Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Rome II - poradnik do gry

Total War: Rome II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Charakterystyka | Frakcje - Rzym | Total War Rome II poradnik Total War: Rome II

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Charakterystyka

Rzym jest jedną z dwóch republik, których poczynaniami możemy pokierować w Total War: Rome II. Wybierając tą frakcję rozpoczniemy grę w doskonałym położeniu: pod naszą kontrolą znajduje się większość Półwyspu Apenińskiego; jedynie na północy napotkamy wrogo nastawioną do nas Ligę Etruską. Na południu znajdują się neutralne Syrakuzy, oraz walcząca o dominację nad Morzem Śródziemnym Kartagina.

Rzym ma dostęp do najlepszej piechoty w Total War: Rome II. Każdy oddział piechurów jest w stanie bez większego problemu nawiązać konfrontację ze swoimi odpowiednikami u innych nacji. Dodatkowo dysponuje on dużą ilością skutecznych maszyn wojennych, pozwalających na przerwanie impasu na polu walki. Niestety lekka piechota oraz kawaleria są znacznie słabsze niż te, z których korzystają barbarzyńcy czy państwa Bliskiego Wschodu.

Jako republika, Rzym może wybrać jeden z trzech reprezentujących ją rodów: Korneliuszów, Juliuszów lub Juniuszów - każdy z nich posiada własne plusy i minusy częściowo wpływając na kierunek naszej przyszłej ekspansji - Charakterystyka | Frakcje - Rzym | Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

Jako republika, Rzym może wybrać jeden z trzech reprezentujących ją rodów: Korneliuszów, Juliuszów lub Juniuszów - każdy z nich posiada własne plusy i minusy częściowo wpływając na kierunek naszej przyszłej ekspansji.

Początkowe bonusy

Rzym rozpoczyna grę posiadając dwa bardzo silne bonusy:

  • Chleb i igrzyska: dający +1 żywności we wszystkich prowincjach
  • Rzymskie legiony: +1 do poziomu doświadczenia werbowanych oddziałów rzymskiej piechoty

Dodatkowo, zależnie od wybranego rodu otrzymamy kolejne dwie zdolności oraz jeden minus.

Dom Kornelii:

  • Zarządcy: +3% do wysokości podatków
  • Filhelleni: premia do stosunków dyplomatycznych z frakcjami helleńskimi
  • Pogarda dla plebsu: Kara do ładu publicznego (min. -4) z powodu obecności kultury łacińskiej.

Jak widać, Korneliusze będą mieli bardzo duże problemy z zarządzaniem rozwiniętym imperium, spowodowane karami do ładu publicznego. Frakcja ta doskonale nadaje się do szybkiego zwiększenia sfery wpływów o Półwysep Bałkański.

Dom Julii:

  • Pogromcy barbarzyńców: +10% do morale podczas walk z barbarzyńcami
  • Romanizacja: +4 do szerzenia kultury
  • Ucisk kulturowy: +25% do negatywnego wpływu na ład publiczny z powodu obecności obcych kultur

Juliusze są znacznie mniej wymagającym rodem niż Korneliusze. Posiadają oni dodatkowe bonusy podczas walk z barbarzyńcami, co pozwala im o wiele łatwiej podbijać plemienną Europę. Dodatkowo bardzo szybko romanizują podbite tereny, zmniejszając kary pochodzące z ucisku kulturowego. Wykorzystanie dygnitarzy do szerzenia kultury, zanim skorzystamy z pomocy legionów, całkowicie zniweluje wady tego rodu.

Dom Junii:

  • Zdolni rolnicy: +10% do przychodów generowanych przez budynki rolnicze
  • Założyciele: premia do ładu publicznego (maks. +4) z powodu obecności kultury łacińskiej
  • Słabość polityczna: kara do stosunków dyplomatycznych ze wszystkimi frakcjami

Juniusze są kolejnym wyjątkowo łatwym do prowadzenia rodem. Zwiększone przychody generowane przez budynki rolnicze zapewniają nie tylko przypływ pieniędzy ale i żywności, zaś premia do ładu publicznego poprawia nastroje w państwie. Jedynym problemem Juniuszów będzie utrzymywanie stałych stosunków dyplomatycznych z pozostałymi państwami - słabość polityczna utrudni im pertraktacje.