Umiejętności wojownika w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018
W tym rozdziale znajdziesz opis wsystkich umiejętności jakie dostępne są dla postaci klasy Wojownik w Bard's Tale IV. Podzielone zostały one na poszczególne kategorie określające funkcje zdolności. Każda z poniższych zdolności dodatkowo została opisana pod względem jej właściwości oraz zastosowań.
Walka
W tej kategorii znajdują się wszystkie zdolności, związane z walką postaci. Znajdziesz tutaj nowe umiejętności, które możesz wykorzystać w walce.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Strength 1 | Pasywna | 1 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Great Sword: Novice 2 | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Slash, która zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych, wszystkim przeciwnikom na danym obszarze | Świetnie sprawdza się do atakowania jednostek, które stoją na sąsiadujących polach. Działa tylko na pierwszy rząd |
Great Sword: Novice 1 | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Smash, która zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych przy jednoczesnym rozbijaniu pancerza | Świetnie sprawdza się do niszczenia wrogich pancerzy |
Swordsman: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Storm of Blades, która dwukrotnie zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych | Zdolność ta jest niezwykle przydatna przez całą grę. Zadaje ona bowiem dużą ilość obrażeń, w szczególności przy dużej ilości punktów siły posiadanej przez postać |
Axeman: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Lumbering Strike, która zadaje obrażenia fizyczne pierwszej postaci w zasięgu. | Zdolność ta chociaż zadaje duże obrażenia, wymaga tury na jej wyprowadzenie. Wykorzystuj tylko jak masz pewność, że nikt nie rozbije w tym czasie twojego pancerza psychicznego |
Bludgeon: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Head Knocker, który zadaje obrażenia psychiczne, najbliższej wrogiej jednostce | Bardzo dobrze sprawdza się do przełamywania pancerzy psychicznych wroga |
Critical Hit: Swords | Pasywna | 1 | Daje 20% na reset czasów odnowienia zdolności postaci | Ta zdolność, spowoduje że jeden z ciosów zadanych przez postać zresetuje czasy odnowienie wszystkich zdolności danej postaci |
Critical Hit: Axes | Pasywna | 1 | Daje 30% szansy na nałożenie statusu krwawienie na atakowaną jednostkę | Status ten zadaje postaci dodatkowe obrażenia, dlatego warto zainwestować w tą zdolność |
Critical Hit: Bludgeons | Pasywna | 1 | Daje 30% szansy na oszołomienie atakowanego | Oszołomiona postać nie będzie w stanie cię zaatakować |
Great Sword: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Archer: Novice | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Loose Arrow, która pozwala zadać obrażenia fizyczne dowolnemu przeciwnikowi na mapie | Bardzo przydatna zdolność w momencie, gdy walczysz z wrogimi łucznikami. Daje ci on możliwość wyprowadzania ataków w ich stronę przed zabiciem chroniącego ich wojownika |
Archer: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Heaving Blow | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 15% | |
Blood Hunter | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20% | |
Flurry Of Blows | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20% | |
1-Handed Weapons: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Bludgeon: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Foe Dopper, która zadaje najbliższemu przeciwnikowi obrażenie fizyczne, a następnie spycha go na tylne pole | Zdolność ta sprawdza się do spychania wrogich wojowników na drugą linię walki, co ogranicza ich możliwości ataku |
Axe: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Eviscerating Gash, która zadaje przeciwnikowi obrażenia fizyczne i nakłada na niego status krwawienie | Sam w sobie atak zadaje niewielką ilość obrażeń. Zdolność ta jest przydatna tylko w momencie, gdy posiadasz maksymalnie rozwinięte zdolności obrażeń krytycznych od topora |
