Total War Warhammer 3: Nurgle - unikalne mechaniki Total War Warhammer 3 poradnik, porady
Ta strona poradnika powie Wam wszystko o unikalnych mechanikach frakcji Nurgle w grze Total War Warhammer 3.
Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2022
Niniejsza strona poradnika zaznajomi Was z unikalnymi mechanikami frakcji Nurgle z gry Total War Warhammer 3.
Infekcje
Infekcje to unikalna waluta frakcji Nurgle. Za nią możecie kupować zarazy.
Jej obecną ilość możecie zobaczyć w górnej części ekranu, na środku. Zdobywa się ją poprzez wygrywanie bitew, rozwijanie głównych budynków w prowincjach, plądrowanie osad oraz rozprzestrzenianie zaraz.
Zarazy
Główną unikalną mechaniką rasy Nurgle jest możliwość tworzenia zaraz.
W celu stworzenia swojej własnej plagi wybierzcie należące do Was osiedle lub armię, wtedy na menu kołowym podświetli się Wam kociołek (do tej pory były wyszarzały).
Waszym oczom ukaże się zupełnie nowa karta. Za jej pomocą możecie tworzyć plagi, którymi zarazicie Wasze jednostki/osady lub przeciwnika.
W lewym górnym rogu możecie zobaczyć Waszą aktualną ilość Infekcji. Poniżej znajduje się lista Zaraz Wyjściowych - to są główne składniki plagi. One nakierują jej cel. Tutaj wybierzecie czy chcecie, aby zaraza miała na celu pomoc Waszym oddziałom lub osadom, czy może jednak powinna zaszkodzić innym. Warzenie nowej choroby możecie skończyć wybierając jedną z tych opcji i akceptując ją na środku ekranu. Warto mimo wszystko dokonać dodatkowych modyfikacji.
Pod spodem znajdują się Symptomy. Dzięki nim zmodyfikujecie Waszą zarazę na różne sposoby. Dzięki temu wprowadzicie niestabilność w prowincji, dodatkowo osłabicie wrogą armię lub dostaniecie więcej punktów Infekcji itp.
Nie są one jednak dostępne od razu. Pierwsze trzy rzędy możecie odblokować za zarażanie plagami i ich rozprzestrzenianie. Po najechaniu na interesujący Was symptom zobaczycie, jakiej dokładnie zarazy wyjściowej musicie użyć i ile razy potrzeba, aby się rozprzestrzeniła, żeby go odblokować.
Ostatni rząd można jednak odblokować jedynie za pomocą opracowywania odpowiednich technologii.
Po lewej stronie na dole znajdują się Receptury. Jeżeli nie macie ochoty samemu tworzyć własnej zarazy, to tutaj możecie znaleźć gotowe, pasujące do każdej okazji. Należy jednak wcześniej odblokować potrzebne do nich składniki, więc nie ominie Was nieco roboty.
W centrum ekranu możecie znaleźć wizualną reprezentację zaraz wyjściowych oraz symptomów, które wybraliście. Poniżej natomiast możecie zadecydować, czy chcecie zarazić wybrany wcześniej cel (armię lub osadę), czy wezwać Kultystę Zarazy. Ta druga opcja pozwala przywołać specjalnego bohatera, który może zarazić cel wroga. Postać ta ma 100% szans na sukces swojej misji, jednak ginie po jej wypełnieniu.
Pod spodem znajdziecie przycisk zatwierdzający cały proces oraz koszt sumaryczny w punktach infekcji.
Z prawej strony natomiast możecie ujrzeć ekran, który zapewnia podsumowanie tego, jakie efekty ma tworzona przez Was zaraza. Warto więc go cały czas monitorować.
Budynki sezonowe
Nurgle mają również dość nietypową formę budowania powiązaną z ich unikalną mechaniką Budynków sezonowych. Większość struktur tej rasy raz postawiona, rośnie sama do pewnego momentu, a następnie cykl się powtarza. Więcej o tej mechanice znajdziecie na osobnej stronie Technologie i budynki.
Werbowanie
Frakcja Nurgle może się również pochwalić nietypowym systemem werbunku żołnierzy. Ich oddziały nie są najmowane na przestrzeni kilku tur, jak jednostki innych frakcji. Zamiast tego trafiają natychmiastowo do Waszych armii, jednak rozpoczynają z połową zdrowia. Więcej o tej mechanice dowiecie się na osobnej stronie Wojsko.
Rozwój
We frakcji Nurgle zachodzi ścisła relacja pomiędzy spaczeniem oraz rozwojem osad. Dlatego też za wszelką cenę powinniście się starać, aby Wasze osady opływały we frakcyjne wpływy Chaosu, gdyż znacznie przyśpieszy to ich rozwój. Można to zrobić poprzez obecność lordów z odpowiednimi umiejętnościami, budynki lub zarządzenie.