Total War Warhammer 3: Nurgle - wojsko Total War Warhammer 3 poradnik, porady
Z tej strony poradnika dowiecie się wszystkiego o wojsku, strategiach i lordach we frakcji Nurgle z Total War Warhammer 3.
Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2022
Poniżej znajdziecie opis strategii, które można zastosować w przypadku frakcji Nurgle z Total War: Warhammer 3. Poznacie również jej lordów oraz mocne i słabe strony armii.
Jednostki
Armia rasy Nurgle posiada silne oddziały do walki w zwarciu. Nie należy również lekceważyć siły wojsk latających tej nacji. Niestety cierpi przy tym artyleria, strzelcy oraz konnica. Jednostki Nurgle'a nie cechują się również grubym pancerzem, choć nie można powiedzieć, że nie posiadają go wcale. Wielkim atutem tej rasy jest za to duża pula życia oraz umiejętność atakowania trucizną osłabiającą wrogów.
Jeżeli chodzi o oddziały do walki w zwarciu, to warto zainteresować się Pomiotem Nurgle'a. Jest to solidna jednostka, ale jej największym atutem jest cecha niezłomność, dzięki niej macie pewność, że nie cofnie się z pola walki. Wasze szeregi powinny również zasilić Bestie Nurgle'a. Te stwory posiadają potężną "siłę broni", a do tego potrafią się regenerować. Warto również trzymać przy boku Nosicieli Zarazy - oddział ten jest dość szybki, jak na standardy swojej rasy, a do tego posiada przyzwoity pancerz. Jeżeli posiadacie wystarczająco pieniędzy, to udoskonalcie ich do wersji Wzniosłych.
Niestety jednostki Nurgle'a nie należą do najbardziej mobilnych dlatego warto zaopatrzyć się w oddziały latające. Waszą najszybszą jednostką są Furie Chaosu (Nurgle) i przez sam wzgląd na to, warto ją posiadać, szczególnie w pierwszym etapie kampanii. Do tego powinniście nająć również Trupie Muchy, nie są tak szybkie jak Furie Chaosu, ale zadają większe obrażenia i przebijają pancerz.
Nurgle nie ma zbyt wielu jednostek strzelających. Z pewnością warto zainwestować w Miażdżyciela Dusz (Nurgle) jest to potężna jednostka i atakuje na dalekie dystanse. Ponadto można ją nająć dość wcześnie. Do tego należy zastanowić się nad zakupem Trutni Zarazy Nurgle'a (Trupie głowy). Jest to latający oddział strzelający, przydatny szczególnie, jeżeli chcecie powołać dużą armię powietrzną.
Werbunek
Werbunek w rasie Nurgle różni się znacząco od tego, który można zaobserwować w innych frakcjach.
Najmowane oddziały automatycznie trafiają do Waszej armii. Zaczynają jednak jedynie z połową zdrowia. Ponadto są ograniczenia odnośnie tego, ile jednostek danego typu możecie nająć. Dodatkowo biorąc pod uwagę mechanikę Budynków sezonowych (więcej o niej dowiecie się na stronie Technologie i budynki), żołnierze dostępni do werbunku mogą się różnić w zależności od tury.
Daje to jednak dość interesujące możliwości strategiczne. Jeżeli potrzeba, w mgnieniu oka możecie postawić na nogi sporą armię (choć jedynie w połowie swojej siły). Pozwala to w trudnych sytuacjach szybko zareagować na niespodziewane zagrożenie.
Ponadto w razie potrzeby macie szansę na dość szybkie doraźne uzupełnienie strat podczas kampanii wojennej, co sprawi, że nie zatracicie tempa podczas zdobywania.
Minusem za to jest to, że Nurgle nie mogą najmować jednostek na wrogim terenie, nawet w trybie obozowania.
Strategia bitewna
Dowodząc oddziałami Nurgle'a czeka Was dość statyczna walka. Nie są to jednostki szybkie, a bitwa przeważnie sprowadza się do czołowego starcia dwóch armii i czekania, aż jedna ze stron straci swój potencjał bojowy. Nie oznacza to jednak, że musicie przyglądać się wszystkiemu bezczynnie.
Z całą pewnością warto mieć kilka oddziałów latających w odwodzie. Są to Wasze najszybsze jednostki, dlatego to na nich spoczywa odpowiedzialność za zajęcie czymś artylerii wroga oraz nękanie strzelców.
Ponadto nie zapominajcie rzucać zaklęć. Wielką siłą Nurgle są ich czarodzieje, którzy potrafią odmienić losy bitwy. Podczas, gdy żołnierze zajmą się atakiem, Wasi magicy z tylnych rzędów powinni osłabiać przeciwnika.
Oczywiście warto stosować tradycyjne techniki - nikt nie lub być flankowany i otoczony. Jednakże przez wolne jednostki, może być to utrudnione.
Lordowie
Nurgle posiadają jednego legendarnego lorda:
- Ku'Gath Plugawiec
Prawie wszyscy lordowie i bohaterowie Nurgle'a to czarodzieje, dlatego nie należy wystawiać ich na pierwszej linii frontu, zamiast tego powinni być bezpieczni na tyłach rzucając zaklęcia. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest Kultysta Nurgle'a, który radzi sobie przyzwoicie w walce wręcz.
Ponadto w Waszych szeregach może się znaleźć Kultysta zarazy. To szczególna postać, gdyż kosztem życia zaraża inne armie/osady stworzonymi przez Was plagami. Tego bohatera nie można jednak dodać do armii. Może działać wyłącznie niezależnie.