Wódz - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II poradnik Total War: Rome II
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Wódz - drzewko umiejętności
Drzewko umiejętności wodza jest znacznie bardziej rozbudowane niż w przypadku naszych wysłanników, gdyż generał może specjalizować się w aż trzech dziedzinach. Kolejne poziomy drzewka odblokujemy dopiero po osiągnięciu wystarczająco wysokiej rangi naszego dowódcy.
Poniżej znajduje się lista wszystkich umiejętności dostępnych dla naszego wodza podzielonych pomiędzy poszczególne atrybuty. W nawiasie podane są wartości dla kolejnych poziomów tej samej umiejętności.
Autorytet, ranga 2
Przywódca
(+1/+2/+3) do autorytetu
(0/+2%/+4%) do morale wszystkich oddziałów
Autorytet, ranga 3
Wódz (wojska lądowe)
(+2/+3/+4) do autorytetu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku oddziałów
(0/+4%/+8%) do morale wszystkich oddziałów
Dowódca floty (flota)
(+2/+3/+4) do autorytetu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku oddziałów
(0/+4%/+8%) do morale wszystkich oddziałów
Autorytet, ranga 4
Dowodzenie kawalerią (wojska lądowe)
(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do rang doświadczenia werbowanych oddziałów kawalerii
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich oddziałów kawalerii
(0/+12%/+24%) premii do szarży dla wszystkich oddziałów kawalerii
Dowodzenie piechotą (wojska lądowe)
(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do rang doświadczenia werbowanych oddziałów piechoty
(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów piechoty
(0/+3%/+6%) do zasięgu ostrzału dla wszystkich oddziałów piechoty
Dowodzenie artylerią (wojska lądowe i flota)
(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla machin wojennych oraz okrętów artyleryjskich
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla machin wojennych oraz okrętów artyleryjskich
Atak na morzu (flota)
(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla okrętów szturmowych
(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu wszystkich okrętów szturmowych
(0/+6%/+12%) do umiejętności obrony w zwarciu wszystkich okrętów szturmowych
Wsparcie na morzu (flota)
(+1/+2/+3) do autorytetu
(+2/+3/+4) do stopnia doświadczenia dla okrętów wsparcia
(0/+3%/+6%) do zasięgu ataków dystansowych dla wszystkich okrętów wsparcia
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich okrętów wsparcia
Autorytet, ranga 5
Wielki przywódca
(+2/+3/+4) do autorytetu
(+1/+2/+3) do rang doświadczenia wszystkich werbowanych oddziałów
(+4%/+8%/+12%) do morale wszystkich oddziałów
Podstęp, ranga 2
Strateg
(+1/+2/+3) do podstępu
(0/+2%/+4%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
Podstęp, ranga 3
Taktyk (wojska lądowe)
(+2/+3/+4) do podstępu
(8%/16%/24%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii
(0/+4%/+8%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
Nawigator (flota)
(+2/+3/+4) do podstępu
(8%/16%/24%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii
(0/+4%/+8%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
Podstęp, ranga 4
Administracja
(+1/+2/+3) do podstępu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów nie będących najemnikami
(0/-5%/-10%) do kosztów werbunku oddziałów nie będących najemnikami
(0/-6%/-12%) do kosztów wznoszenia budynków
Skryte działania
Umożliwia nocną walkę na lądzie i morzu
(+1/+2/+3) do podstępu
(0/+10%/+20%) do szansy na zorganizowanie udanej zasadzki
(0/+10%/+20%) do szansy na odkrycie zasadzki przeciwnika
Logistyka
(+1/+2/+3) do podstępu
(+4%/+8%/+12%) do szybkości uzupełniania wszystkich oddziałów
(0/+25%/+50%) do ilości amunicji wszystkich oddziałów
(0/+8%/+16%) do współczynnika pancerza dla wszystkich oddziałów
Oblężenie
(+1/+2/+3) do podstępu
(-1/-2/-3) do czasu trwania oblężenia miast przeciwnika
(+1/+2/+3) do czasu trwania oblężenia
(0/+6%/+12%) do strat z wyczerpania podczas oblężenia
(0/-6%/-12%) do strat z wyczerpania, gdy bronisz się przed oblężeniem
Kontakty z najemnikami
(+1/+2/+3) do podstępu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów werbunku najemników
(0/-6%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów najemników
(0/+15%/+30%) do szansy na uzupełnienie puli najemników
Podstęp, ranga 5
Mistrz taktyki
(+2/+3/+4) do podstępu
(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów najemników
(-4%/-8%/-12%) do kosztów utrzymania oddziałów nie będących najemnikami
Zapał, ranga 2
Wojownik
(+1/+2/+3) do zapału
(0/+2%/+4%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+2%/+4%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Zapał, ranga 3
Żołnierz (wojska lądowe)
(+2/+3/+4) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do premii do szarży dla wszystkich oddziałów
(0/+4%/+8%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+4%/+8%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Marynarz (flota)
(+2/+3/+4) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do premii do taranowania dla wszystkich jednostek
(0/+4%/+8%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+4%/+8%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Zapał, ranga 4
Atak
(+1/+2/+3) do zapału
(10%/20%/30%) do morale wszystkich oddziałów, które zaatakowały przeciwnika
(0/+6%/+12%) do umiejętności ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+6%/+12%) strzałów na minutę dla wszystkich jednostek
Obrona
(+1/+2/+3) do zapału
(10%/20%/30%) do morale wszystkich oddziałów w broniącej się armii
(0/+6%/+12%) do umiejętności obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów
(0/+3%/+6%) do zasięgu ataku dystansowego dla wszystkich oddziałów
Cnota
(+1/+2/+3) do zapału
(+2/+4/+6) do ładu publicznego wskutek działań postaci
(0/-20%/-40%) do oporu wobec okupanta
(0/+6%/+12%) do morale wszystkich oddziałów
Groza
(+1/+2/+3) do zapału
(-10%/-20%/-30%) do morale wszystkich oddziałów przeciwnika
(0/+6%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów walczących w zwarciu
(0/+6%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów miotających
Rabunek
(+1/+2/+3) do zapału
(+10%/+20%/+30%) do przychodów z grabieży
(0/+12%/+24%) do przychodów z plądrowania
(0/+15%/+30%) do liczby jeńców
Zapał, ranga 5
Nieustraszony wojownik
(+2/+3/+4) do zapału
(+4%/+8%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów walczących w zwarciu
(+4%/+8%/+12%) do obrażeń od broni dla wszystkich oddziałów miotających