Przemieszczanie oddziałów w Total War Rome II | Wojsko poradnik Total War: Rome II
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019
Przemieszczanie oddziałów
Przemieszczenie oddziałów jest bajecznie proste: kliknięcie LPM na ikonę generała zaznacza armię, zaś naciśnięcie PPM na ziemi przemieszcza ją. Podświetlony obszar oznacza maksymalny zasięg ruchu w danej turze; w przypadku wydania rozkazu przemarszu poza tym obszarem, armia będzie kontynuowała ruch w swojej następnej turze.
Każda armia porusza się w tempie najwolniejszej jednostki: jeśli w jej skład wchodzą zarówno oddziały kawalerii jak i machiny wojenne, cała grupa będzie poruszała się po mapie znacznie wolniej niż legion składający się tylko i wyłącznie z konnicy. Z tego tez powodu nie opłaca się zbytnio mieszać kilku różnych typów oddziałów w ramach jednej grupy. Najlepiej posiadać generała odpowiedzialnego za dowodzenie kawalerią, kolejnego zawiadującego piechotą (mogą tutaj również znajdować się łucznicy) oraz trzeciego wodza, który będzie sprawował pieczę nad maszynami oblężniczymi (wraz z niewielką obstawą piechoty).
Tryby przemarszu
Podczas przemieszczania oddziałów mamy do dyspozycji kilka trybów przemarszu. Poniżej znajduje się ich krótki opis wraz z zastosowaniem.
Domyślny: nie daje żadnych korzyści ani kar
Forsowny marsz: podwaja zasięg ruchu naszej armii, czyniąc ją bardziej wrażliwą na atak nieprzyjaciela. Oddziały korzystające z tego trybu przemarszu nie mogą inicjować walki. Stosujemy go, jak wskazuje opis, do szybkiego przemieszczania oddziałów po mapie. Jeśli tylko znajdujemy się poza zasięgiem wrogiej armii, możemy śmiało korzystać z forsownego marszu.
Plądrowanie: zmniejsza koszty utrzymania armii i zwiększa jej morale, jednocześnie spowalniając przemarsz i wprowadzając zamęt w prowincji. Jest przydatne podczas zbliżania się do wrogiego miasta - nie tylko zmniejszy ład w prowincji, lecz zmniejszy koszta utrzymania naszych oddziałów.
Zasadzka: unieruchamia armię i ukrywa ją przed przeciwnikiem. Jeśli przeciwnik wpadnie w pułapkę rozegrana zostanie specjalna bitwa, w której jego oddziały będą rozstawione w kolumnie, otoczone przez nasze oddziały. Szansa na powodzenie zasadzki zależy od terenu na jakim ją przygotowaliśmy: atak w lesie jest skuteczniejszy niż w szczerym polu. Wykorzystanie tej opcji jest bardzo sytuacyjne - spisuje się głównie na drogach przemarszu wrogich armii, kiedy zależy nam na zniszczeniu siły żywej przeciwnika. Jedna skutecznie przeprowadzona zasadzka jest w stanie całkowicie rozbroić mniejsze państwa.
Fortyfikacja: unieruchamia armię, zwiększając zdolności obronne wszystkich oddziałów i zapewniając środki obronne w postaci barykad czy zaostrzonych pali. Korzystając z tej opcji dajemy przeciwnikowi do zrozumienia, że nie pozwolimy mu wkroczyć na nasz teren. Ufortyfikowana armia jest doskonale widoczna na mapie - tym samym odstrasza ona potencjalnych maruderów. Opcja ta jest również skuteczna w przypadku, gdy nasze oddziały zostały otoczone i grozi im nieuchronna klęska - dodatkowe defensywne bonusy mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.
Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie