystyk należy jeszcze wspomnieć o tym, że w tym roku liczba osób oglądających w Internecie materiały video związane z grami wyniesie 665 milionów.