Charakterystyka | Frakcje - Partia | Total War Rome II poradnik Total War: Rome II
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Charakterystyka
Pozycja startowa Partii jest wyjątkowo trudna. Pomimo posiadania sojusznika w postaci Dahów, na południu graniczą z dwoma silnymi sąsiadami: Arią i Partawą, co limituje ich zdolność do manewru. Gracz dowodzący Partią ma dwie możliwości: uderzyć na nomadów z północy bądź też rozpocząć wojnę z południowymi sąsiadami.
Partia jest państwem jeźdźców. Dysponuje ona zarówno świetną kawalerią jak i doskonałymi łucznikami. Niestety, są to dosyć drogie oddziały, zaś Partia jest biednym państwem. Korzystając z dostępnych na początku gry jednostek oraz najemników konieczne będzie zdobycie nowych terenów, aby następnie rozbudować królestwo i odblokować dostęp do naszej elity.
Początkowe bonusy
Partia należy do grupy cesarstw wschodu, stąd też posiada dwa charakterystyczne dla nich bonusy:
- Wspaniali strzelcy: +1 do poziomu doświadczenia dla łuczników
- Perskie tradycje handlowe: +10% do bogactwa generowanego przez budynki handlowe
Oprócz tego, Partia posiada dwa dodatkowe bonusy i jeden minus:
- Mistrzowie jazdy: +1 do poziomu doświadczenia dla kawalerii
- Wielokulturowość: -25% do negatywnego wpływu na ład publiczny z powodu obecności obcych kultur
- Zoroastryjska niechęć do niewolnictwa: +25% do niepokojów wśród niewolników