Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Total War Warhammer 3: Poruszanie się Total War Warhammer 3 poradnik, porady

Na tej stronie poradnika dowiecie się wszystkiego o poruszaniu armii w grze Total War Warhammer 3.

Ostatnia aktualizacja: 25 lutego 2022

Na poniższej stronie dowiecie się wszystkiego o poruszaniu się w grze Total War Warhammer 3.

Poruszanie się po lądzie/tryby

Grając w Total War Warhammer 3 pamiętajcie, że Wasze armie mogą używać kilku trybów poruszania się. Możecie je wybierać w lewym dolnym rogu.

Koło portretu lorda znajduje się menu trybów, w nim możecie wybrać jeden z kilku dostępnych sposobów poruszania - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Koło portretu lorda znajduje się menu trybów, w nim możecie wybrać jeden z kilku dostępnych sposobów poruszania. Podstawowe to (od dołu):

  1. skupienie - skuteczniej gromadzicie moc z Wiatrów Magii, ale macie nieco mniejszy zasięg na mapie kampanii;
  2. obozowanie - dzięki tej postawie jesteście odporni na większość rodzajów wycieńczenia i daje on Wam szansę na uzupełnienie strat nawet na wrogim terenie, dzieje się to jednak kosztem 50% maksymalnego ruchu; ponadto w tym trybie możecie najmować wojska, jednak podczas tego nie możecie podjąć dalszej podróży;
  3. plądrowanie - kosztem mniejszej mobilności otrzymujecie pieniądze oraz (w zależności od frakcji) specjalne "surowce", działanie to wywołuje jednak zły wpływ na wzrost i kontrolę w napadanej prowincji; pogorszą się również Wasze stosunki dyplomatyczne z atakowaną frakcją, a zaczynając bitwę Wasi żołnierze będą mieli zadyszkę;
  4. zasadzka - pozwala Wam organizować zasadzki kosztem mobilności;
  5. marsz - Zwiększa znacznie punkty ruchu - o 50% - ale kosztem zmęczenia jednostek i brakiem możliwości atakowania; ponadto jeżeli ktoś Was napadnie, to nie będziecie się mogli wycofać z bitwy, a jeżeli przegracie, to Wasza armia zostanie całkowicie rozbita.

Warto podkreślić, że różne frakcje mogą mieć nieco inne działanie podstawowych trybów lub posiadać ich więcej.

Punkty ruchu

Z lewej strony (zaznaczone na żółto) znajdują się Wasze punkty ruchu - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Z lewej strony (zaznaczone na żółto) znajdują się Wasze punkty ruchu. W zależności od wybranej postawy i przebytego dystansu będą rosnąć lub maleć. Większości trybów nie da się użyć, jeżeli ta wartość jest za mała.

Wchodząc w interakcję z wojskiem zobaczycie, że na mapie kampanii pojawia się zielona poświata. Pokazuje ona maksymalny zakres ruchu danej armii. Jeżeli najedziecie na któryś z trybów, to dodatkowo możecie ocenić, ile Wasze jednostki przejdą po jego wybraniu.

Poruszanie się po wodzie

Gdy będziecie poruszać się po wodzie ważne jest to, gdzie się znajdujecie wypływając/wchodząc na ląd. Jeżeli prowincja nie jest przyjazna lub nie macie w niej działającego portu, to musicie liczyć się z dodatkowymi opóźnieniami w podróży. Wasze wojsko zatrzyma się na granicy woda/ląd i będziecie mogli je poruszyć dopiero w kolejnej turze.

W przypadku jednak, jeżeli macie dostęp do portu w osadzie, to armia domyślnie będzie wyszukiwać drogę właśnie przez tę wioskę (o ile jest dostatecznie blisko), gdyż to nie powoduje zatrzymania spowodowanego przejściem ląd/woda.

Poza tym poruszanie się po wodzie działa bardzo podobnie jak to na lądzie - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Poza tym poruszanie się po wodzie działa bardzo podobnie jak to na lądzie. Z tą różnicą, że jest tylko jeden dostępny dodatkowy tryb podróży - pełna moc (odpowiednik marszu).

Dłuższe podróże

Nie musicie co turę poruszać swoich wojsk osobiście. Możecie im zlecić dłuższe podróże. Wtedy co turę automatycznie będą wykonywały ruch bez potrzeby ingerencji.

Przy dłuższych trasach pojawi się wielokolorowa strzałka, jej barwy oznaczają tury potrzebne do zakończenia podróży - zielony to ruch, który możecie wykonać w obecnej kolejce - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Przy dłuższych trasach pojawi się wielokolorowa strzałka, jej barwy oznaczają tury potrzebne do zakończenia podróży - zielony to ruch, który możecie wykonać w obecnej kolejce.

Wyczerpanie

Wyczerpanie powoduje powolną śmierć Waszych jednostek. Powody takiego stanu rzeczy mogą być różne. Najczęstszy to duże spaczenie w prowincji. Wyczerpanie może być jednak spowodowane innymi rzeczami - zarazy, zaklęcia, bankructwo a nawet złe czynniki pogodowe (sztorm na morzu).

Najłatwiej się przed nim obronić wchodząc do osady - nie jest to jednak lekarstwo na każdy rodzaj wyczerpania. Ponadto można przyjmować tryby ruchu plądrowanie i obozowanie. To również uchroni Was przed większością negatywnych efektów.

Jeżeli macie wejść na teren, w którym grozi wojsku wyczerpanie, to ostrzegą Was o tym kości - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Jeżeli macie wejść na teren, w którym grozi wojsku wyczerpanie, to ostrzegą Was o tym kości. Po najechaniu na prowincję lub czaszkę przy portrecie jednostki, możecie dowiedzieć się czym te straty są spowodowane.