Total War Warhammer 3: Khorne - wojsko Total War Warhammer 3 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje dotyczące wojska, strategii i lordów we frakcji Khorne z Total War Warhammer 3.
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2022
Niniejsza strona przedstawia opis strategii, które można zastosować w przypadku frakcji Khorne z Total War: Warhammer 3. Poznacie również jej lordów oraz mocne i słabe strony armii.
Jednostki
Khorne to frakcja, która posiada armię złożoną głównie z jednostek do walki wręcz (poza Czaszkonadą). Dlatego też wybierając tą frakcję szykujcie się na dużo bezpośredniego kontaktu z wrogiem. Należy jednak przyznać, że braki w różnorodności wojska, rasa ta nadrabia jego jakością. Dodatkowo armie Khorne'a mogą uzupełniać oddziały nawet na terenie wroga, co nadaje armii o wiele więcej dynamizmu.
Na pierwszych etapach gry z całą pewnością powinniście zainteresować się jednostkami Wojowników Chaosu Khorne'a. Są to jedyne oddziały z tarczami tej rasy. To one zapewnią Wam utrzymanie frontu i zajmą uwagę armii wroga. Powinniście ich uzupełnić o Krwiopuszczacze Khorne'a (lub ulepszenie Wzniośli Krwiopuszczacze Khorne'a) - są przydatne dzięki temu, że szybko otrzymacie do nich dostęp, a posiadają umiejętność przebicie pancerza. Dlatego też idealnie nadają się na ciężko opancerzonych przeciwników. W późniejszych etapach gry z całą pewnością będziecie chcieli wymienić część swoich jednostek na Minotaury Khorne'a, które poradzą sobie błyskawicznie z wrogimi armiami i są dość szybkie. Warto również posiadać w wojsku jednostki z umiejętnością skuteczność przeciw dużym wrogom. Idealnie sprawdzą się tu Wojownicy Chaosu Khorne'a z halabardami lub, w dalszej części gry, Minotaury Khorne'a z wielką bronią.
Sporą przewagą armii Khorne są jednostki z cechą Straż przednia. Pozwala ona na umieszczenie armii na początku bitwy poza Waszą strefą wpływów. Otwiera to nowe możliwości taktyczne. Takie wysunięte oddziały można schować w lesie lub wybrać dla nich odpowiednie pozycje - idealne do oskrzydlenia wroga. Tutaj szczególnie wyróżniają się szybkie Krwawe Ogary Khorne'a oraz posiadający skrzydła Krwiopijcy. Ci drudzy są dodatkowo istotni, jako obrona przed latającymi jednostkami przeciwnika, gdyż armie Khorne'a bez strzelców są szczególnie narażone na ataki z powietrza. Jednostki te również nadają się do nękania wrogich żołnierzy dystansowych.
Jazda Khorne nie jest szczególnie różnorodna, choć przy tym nie jest zła. Ogranicza ją jednak w pewien sposób brak szybkości, a co za tym idzie gorsza mobilność. Formacja ta zaczyna być nieco bardziej przydatna wraz z uzyskaniem dostępu do jednostek Miażdżycieli Czaszek Khorne'a.
Artyleria Khorne składa się jedynie z Czaszkonady. Jednak nie należy go lekceważyć, gdyż działo to potrafi wyrządzić ogromne straty w piechocie wroga, a w razie potrzeby jest również kompetentną jednostką do walki w zwarciu. W Waszej armii powinno się też znaleźć miejsce dla machiny bojowej Krwawy Ołtarz Khorne'a. Nie tylko przebija się bez problemu przez linie wroga, ale również wspiera Wasze jednostki.
Strategia bitewna
Z powodu braku jednostek dystansowych Wasza strategia powinna być dość prosta - dążyć do bezpośredniego kontaktu. Oczywiście sam atak "czołowy" nie zda się na wiele. W miarę możliwości powinniście oskrzydlać wroga oraz atakować od tyłu. Szyk przeciwnika możecie również osłabić wysyłając przodem maszyny bojowe lub Waszych lordów.
Dobrą taktyką jest atak najszybszymi oddziałami na strzelców wroga, aby ich nieco osłabić i rozproszyć, co da Waszej piechocie nieco wytchnienia. Dodatkowo wykorzystujcie umiejętność straż przednia w celu obrania dogodnej strategicznej pozycji.
Lordowie
Khorne posiada jednego legendarnego lorda, jest nim:
- Skarbrand Wygnaniec
Herosi oraz lordowie tej frakcji to zaprawieni w walce w zwarciu wojownicy. Dlatego też nie powinniście się obawiać wystawiać ich w pierwszych szeregach. Atakujcie nimi najsilniejsze wrogie postaci lub po prostu używajcie ich do wsparcia frontu.