Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Pont | Total War Rome II poradnik Total War: Rome II
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki
Zwycięstwo militarne
- Utrzymać kontrolę nad 6 prowincjami, w tym: Bithynia et Pontus, Galatia et Cappadocia, Bosporus, Aegyptus, Italia, Persis
- Opanować 140 osad
- Utrzymywać 180 oddziałów
Zwycięstwo ekonomiczne
- Utrzymać kontrolę nad 6 prowincjami, w tym: Bithynia et Pontus, Thracia, Cilicia, Gedrosia, Libya, Bosporus
- Opanować 90 osad
- Utrzymywać stosunki handlowe z 20 frakcjami
- Kontrolować po jednym źródle każdego surowca strategicznego
- Uzyskać roczny dochód w wysokości 80000 talentów
- Opracować 20 technologii cywilnych
- Utrzymywać 70 oddziałów
Zwycięstwo kulturowe
- Utrzymać kontrolę nad 6 prowincjami, w tym: Bithynia et Pontus, Syria, Baktria, Africa, Macedonia, Scythia
- Kontrolować po jednej osadzie w 45 prowincjach, w których dominuje kultura helleńska
- Wznieść budynek: Hieron ton Megalon Theon
- Opracować 30 technologii
Pierwsze kroki
Jako, że grę rozpoczynamy będąc w stanie wojny z Kapadocją, skorzystajmy z tej okazji i uderzmy na ich ziemie. Zdobycie Samosaty i Mazaca powinno zlikwidować tę frakcję, jednocześnie zwiększając nasze przychody. Teraz możemy umocnić pozycję w prowincji Bithynia et Pontus: uderzmy na Trapezos.
Kolejnym krokiem powinna być wojna z Galatami i ostateczne podbicie prowincji Galatia et Cappadocia. Otworzy nam to bezpośrednią drogę na zachód do Asia oraz na południe do Cilicia. Gdy już przejmiemy całą Azję Mniejszą, będziemy mogli rozpocząć wędrówkę w celu wypełnienia założeń kampanii.
Tym razem najprostsze jest zwycięstwo militarne. Większość potrzebnych terytoriów znajduje się pod naszą kontrolą; wystarczy wysłać okręty do zamorskich prowincji: Italia i Aegyptus. Najwięcej czasu zajmie nam droga do Persis, podczas której natkniemy się na frakcje Wschodu. Na szczęście możemy całkowicie zignorować Mezopotamię i od razu przejąć potrzebne nam lokacje.
Zwycięstwo ekonomiczne jest trochę bardziej skomplikowane, gdyż oprócz posiadanych przez nas prowincji konieczne będzie podbicie niedalekiej Tracji, zamorskiej Libii oraz odległej Gedrosii. Dwie pierwsze prowincje nie powinny być dla nas problemem; niestety Gedrosia znajduje się dalej na wschód, niż konieczny do zwycięstwa militarnego Persis, stąd też nasza armia będzie o wiele bardziej podatna na ataki lokalnych władców.
Wariant kulturowy jest najtrudniejszym wyzwaniem dla Pontu. Czeka nas wojna z Kartaginą (jeśli będzie ona jeszcze istniała) o kontrolę nad Afryką a następnie długi marsz na wschód do samych bram Indii, aż do Baktrii oraz na północ do Scythii. Zwycięstwo to jest bardzo trudne do osiągnięcia i wymaga od naszych wojsk zdolności do walki zarówno z przeciwnikiem korzystającym głównie z ciężkiej kawalerii jak i słoni bojowych. Wariant ten polecam tylko doświadczonym generałom.