Total War Warhammer 3: Bitwy o dusze demonów Total War Warhammer 3 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do gry Total War Warhammer 3 dowiecie się wszystkiego o bitwach pozwalających na zdobycie dusz książąt demonów: Strażnik Bram, Ogrodnik, Kurtyzana, Bibliotekarz.
Ostatnia aktualizacja: 5 kwietnia 2022
Ta strona poradnika do gry Total War Warhammer 3 pozwoli Wam się dowiedzieć wszystkiego o bitwach o dusze książąt demonów: Strażnik Bram, Ogrodnik, Kurtyzana, Bibliotekarz.
Zasady
Zaczynając bitwy o dusze książąt należy pamiętać, że nie mają one tradycyjnej formy, jaką mogliście do tej pory poznać. Są to połączenia zwykłej potyczki, w której to Wy jesteście atakującą stroną, oraz oblężenia osady (gracz jest obrońcą).
Możecie rozwiązać je automatycznie, jednak warto osobiście poprowadzić przynajmniej jedną, gdyż ostateczna bitwa kampanii w Kuźni Dusz (więcej o tym dowiecie się na osobnej stronie poradnika - Kuźnia Dusz) rządzi się bardzo podobnymi zasadami, więc warto się z nimi zapoznać wcześniej.
Potyczki te składają się na 3 bliźniaczo podobne fazy. Najpierw Wy nacieracie na przeciwnika, aby potem obwarować się na jego pozycji i podjąć się obrony. Wtedy otworzy się przed Wami przejście do dalszej części mapy. I tak trzykrotnie. Każda kolejna potyczka będzie jednak trudniejsza.
Podczas walk możecie również leczyć jednostki, uzupełniać ich amunicję oraz przywołać posiłki. Zrobicie to za zapasy obronne pozyskane z przejętych punktów zwycięstwa oraz za zabicie wrogów.
Ekran bitwy
Podczas potyczki do Waszej dyspozycji zostają oddane różne możliwości wsparcia armii. Przywoływanie jednostek, uzupełnianie ich szeregów oraz wzmacnianie - to wszystko możecie wykupić za zapasy obronne. Powoduje to, że nieco rozrasta się liczba przycisków i rzeczy, o których musicie pamiętać.
W pierwszej kolejności należy zerknąć na górę ekranu. Możecie tu zobaczyć elementy, z których niektóre mogą być już Wam znane z bitw oblężniczych. Od lewej jest to liczba punktów strategicznych oraz ilość zapasów obronnych.
Pasek z prawej strony informuje o tym, ile jednostek musicie pokonać, aby zakończyć obecną falę natarcia. Nawet jeżeli nadciągają na Was żołnierze wroga, to jeżeli zbijecie ten licznik do wartości 0, to oni znikną. Jeżeli najedziecie na niego myszką, to możecie również obejrzeć, jakie jednostki obecnie Was atakują.
Przycisk znajdujący się z lewej strony (na dole) pozwala na przywołanie jednostek z rezerwy. W każdej fazie bitwy będą tu dodawane kolejne, bardziej zaawansowane, oddziały.
Po prawej możecie natomiast zobaczyć 3 kolejne nowe przyciski, od lewej:
- "wir" pozwala Wam przenieść ranne jednostki do rezerwy, jest to bardzo dobry pomysł, jeżeli oddział zostanie poważnie ranny, a Wy chcecie mieć go w pełni sił na kolejną potyczkę;
- możecie ulepszyć tu pancerz oraz broń Waszych jednostek;
- ostatni guzik umożliwi Wam wsparcie wojsk na mapie w postaci leczenia oddziału (jest to opłacalne, gdy jest lekko ranny), uzupełnienia amunicji lub wsparcia jednostek magicznych (np. w postaci skróconego okresu oczekiwania na czar) itp.
Atak
Każdą potyczkę zaczynacie od natarcia. Najlepiej posiadać w swoich szeregach jednostkę artylerii (o ile to możliwe). Dzięki temu powinniście móc sprowokować przeciwnika do natarcia na Was, a to znacznie ułatwi Wam sytuację i zmniejszy Wasze straty.
Po pokonaniu armii wroga możecie przejąć punkt strategiczny. Jednak uważajcie, gdyż po jego zdobyciu pozostanie Wam jedynie kilkadziesiąt sekund do natarcia demonów.