Swordsman: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Passing Slash, która atakuje pierwszego przeciwnika w zasięgu i przesuwa postać na najbliższe pole | Zdolność ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz wycofać postać z danego pola |
Dual Wielding | Pasywna | 2 | Możesz wyposażyć swoją postać w broń jednoręczną, trzymaną w drugiej ręce. | Dzięki temu możesz dzierżyć dwa sztylety jednocześnie |
Great Sword: Master 1 | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: All or Nothing, która zadaje obrażenia fizyczne oraz daje 35% na ich potrojenie | Chociaż podstawowa wartość nie jest zbyt duża to potrojona wartość może już poważnie zagrozić przeciwnikom. |
Great Sword: Master 2 | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Last Breath, która pozwoli zabić jednym ciosem przeciwnika, który ma mniej niż 30 punkty życia | Idealnie sprawdza się do zabijania osłabionych do odpowiedniego poziomu wrogich jednostek |
Strength 2 | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Strength 3 | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Archer: Master | Aktywna | 3 | Odblokowuje zdolność: Rain of Arrows, który na początku następnej tury zadaje obrażenia fizyczne na określonym obszarze | Świetne do ataków dużych grup przeciwników |
Schockwave | Pasywna | 3 | Krytyczne trafienia, dodatkowo odpychają trafionego przeciwnika | |
Tireless | Pasywna | 3 | Krytyczne obrażenia zadawane za pomocą miecza, dają 50% szansy na odzyskanie punku akcji | |
Veteran | Pasywna | 3 | Daje dodatkowe prawdziwe punkty obrażeń za każdy posiadany punkt magii oraz +3 punkty siły | Zdolność ta jest szczególnie przydatna w momencie, gdy w drużynie posiadasz barda, który stale zwiększa drużynie ilość punktów magii |
Vanguard | Pasywna | 3 | Pozwala na trzymanie broni dwuręcznej w głównej ręce oraz +3 punkty siły | Pozwala na zwiększenie siły ataku lub zwiększenie klasy pancerza |
Strength 4 | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Obrona
W tej kategorii pojawiają się tylko w wyłącznie zdolności pasywne. Większość z nich odblokowuje dostęp do nowych typów pancerzy, z których będzie mogła korzystać twoja postać.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Light Armor: Novice | Pasywna | 1 | Umożliwia noszenie: Leather Armor | |
Critical Block: Shields | Pasywna | 1 | Daje 10% szans na całkowite odbicie ataku fizycznego | |
Shield: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Odbij, która daje dodatkowy punkt klasy pancerza na jedną turę | W sytuacjach krytycznych, możesz zwiększyć ilość punktów pancerza, co zmniejszy ilość straconych punktów życia |
Constitution 1 | Pasywna | 1 | +2 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Medium Armor: Novice | Pasywna | 1 | Umożliwia noszenie: Chainmail Armor | |
Quick Reflexes | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na odbicie ataku o 30% | |
Shield: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 do klasy pancerza | Ilość traconych przy ataku punktów życia, ulegnie zmniejszeniu |
Armor | Pasywna | 2 | +1 do klasy pancerza | Ilość traconych przy ataku punktów życia, ulegnie zmniejszeniu |
Light Armor: Journeyman | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Reinforced Leather Armor | |
Light Armor: Master | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Elven Armor | |
Constitution 2 | Pasywna | 2 | +3 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Constitution 3 | Pasywna | 2 | +4 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Heavy Armour: Novice | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Baedirsh Plate Armor | |
Heavy Armour: Journeyman | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Full Plate Armor | |
Medium Armor: Journeyman | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Berserker's Battlegarb | |
Medium Armor: Master | Pasywna | 3 | Umożliwia noszenie: Officer's Mail Armor. | |
Constitution 4 | Pasywna | 3 | +5 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Constitution 5 | Pasywna | 3 | +6 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Shield Bash | Pasywna | 3 | Każdy bezpośredni atak jest osłabiony o określoną ilość obrażeń fizycznych, dodatkowo atakujący zostaje ogłuszony | Zdolność ta jest niezwykle przydatna. Pozwala bowiem na zminimalizowanie części obrażeń jakie może otrzymać postać |
