Drużyna w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 września 2018
W czasie gry w The Bard's Tale IV możesz dowolnie konfigurować i zmieniać skład twojej drużyny. Wraz z postępem rozgrywki zaczniesz gromadzić coraz większą ilość potencjalnych członków drużyny, którzy będą mogli wyruszyć z tobą w podróż. W poniższym rozdziale znajdziesz wszystkie informacje odnośnie wszystkich najważniejszych aspektów tego zagadnienia.
Dodawanie nowych członków
Zdobywanie kolejnych potencjalnych członków drużyny jest niezwykle istotne. Pozwala ci bowiem na konfigurację klas postaci w obrębie drużyny oraz na pewne zmiany w specjalizacji w obrębie poszczególnych klas. Dzięki temu każda zamian w drużynie będzie wpływać na zestaw umiejętności, którym będziesz w danym momencie dysponował.
Członków drużyny, możesz zdobyć na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zwerbowanie postaci, na drodze wykonywania określonych zadań fabularnych. Wówczas postać automatycznie zostanie dołączona do grona potencjalnych towarzyszy i uruchomi się panel modyfikacji drużyny. Będziesz mógł wówczas przypisać go do drużyny lub zostawić swój skład bez zmian.
Drugą opcją jest natomiast wykorzystanie żetonów najemników. Są to przedmioty, które otrzymasz w nagrodę za wykonanie zadania lub po prostu znajdziesz je na drodze eksploracji otoczenia. W zamian za nie możesz w czasie pobytu w Gildii Bohaterów, wynająć nowych członków drużyny. W tym przypadku będziesz sam mógł dobrać wszystkie parametry postaci. Takie jak klasa postaci czy jej rasa. Otrzymasz też określoną ilość punktów zdolności, która jest zbliżona to tej, którą posiadają członkowie twojej drużyny.
Oczywiście nie możesz w nieskończoność, tworzyć sobie nowych członków drużyny. Masz ograniczoną ilość dostępnych członków drużyny, których możesz zwerbować. Po zapełnieniu całego dostępnego miejsca dodawanie kolejnych członków drużyny będzie niemożliwe.
Edycja aktywnej drużyny
Drużynę możesz zmienić, w dwóch przypadkach: Kiedy zostanie zwerbowany nowy członek drużyny, lub kiedy wybierzesz odpowiedną opcję w czasie pobytu w Gildii Bohaterów. W obu przypadkach pojawi się panel, który pokaże ci aktualną drużynę oraz wszystkie dostępne opcje zamiany.
W przypadku, gdy posiadasz czteroosobową drużynę musisz mieć w składzie, przedstawiciela każdej klasy. Następnie wraz z postępem gry, będziesz odblokowywał kolejne miejsca w aktywnej drużynie. Będziesz mógł je do nich przypisać postaci o dowolnej klasie. Optymalną opcją jest obsadzenie tych miejsc kolejno wojownikiem i łotrzykiem.
Zmian dokonuj tylko w obrębie specjalizacji. Oznacza to, że nie powinieneś zastępować np. barda wojownikiem. Zestawienie klas powinno być stałe. Zmiana dotyczyć powinna tylko i wyłącznie gałęzi zdolności, które są rozwijane. Dzięki temu zmieni się zestaw umiejętności twojej drużyny, przy zachowanych ściśle określonych funkcjach poszczególnych klas w drużynie.
Rozwój członków drużyny
Każdy członek twojej drużyny podlega tym samym prawom awansu, co twój główny bohater. Oznacza to, że po przekroczeniu określonej ilości punktów doświadczenia, otrzymasz kolejny punkt zdolności, który możesz wydać na dowolną zdolność. Utrzymuj stały rozwój w konkretnym kierunku, który wybrałeś na początku. Nie marnuj punktów doświadczenia, na rozpoczynanie kolejnego drzewka w tej samej kategorii zdolności. W szczególności, gdy masz już dostępne bardziej zaawansowanych zdolności.
Ważnym elementem rozwoju twojej postaci jest także wyposażenie jej w nowy sprzęt, który podniesie jej parametry. Nowe bronie oraz pancerze możesz zakupić u handlarzy oraz znaleźć przy pokonanych przeciwnikach. To w jakim stopniu wpływają one zależy od stopnia rzadkości przedmiotu. Im jest on rzadszy tym większy ma on wpływ na parametry. Jednak odbija się to także na cenie jaką musisz wydać na ten przedmiot u kupca.
Oczywiście nie każdy sprzęt pasuje na każdego członka drużyny. Część przedmiotów może być wykorzystywana, tylko przez postaci określonej klasy. Dodatkowo także mogą one wymagać odpowiedniego szkolenia. Uzyskuje się je poprzez odblokowanie odpowiedniej zdolności z drzewka umiejętności.