Obrona
Już przed przejęciem punktu strategicznego powinniście wybrać pozycje dla swoich wojsk. Jest to bardzo ważne, gdyż obrona jest o wiele trudniejsza niż atak i należy się do niej odpowiednio przygotować.
Umacnianie punktu powinniście zacząć od postawienia magicznych wież. Są to najdroższe formacje obronne, ale sprawiają się idealnie przeciwko dużym grupom przeciwników. Budować możecie w miejscach oznaczonych zielonym młotkiem. Należy to zrobić szybko, gdyż struktury można stawiać dopiero po przejęciu punktu, a od tego momentu, jak już pisaliśmy, macie kilkadziesiąt sekund do ataku.
Najlepiej bronić się ustawiając wojsko plecami do ściany. Można oprzeć obronę o przeszkodę, którą musicie przekroczyć, aby dostać się dalej w głąb pola walki. Wróg będzie przyzywał armie od tyłu i boków.
Sytuacja zmienia się jednak wraz z ostatnią obroną na mapie (czyli trzecią). Wróg (wraz z księciem demonów) przychodzi wtedy bezpośrednio z krańca mapy znajdującego się przed Wami. Oznacza to, że główne początkowe siły przeciwnika pojawią się tuż przy Waszych liniach. Należy być na to przygotowanym.
Przy ostatnim ataku musicie być gotowi również na to, że przeciwnik pojawi się z każdej strony, jednak atak od tyłu jest najmniej groźny. Po pierwsze wojska idące na Was od punktu, z którego przyszliście, mają daleko; po drugie muszą przejść przez szereg pozostawionych przez Was wież. Dlatego też skupcie swoją obronę na 3 kierunkach. Na tyłach zostawiając jedynie siły symboliczne i przekierowując tam jednostki dopiero w razie potrzeby lub okrążenia.
Porady
W związku z długością i złożonością tych bitew należy pamiętać o kilku rzeczach.
- Po pierwsze dajcie sobie chwilę na odpoczynek po odparciu ataku. Wasz zdobyty punkt zwycięstwa jeszcze przez jakiś czas będzie generował zapasy obronne (choć kiedyś skończy). W połączeniu z tymi zebranymi za zabicie wrogów i zdobycie punktu, macie pewnie ich sporo w zapasie - wykorzystajcie to na przygotowanie się do kolejnej walki. Wyleczcie jednostki, uzupełnijcie amunicję, przywołajcie wojsko.
- Korzystajcie z ułożenia terenu. Mapy często są stworzone w ten sposób, żeby pozostawiać ciasne przesmyki - używajcie ich, o ile możecie. To znacznie ułatwia obronę.
- Nie zdobywajcie od razu punktów zwycięstwa. Dajcie sobie czas na zebranie wojsk i ustawienie szyku w celu przygotowania obrony.
- Po zdobyciu nowego punktu naciśnijcie przycisk pokazany powyżej! Pojawi się on w miejscu symbolu punktu strategicznego. Dzięki temu Wasza obecna lokacja będzie miejscem przywoływania posiłków, a nie poprzednia.
- Posiadajcie przynajmniej jedną jednostkę artylerii (o ile to możliwe), bądź strzelającą dalekosiężnie, aby zwabić jednostki wroga do ataku na Was.
- Nie bójcie się odesłać bardzo rannych jednostek do rezerwy (przycisk na dole z wirem). Co prawda będziecie musieli je jeszcze raz wykupić, ale wrócą do Was w pełni zdrowe.
- Wykupujcie magiczne wieże, są nieocenioną pomocą przeciwko przeważającym siłom wroga.
- Pamiętajcie, że mana to zasób ograniczony. Zachowajcie ją na cięższe walki pod koniec. Nie wykorzystajcie wszystkich asów na początku podróży.
- O ile to możliwe atakujcie jednostkami przywołanymi. Po pierwsze nie posiadają doświadczenia Waszej regularnej armii, a po drugie nie zostaną z Wami po bitwie, więc ich strata nie będzie Was bolała.
- Pamiętajcie, że każda rasa ma swoje mocne i słabe strony (więcej o tym możecie się dowiedzieć na stronach poświęconych tym frakcjom), więc wykorzystujcie to.