Bohaterowie w Total War Rome II poradnik Total War: Rome II
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
W grze mamy dostęp do czterech różnych bohaterów: wodzów dowodzących armiami bądź flotami, czempionów zajmujących się szkoleniem oddziałów i sianiem zamętu w jednostkach wroga, dygnitarzy nadzorujących rozwój prowincji oraz szpiegów wykradających wrogie plany i zatruwających jego zapasy żywności. Zdobywamy ich po najechaniu kursorem myszy na prowincję i wybraniu opcji werbuj wysłannika (klawisz 4).
Każda nasza postać jest charakteryzowana trzema atrybutami: autorytetem, podstępem i zapałem. Atrybuty te mają olbrzymi wpływ zarówno na skuteczność wykonywanych przez bohaterów akcji jak również na obronę przed wrogimi wysłannikami. Szansa powodzenia wybranej przez nas akcji zależy od wysokości atrybutu naszego agenta i jego celu. Przykładowo, szpieg posiadający 5 punktów podstępu z łatwością otruje generała, którego podstęp wynosi 1, zaś będzie miał problemy z wyeliminowaniem dowódcy, u którego ta cecha wynosi 8 punktów.
Jako, że początkowe atrybuty każdej klasy postaci różnią się między sobą, łatwo zauważyć, że szpiedzy są niezwykle skuteczni przeciwko czempionom, ci natomiast są w stanie bardzo łatwo wyeliminować dygnitarzy. Dygnitarze zaś, metodą papier-kamień-nożyce, potrafią łatwo wyeliminować wrogich zwiadowców.
Oprócz tego poszczególne cechy dają dodatkowe zdolności wszystkim postaciom:
- Autorytet: zmniejsza koszty realizacji wszystkich akcji
- Podstęp: zwiększa zasięg wzroku na mapie
- Zapał: zwiększa szansę na zranienie wrogich wysłanników w trakcie samoobrony
Wraz ze zdobywaniem poziomów doświadczenia, wszystkie klasy postaci mogą zdobywać nowe umiejętności, które nie tylko podnoszą wartość atrybutów, lecz również zwiększają skuteczność wykonywanych przez nich akcji. Szpieg może zwiększyć skuteczność akcji opartych na podstępie, zaś czempion - na zapale. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby nasz zwiadowca rozwijał się pod kątem autorytetu. Taka postać nie tylko będzie z natury odporna na działania dygnitarzy, lecz również znacznie lepiej poradzi sobie z wrogimi szpiegami. Dodatkowo podążanie ścieżką autorytetu odblokuje zupełnie nowy zestaw zdolności; zamiast zatruwać zapasy żywności będziemy mogli łatwiej wzniecać niepokój we wrogiej prowincji, dzięki czemu może w niej zapanować rebelia.
Wszyscy wysłannicy mają możliwość korzystania ze swoich umiejętności na kilka sposobów. Mogą oni wykorzystać swe zdolności do wzmocnienia przyjaznej prowincji, do osłabienia prowincji przeciwnika, do ataku na wrogie miasto, ataku na armię i dowodzącego nią generała lub w celu przeciwdziałania wrogim agentom. Zależnie od wybranego przez nas celu będziemy mieli do dyspozycji zupełnie inne akcje o różnej szansie powodzenia. Poszczególne umiejętności zostaną opisane w odpowiednich działach.