Total War Warhammer 3: Wiatry magii i czary Total War Warhammer 3 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Total War Warhammer 3 dowiecie się wszystkiego o Wiatrach magii oraz czarach.
Ostatnia aktualizacja: 1 kwietnia 2022
Poniżej znajdziecie informacje dotyczące Wiatrów magii oraz czarów w grze Total War Warhammer 3.
Wiatry magii
Wiatry magii to odpowiednik many w świecie Warhammera. Jest to zmienny żywioł, który wpływa na zapasy energii magicznej Waszych żołnierzy.
Jak sama nazwa wskazuje jest to wiatr, co za tym idzie jest zmienny. Jeżeli najedziecie myszką na dowolną prowincję i zatrzymacie na chwilę kursor, powinna Wam się pojawić ramka z kilkoma informacjami o danym terenie. Na samym dole znajduje się opis siły Wiatrów magii.
Jest to informacja istotna, gdyż da Wam obraz tego, w jakim tempie Wasza armia będzie odzyskiwać "manę". Tylko należy pamiętać, że z tury na turę ich moc ulegnie zmianie.
Siła Wiatrów magii to szczególnie ważne zagadnienie dla ras demonów, gdyż one czerpią z nich dodatkowe moce!
Aktualny stan energii magicznej Waszej armii możecie sprawdzić po jej wybraniu. Po prawej stronie zobaczycie wskaźnik. Pod nim jest dodatkowo napisana obecna pula "many" oraz ile jej przybywa co turę (maksymalna ilość to 100).
Energię tę możecie wykorzystywać głównie podczas bitew. Głównie, gdyż rasa Tzeentch dzięki Wiatrom magii może również teleportować swoje armie na mapie kampanii.
Wiatry magii podczas bitew
Na początku każdej potyczki zostaje losowana pula many, z którą możecie zacząć rozgrywkę. Jest to dodatkowa energia, która nie wchodzi w poczet Waszego maksymalnego zasobu energii magicznej.
Ruletka ta nie ma miejsca, jeżeli w Waszej armii nie ma bohaterów posługujących się magią lub w bitwach powiązanych z zadaniami (w tym przypadku energia magiczna jest odgórnie przydzielana).
Jeżeli jednak zdecydujecie, że losowanie nie poszło po Waszej myśli, to możecie zaryzykować opcję Skup magię. Pozwoli Wam ona zagrać w "magiczną ruletkę" ponownie. Jednakże nowa pula będzie już czerpać z Waszego dotychczasowego maksymalnego zasobu Wiatrów Magii (i może być mniejsza, niż na początku), czyli na dłuższą metę go uszczupli.
Dlatego też z powyższego działania warto korzystać jedynie, jeżeli wylosował się Wam naprawdę niewielki zasób energii lub chcecie jak najszybciej użyć swoich najsilniejszych czarów. Nie zalecamy używać tego w bitwach, które przeciągną się w czasie!
Gdy już zaczniecie rozgrywkę, powinien Was zainteresować prawy dolny róg ekranu. Znajduje się tam "klepsydra". Jej dolna wartość pokazuje ile w danej chwili posiadacie energii magicznej gotowej do wykorzystania na czary. Co kilka sekund ta wartość będzie się zwiększała o 1, uszczuplając w ten sposób zasób Waszej maksymalnej many, aż do jej wyczerpania.
Czary
W Total War Warhammer 3 są trzy rodzaje "czarów".
Po wybraniu danego bohatera, zerknijcie nad jego portret. Znajdują się tam jego umiejętności. Są one powiązane z elementami ekwipunku, jakie w danej chwili nosicie. Co ważniejsze, nie kosztują many, jednak posiadają dłuższy czas oczekiwania na ponowne użycie od tradycyjnej magii.
Drugi rodzaj czarów możecie znaleźć nad klepsydrą pokazującą Wasz obecny stan Wiatrów magii (ujrzycie je po wybraniu postaci). Są to zaklęcia powiązane z lordem (lub bohaterem) i jego umiejętnościami. Za ich rzucenie należy już zapłacić maną i różnią się w zależności od postaci.
Trzeci typ magii to umiejętności armii. Nie są one przypisane do konkretnego bohatera, a do całej armii. Mogą być to czary frakcyjne lub zdobyte na różne sposoby (technologie, osiągnięcia itp.). One many nie potrzebują, ale ich użycie najczęściej wiąże się z jakimś "haczykiem". Czasami Wasz lord musi otrzymać odpowiednią ilość obrażeń, innym razem należy pokonać odpowiednią liczbę wrogów, a kiedy indziej będziecie mieli ograniczenie, co do liczby czarów, jakie możecie rzucić podczas jednej potyczki.
Czary i ich działanie
Pewnie nie będzie dla Was zaskoczeniem, że są różne rodzaje czarów. Możecie wybierać wśród zaklęć, które zrobią krzywdę Waszym wrogom (bezpośrednią lub w postaci osłabienia), pomogą sojusznikom lub przywołają nowe jednostki.
Warto podkreślić, że każda frakcja ma różne zaklęcia, jednak ich podstawowe działanie często pozostaje takie samo. Są czary, które ciska się bezpośrednio we wrogów. Są stożki, które zadają obrażenia we wskazanym kierunku, a także różne magiczne wpływy. Wybór czaru ułatwią Wam małe kółka nad każdym zaklęciem (przykładowo biały krzyż na zielonym tle to leczenie, a biały trójkąt na czerwonym tle spowoduje, że wróg poczuje się gorzej itp.).