Guardian | Pasywna | 3 | Umożliwia noszenie: Ancestral Plate Armor, dodatkowo sprawia, że wojownik przejmuje 50% obrażeń przyjętych przez jego sojuszników | Zdolność niezwykle przydatna, jeśli za wszelką cenę chcesz ochronić resztę swojej drużyny |
Dowodzenie
Jest to kategoria dana tylko dla wojowników. Zdolności, które się tutaj znajdują pozwalają wojownikom w większym stopniu kontrolować pole walki.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Intelligence 1 | Pasywna | 1 | +2 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Code of Chivalary | Pasywna | 1 | Zwiększa ilość obrażeń zadawanych wrogom zafiksowanym na twoim punkcie o 25% | |
Code of Honor | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: To me!, która zwraca postaciom punkty akcji za ruch, w stronę wojownika | Dzięki aktywnej tej zdolności, edziesz mógł odzyskiwać punkty akcji za ruch postaci w danej turze |
Loyality to the Cause | Pasywna | 1 | Po otrzymaniu śmiertelnego ciosu postać zachowuje jeden punkt życia | Zdolność ta jest pozwoli ci podtrzymać przy życiu wojownika, który powinien umrzeć |
Oficer's Training | Pasywna | 2 | +2 do inteligencji oraz +4 do wytrzymałości | |
Drill Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: All Together, w której wszyscy sojusznicy naśladują postawę bojową wojownika | |
Forged By War | Pasywna | 2 | Dodaje punkt zbroi w momencie, gdy postać jest skupiona | |
Gladiator School | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Biting Insult | Pasywna | 2 | Kiedy sprowokujesz przeciwnika siła jego pancerza spada o połowę | Dzięki tej zdolności będziesz mógł zmniejszyć ilość punktów pancerza wroga, tak aby inne postaci mogły go swobodniej atakować |
Intelligence 2 | Pasywna | 2 | +2 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Intelligence 3 | Pasywna | 2 | +3 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Commander | Pasywna | 3 | Dodaje jeden punkt akcji (efekt nie kumuluje się) oraz +6 do wytrzymałości | Dzięki temu zwiększysz ilość działań jakie możesz wykonać w czasie jednaj tury |
Champion | Aktywna/Pasywna | 3 | Pasywna: +1 punkt siły oraz +4 do wytrzymałości Aktywna: Odblokowuje zdolność: Dueling Stance, w czasie której działania część siły bezpośredniego ataku jest oddawana wrogowi | Zdolność ta dobrze sprawdza się w walce z przeciwnikami atakującymi za pomocą broni siecznej |
Wytwarzanie
W tej części księgi zdolności znajdują się wszystkie umiejętności związane z wytwarzaniem różnego rodzaju mikstur oraz grantów.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Science | Aktywna | 1 | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi | Mikstury te pomogą twojej drużynie tymczasowo podnieść ich podstawowe parametry |
Alchemic Enthusiast | Pasywna | 2 | Mikstury działają dwukrotnie mocniej | Zdolność przydatna tylko jeśli używasz mikstur. |
Master Pyrosmith | Aktywna | 2 | Odblokowuje przepisy: Dragon's Bile Bomb, która tworzy obszary, które nakładają status "w ogniu" na przeciwnika który w nie wejdzie | Zdolność przydatna nie tylko ze względu na możliwości bojowe, ale także ze względu na możliwość usuwania nimi przeszkód środowiskowych |
Master Craftsman | Aktywna | 2 | Odblokowuje przepisy: Kolczatki, które rzucone w przeciwnika zadają mu obrażenia fizyczne. Zostają również na pustych polach, by zadać dodatkowe obrażenia fizyczne dla przeciwnika, w który w nie wejdzie. Deploy Barricade, która tworzy barykadę posiadającą określoną liczbę punktów wytrzymałości | Zdolności niezwykle przydatne w walce. Kolczatki świetnie sprowadzą się jako źródło dodatkowych obrażeń dla przeciwników poruszających się po pierwszej linii. Barykada natomiast pozwoli na złagodzenie siły ataku przeciwnika. |
Master Chemist | Aktywna | 2 | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Silniejszy powiew mocy, silniejszy eliksir leczniczy duży eliksir skupienia i duży tonik zbroi | Mikstury te pomogą stanowią ulepszone wersje swoich poprzednich wersji , przez co w większym stopniu podnoszą podstawowe parametry postaci |