Total War Warhammer 3: Kislev - jak zacząć? Total War Warhammer 3 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć różnymi nacjami Kislevu – Caryca Katarzyna, Borys Ursus, Konstaltyn.
Ostatnia aktualizacja: 21 lutego 2022
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć frakcjami Kislevu - Lodowy Dwór, Wielka Cerkiew, Wskrzesiciele Ursuna.
- Caryca Katarzyna (Lodowy Dwór) - jak zacząć
- Konstaltyn (Wielka Cerkiew) - jak zacząć
- Borys Ursus (Wskrzesiciele Ursuna) - jak zacząć
Caryca Katarzyna (Lodowy Dwór) - jak zacząć
Caryca Katarzyna przewodzi nacji Lodowy Dwór. Zaczyna rozgrywkę w Kislevie, południowo-zachodnia część mapy.
Początkowe tury gry z całą pewnością powinny Wam upłynąć na jednoczeniu ziem Kislevu. Od północy i wschodu graniczycie z wrogimi frakcjami. To właśnie powinny być Wasze pierwsze kroki na drodze ku zwycięstwu. Północ jest naturalną drogą ekspansji dla Was. Tam znajduje się więcej zdatnych do życia ziem, a w dalszej perspektywie armie Chaosu, za pokonanie których możecie zdobywać Popleczników i Pobożność.
Od zachodu nie macie się czego obawiać - znajduje się tu potencjalnie przychylny Wam odłam Kislevu Enklawa Drużyny (kandydat do konfederacji), a do tego ziemie Kontaltyna. Ten drugi nie jest może najlepszym sąsiadem, ale nie może Was zaatakować (podobnie jak Wy jego), więc do rozwiązania sporu o dominację pozostajecie w statusie quo.
Od południa natomiast znajdują się nacje Imperium. Jest to potencjalny obszar sojuszy i paktów handlowych. Ludzie z tamtych krain raczej nie powinni Was zaatakować niesprowokowani, gdyż sami borykają się z wampirami.
Dalsze losy frakcji zależą już od Was.
Konstaltyn (Wielka Cerkiew) - jak zacząć
Konstaltyn jest przywódcą Wielkiej Cerkwii. Rozgrywkę zaczyna na południowym-zachodzie mapy niedaleko Carycy Katarzyny.
Podobnie jak przy Lodowym Dworze, w przypadku Wielkiej Cerkwii również to góra jest naturalnym kierunkiem rozwoju. Po zdobyciu pierwszej prowincji zostaniecie otoczeni neutralnymi frakcjami,
Zwróćcie uwagę na północ. Znajduje się tam półwysep opanowany przez ludy Norsca, a do tego rozwija się tam frakcja Demonów Chaosu. Należy również mieć na uwadze osadę Piekielna Odchłań opanowaną przez Skavenów. Nie jest to najlepsze miejsce do życia dla Kislewitów, ale to strategiczna prowincja, która broni przejścia przez góry.
Warto również wziąć pod uwagę wschodnich sąsiadów. Enklawa Drużyny to sojusznik Lodowego Dworu. Choć idealnym rozwiązaniem byłoby pokojowe przekonanie tej nacji do siebie i konfederacja, gdyż to nacja Kislevu, to walka z nimi może okazać się nieunikniona.
Południe to ziemie Imperium - są oni pokojowo do Was nastawieni, więc warto dać im spokój, przynajmniej na razie, a może i podpisać z nimi pakty handlowe lub sojusze.
Dalsze losy frakcji zależą już od Was.
Borys Ursus (Wskrzesiciele Ursuna) - jak zacząć
Borys Ursun przewodzi nacji Wskrzesiciele Ursuna, Nie zaczyna on jednak obok innych frakcji Kislevu. Wybierając tego legendarnego lorda traficie pomiędzy orków, na południowym wschodzie mapy.
Zaczynacie z kawałkiem prowincji. Jej resztę mają orkowie, z którymi jesteście w stanie wojny. Na południe znajduje się osada z pozoru niezamieszkała. Nie dajcie się jednak nabrać, są tam Skaveni - rasa szczuroludzi.
Pierwsze Wasze kroki powinny być na zachód i wschód. Idąc na zachód zajmiecie opuszczone górskie osady oraz wyplenicie Skavenów (zamieszkujących pozornie opuszczone osiedla), którzy w przeciwnym razie będą najeżdżać Wasz teren. Ponadto za górami znajduje się przyjazna frakcja Kislevu, dobry partner do potencjalnej konfederacji. Na wschodzie swoje tereny mają orkowie, z którymi toczycie wojnę od samego początku.
Północ również nie jest bezpiecznym miejscem. Mieszkają tam plemiona ogrów, które prędzej czy później (ale raczej prędzej) wypowiedzą Wam wojnę. Za nimi jednak znajdują się potencjalni sojusznicy i partnerzy handlowi - krasnoludy oraz nacje Wielkiego Kataju.
Południe wydaje się spokojne, lecz to tylko pozory. Stamtąd również możecie się spodziewać ataku prędzej czy później, gdyż to ziemie orków oraz wampirów. Za nimi jednak jest kolejna nacja krasnoludów skora do handlu.
Dalsze losy frakcji zależą już od Was.