Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 sierpnia 2017, 12:11

autor: Adrian Werner

Steam z 67 milionami użytkowników miesięcznie

Firma Valve poinformowała, że liczba miesięcznych użytkowników usługi Steam wynosi obecnie ponad 67 mln, a 33 miliony korzystają z niej każdego dnia.

Steam cały czas rośnie w siłę. - Steam z 67 milionami użytkowników miesięcznie - wiadomość - 2017-08-08
Steam cały czas rośnie w siłę.

Firma Valve ma powody do zadowolenia. Podczas trwającej obecnie w Seattle konferencji Casual Connect przedstawiciel studia pochwalił się, że każdego miesiąca z usługi Steam korzysta ponad 67 milionów osób. Codziennie loguje się na nią 33 mln graczy, a w najbardziej gorących momentach doby liczba aktywnych użytkowników wynosi 14 mln.

Warto zwrócić uwagę na godny pochwały fakt, że Valve chwali się liczbami osób, które faktycznie korzystają z usługi, zamiast podawać mówiące znacznie mniej o popularności serwisu dane o zarejestrowanych użytkownikach. Ponadto zdradzono, że od początku zeszłego roku do społeczności Steam dołączyło 27 mln osób, które dokonały przynajmniej jednego zakupu.

Imponujące dane przekazane przez Valve warto zestawić z informacjami udostępnionymi przedwczoraj przez grupę analityczną SuperData. Według nich ten rok będzie pierwszym, w którym przychody z całego rynku gier przekroczą 100 miliardów dolarów, osiągając sumę 104,6 mld, co stanowić będzie wzrost o 12% w porównaniu z wynikami za 2016 r.

League of Legends to najlepiej zarabiająca produkcja pierwszej połowy tego roku. - Steam z 67 milionami użytkowników miesięcznie - wiadomość - 2017-08-08
League of Legends to najlepiej zarabiająca produkcja pierwszej połowy tego roku.

Pomimo wielkiego sukcesu Steam, usługa ta jest w rzeczywistości jedynie kawałkiem znacznie większego tortu. Według SuperData, najpopularniejszą platformą roku będą gry mobilne, w które bawić się będzie 2,9 mld użytkowników. Natomiast w pierwszym półroczu najlepiej zarabiającą produkcją było niedostępne na Steam League of Legends.

Z danych udostępnionych przez Valve i SuperData wyłania się bardzo pozytywny obraz rynku. Praktycznie wszystkie jego segmenty, za wyjątkiem gier przeglądarkowych, notują zdrowy wzrost i w 2020 roku przychody mają wynieść 168,8 mld dolarów. Warto zauważyć wzrost znaczenia dodatków DLC na konsolach, które w tym roku przyniosą 4,1 mld dolarów, czyli więcej niż 3,7 mld, które wygeneruje sprzedaż cyfrowa pełnych wersji gier.

Z ciekawych statystyk należy jeszcze wspomnieć o tym, że w tym roku liczba osób oglądających w Internecie materiały video związane z grami wyniesie 665 milionów.

  1. Valve – strona oficjalna firmy
  2. SuperData – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej