Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności wojownika w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018

W tym rozdziale znajdziesz opis wsystkich umiejętności jakie dostępne są dla postaci klasy Wojownik w Bard's Tale IV. Podzielone zostały one na poszczególne kategorie określające funkcje zdolności. Każda z poniższych zdolności dodatkowo została opisana pod względem jej właściwości oraz zastosowań.

Drzewko zdolności wojownika. - Umiejętności wojownika w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry
Drzewko zdolności wojownika.

Walka

W tej kategorii znajdują się wszystkie zdolności, związane z walką postaci. Znajdziesz tutaj nowe umiejętności, które możesz wykorzystać w walce.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Strength 1

Pasywna

1

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Great Sword: Novice 2

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Slash, która zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych, wszystkim przeciwnikom na danym obszarze

Świetnie sprawdza się do atakowania jednostek, które stoją na sąsiadujących polach. Działa tylko na pierwszy rząd

Great Sword: Novice 1

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Smash, która zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych przy jednoczesnym rozbijaniu pancerza

Świetnie sprawdza się do niszczenia wrogich pancerzy

Swordsman: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Storm of Blades, która dwukrotnie zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych

Zdolność ta jest niezwykle przydatna przez całą grę. Zadaje ona bowiem dużą ilość obrażeń, w szczególności przy dużej ilości punktów siły posiadanej przez postać

Axeman: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Lumbering Strike, która zadaje obrażenia fizyczne pierwszej postaci w zasięgu.

Zdolność ta chociaż zadaje duże obrażenia, wymaga tury na jej wyprowadzenie. Wykorzystuj tylko jak masz pewność, że nikt nie rozbije w tym czasie twojego pancerza psychicznego

Bludgeon: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Head Knocker, który zadaje obrażenia psychiczne, najbliższej wrogiej jednostce

Bardzo dobrze sprawdza się do przełamywania pancerzy psychicznych wroga

Critical Hit: Swords

Pasywna

1

Daje 20% na reset czasów odnowienia zdolności postaci

Ta zdolność, spowoduje że jeden z ciosów zadanych przez postać zresetuje czasy odnowienie wszystkich zdolności danej postaci

Critical Hit: Axes

Pasywna

1

Daje 30% szansy na nałożenie statusu krwawienie na atakowaną jednostkę

Status ten zadaje postaci dodatkowe obrażenia, dlatego warto zainwestować w tą zdolność

Critical Hit: Bludgeons

Pasywna

1

Daje 30% szansy na oszołomienie atakowanego

Oszołomiona postać nie będzie w stanie cię zaatakować

Great Sword: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Archer: Novice

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Loose Arrow, która pozwala zadać obrażenia fizyczne dowolnemu przeciwnikowi na mapie

Bardzo przydatna zdolność w momencie, gdy walczysz z wrogimi łucznikami. Daje ci on możliwość wyprowadzania ataków w ich stronę przed zabiciem chroniącego ich wojownika

Archer: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Heaving Blow

Pasywna

2

Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 15%

 

Blood Hunter

Pasywna

2

Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20%

 

Flurry Of Blows

Pasywna

2

Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20%

 

1-Handed Weapons: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Bludgeon: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Foe Dopper, która zadaje najbliższemu przeciwnikowi obrażenie fizyczne, a następnie spycha go na tylne pole

Zdolność ta sprawdza się do spychania wrogich wojowników na drugą linię walki, co ogranicza ich możliwości ataku

Axe: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Eviscerating Gash, która zadaje przeciwnikowi obrażenia fizyczne i nakłada na niego status krwawienie

Sam w sobie atak zadaje niewielką ilość obrażeń. Zdolność ta jest przydatna tylko w momencie, gdy posiadasz maksymalnie rozwinięte zdolności obrażeń krytycznych od topora

Swordsman: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Passing Slash, która atakuje pierwszego przeciwnika w zasięgu i przesuwa postać na najbliższe pole

Zdolność ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz wycofać postać z danego pola

Dual Wielding

Pasywna

2

Możesz wyposażyć swoją postać w broń jednoręczną, trzymaną w drugiej ręce.

Dzięki temu możesz dzierżyć dwa sztylety jednocześnie

Great Sword: Master 1

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: All or Nothing, która zadaje obrażenia fizyczne oraz daje 35% na ich potrojenie

Chociaż podstawowa wartość nie jest zbyt duża to potrojona wartość może już poważnie zagrozić przeciwnikom.

Great Sword: Master 2

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Last Breath, która pozwoli zabić jednym ciosem przeciwnika, który ma mniej niż 30 punkty życia

Idealnie sprawdza się do zabijania osłabionych do odpowiedniego poziomu wrogich jednostek

Strength 2

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Strength 3

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Archer: Master

Aktywna

3

Odblokowuje zdolność: Rain of Arrows, który na początku następnej tury zadaje obrażenia fizyczne na określonym obszarze

Świetne do ataków dużych grup przeciwników

Schockwave

Pasywna

3

Krytyczne trafienia, dodatkowo odpychają trafionego przeciwnika

 

Tireless

Pasywna

3

Krytyczne obrażenia zadawane za pomocą miecza, dają 50% szansy na odzyskanie punku akcji

 

Veteran

Pasywna

3

Daje dodatkowe prawdziwe punkty obrażeń za każdy posiadany punkt magii oraz +3 punkty siły

Zdolność ta jest szczególnie przydatna w momencie, gdy w drużynie posiadasz barda, który stale zwiększa drużynie ilość punktów magii

Vanguard

Pasywna

3

Pozwala na trzymanie broni dwuręcznej w głównej ręce oraz +3 punkty siły

Pozwala na zwiększenie siły ataku lub zwiększenie klasy pancerza

Strength 4

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Obrona

W tej kategorii pojawiają się tylko w wyłącznie zdolności pasywne. Większość z nich odblokowuje dostęp do nowych typów pancerzy, z których będzie mogła korzystać twoja postać.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Light Armor: Novice

Pasywna

1

Umożliwia noszenie: Leather Armor

 

Critical Block: Shields

Pasywna

1

Daje 10% szans na całkowite odbicie ataku fizycznego

 

Shield: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Odbij, która daje dodatkowy punkt klasy pancerza na jedną turę

W sytuacjach krytycznych, możesz zwiększyć ilość punktów pancerza, co zmniejszy ilość straconych punktów życia

Constitution 1

Pasywna

1

+2 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Medium Armor: Novice

Pasywna

1

Umożliwia noszenie: Chainmail Armor

 

Quick Reflexes

Pasywna

2

Zwiększa szanse na odbicie ataku o 30%

 

Shield: Journeyman

Pasywna

2

+1 do klasy pancerza

Ilość traconych przy ataku punktów życia, ulegnie zmniejszeniu

Armor

Pasywna

2

+1 do klasy pancerza

Ilość traconych przy ataku punktów życia, ulegnie zmniejszeniu

Light Armor: Journeyman

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Reinforced Leather Armor

 

Light Armor: Master

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Elven Armor

 

Constitution 2

Pasywna

2

+3 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Constitution 3

Pasywna

2

+4 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Heavy Armour: Novice

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Baedirsh Plate Armor

 

Heavy Armour: Journeyman

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Full Plate Armor

 

Medium Armor: Journeyman

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Berserker's Battlegarb

 

Medium Armor: Master

Pasywna

3

Umożliwia noszenie: Officer's Mail Armor.

 

Constitution 4

Pasywna

3

+5 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Constitution 5

Pasywna

3

+6 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Shield Bash

Pasywna

3

Każdy bezpośredni atak jest osłabiony o określoną ilość obrażeń fizycznych, dodatkowo atakujący zostaje ogłuszony

Zdolność ta jest niezwykle przydatna. Pozwala bowiem na zminimalizowanie części obrażeń jakie może otrzymać postać

Guardian

Pasywna

3

Umożliwia noszenie: Ancestral Plate Armor, dodatkowo sprawia, że wojownik przejmuje 50% obrażeń przyjętych przez jego sojuszników

Zdolność niezwykle przydatna, jeśli za wszelką cenę chcesz ochronić resztę swojej drużyny

Dowodzenie

Jest to kategoria dana tylko dla wojowników. Zdolności, które się tutaj znajdują pozwalają wojownikom w większym stopniu kontrolować pole walki.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Intelligence 1

Pasywna

1

+2 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Code of Chivalary

Pasywna

1

Zwiększa ilość obrażeń zadawanych wrogom zafiksowanym na twoim punkcie o 25%

 

Code of Honor

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: To me!, która zwraca postaciom punkty akcji za ruch, w stronę wojownika

Dzięki aktywnej tej zdolności, edziesz mógł odzyskiwać punkty akcji za ruch postaci w danej turze

Loyality to the Cause

Pasywna

1

Po otrzymaniu śmiertelnego ciosu postać zachowuje jeden punkt życia

Zdolność ta jest pozwoli ci podtrzymać przy życiu wojownika, który powinien umrzeć

Oficer's Training

Pasywna

2

+2 do inteligencji oraz +4 do wytrzymałości

 

Drill Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: All Together, w której wszyscy sojusznicy naśladują postawę bojową wojownika

 

Forged By War

Pasywna

2

Dodaje punkt zbroi w momencie, gdy postać jest skupiona

 

Gladiator School

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Biting Insult

Pasywna

2

Kiedy sprowokujesz przeciwnika siła jego pancerza spada o połowę

Dzięki tej zdolności będziesz mógł zmniejszyć ilość punktów pancerza wroga, tak aby inne postaci mogły go swobodniej atakować

Intelligence 2

Pasywna

2

+2 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Intelligence 3

Pasywna

2

+3 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Commander

Pasywna

3

Dodaje jeden punkt akcji (efekt nie kumuluje się) oraz +6 do wytrzymałości

Dzięki temu zwiększysz ilość działań jakie możesz wykonać w czasie jednaj tury

Champion

Aktywna/Pasywna

3

Pasywna: +1 punkt siły oraz +4 do wytrzymałości

Aktywna: Odblokowuje zdolność: Dueling Stance, w czasie której działania część siły bezpośredniego ataku jest oddawana wrogowi

Zdolność ta dobrze sprawdza się w walce z przeciwnikami atakującymi za pomocą broni siecznej

Wytwarzanie

W tej części księgi zdolności znajdują się wszystkie umiejętności związane z wytwarzaniem różnego rodzaju mikstur oraz grantów.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Science

Aktywna

1

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi

Mikstury te pomogą twojej drużynie tymczasowo podnieść ich podstawowe parametry

Alchemic Enthusiast

Pasywna

2

Mikstury działają dwukrotnie mocniej

Zdolność przydatna tylko jeśli używasz mikstur.

Master Pyrosmith

Aktywna

2

Odblokowuje przepisy: Dragon's Bile Bomb, która tworzy obszary, które nakładają status "w ogniu" na przeciwnika który w nie wejdzie

Zdolność przydatna nie tylko ze względu na możliwości bojowe, ale także ze względu na możliwość usuwania nimi przeszkód środowiskowych

Master Craftsman

Aktywna

2

Odblokowuje przepisy: Kolczatki, które rzucone w przeciwnika zadają mu obrażenia fizyczne. Zostają również na pustych polach, by zadać dodatkowe obrażenia fizyczne dla przeciwnika, w który w nie wejdzie.

Deploy Barricade, która tworzy barykadę posiadającą określoną liczbę punktów wytrzymałości

Zdolności niezwykle przydatne w walce. Kolczatki świetnie sprowadzą się jako źródło dodatkowych obrażeń dla przeciwników poruszających się po pierwszej linii. Barykada natomiast pozwoli na złagodzenie siły ataku przeciwnika.

Master Chemist

Aktywna

2

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Silniejszy powiew mocy, silniejszy eliksir leczniczy duży eliksir skupienia i duży tonik zbroi

Mikstury te pomogą stanowią ulepszone wersje swoich poprzednich wersji , przez co w większym stopniu podnoszą podstawowe parametry postaci