Walka w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Jak walczyć i jak przeżyć w Bard's Tale 4? Nasz poradnik nauczy was najważniejszych podstaw walki i pokonywania najtrudniejszych przeciwników w grze.
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2018
Istotnym elementem rozgrywki w The Bard's Tale IV jest walka. Eksploracja kolejnych podziemi wiąże się bowiem ze stałym kontaktem z wrogimi jednostkami. Poniższy rozdział przybliży ci ważniejsze aspekty, związane z walką.
Przygotowania do walki
Zanim przystąpisz do walki, musisz być pewny, że masz szanse na zwycięstwo. Zbliż się do przeciwnika i zobacz jakim kolorem jest oznaczony. Możesz spotkać się z następującymi oznaczeniami:
- Zielony -grupa przeciwników oznaczona tym kolorem jest wyraźnie słabsza niż twoja drużyna. W tym przypadku nie powinieneś mieć żadnych problemów z pokonaniem tej grupy
- Pomarańczowy - są to przeciwnicy posiadający zbliżoną siłę ataku co twoja drużyna. W tym przypadku walka będzie wyrównana. Nadal masz jednak szanse na wygraną.
- Czerwony - to tych przeciwników się nie zbliżaj. Są oni na wyższym poziomie, niż twoja drużyna, a ich ataki są bardzo silne. W niektórych przypadkach mogą one powodować zgon jednego z członków twojej drużyny, po jednym ciosie. Do tych przeciwników, możesz wrócić gdy osiągniesz wyższy poziom
Po podjęciu decyzji możesz podjąć walkę albo się wycofać. Jeśli jednak musisz dostać się w określone miejsce, a na twojej drodze stoi potężny przeciwnik, możesz także przekraść się obok przeciwnika. W tym celu musisz przejść w tryb chodzenia i unikać jakichkolwiek źródeł światła. W innym wypadku, zostaniesz zauważony i będziesz musiał przystąpić do walki.
Prowadzenie walki
W momencie, gdy dojdzie do konfrontacji zostanie uruchomiony specjalny tryb, przeznaczony do prowadzenia walki. Dzieje się ona w systemie turowym. Cała twoja drużyna ma wspólną ilość szans (punktów akcji), które może wykorzystać w danej turze [1]. Dodatkowo adepci oraz bardowie posiadają także punkty magii, które można wydawać niezależnie od punków akcji.
Wszystkie postaci rozmieszczone są na siatce. Każda ze stron posiada po 8 pól. Postacie mogą poruszać się tylko i wyłączenie po nich. Nie ma możliwości, by przejść na stronę przeciwnika. W czasie trwania twojej tury możesz wykonywać akcje każdą z żywych postaci. Masz do wyboru jedną z sześciu zdolności dostępnych dla każdej postaci [2]. Są one częściowo konfigurowalne. Wystarczy, że w menu ekwipunku wybierzesz opcję "Księga Biegłości". Dzięki temu uzyskasz możliwość zmiany czterech pierwszych zdolności danej postaci.
Każda zdolność posiada określone właściwości. Kosztuje ona określoną ilość punktów akcji lub magii. Tylko niewielka część zdolności jest darmowa. Dodatkowo mają one określony zasięg. Oznacza to, że nie możesz zaatakować dowolnego przeciwnika na planszy. O tym jaki zasięg ma określona zdolność dowiesz się najeżdżając na nią na pasku zdolności. Rozwinie się wówczas panel informacyjny, na którym znajdziesz wszystkie informacje odnośnie danej zdolności.
Bardzo ważne jest również ustawienie twojej drużyny. Każda klasa powinna mieć określoną pozycję na planszy. Adepci i bardowie powinni znajdować się na drugiej linii i najlepiej być kryci przez wojownika znajdującego się na pierwszej linii. Obie te klasy powinny przechodzi do pierwszej linii tylko w przypadku, gdy muszą użyć zdolności, która tego wymaga. W pozostałych przypadkach pierwszy rząd powinien być obsadzony przez wojowników i łotrzyków.
Zawsze skupiaj atak na jednym z przeciwników. Rzadko który przeciwnik jest bowiem na tyle słaby, by zostać powalonym przez jeden atak. Dlatego lepiej jest skupić atak na jednym przeciwniku i sukcesywnie eliminować zagrożenia.
Dodatkowe porady
Ty jak i twoi przeciwnicy mogą wyprowadzać ataki, których wyprowadzenie wymaga czasu. Jest to określona ilość tur, po których upływie zostanie on wyprowadzony. W tym czasie nad paskiem życia postaci pojawia się kolejny wskaźnik. Opisuje on "wytrzymałość" danego ataku. Jeśli spadnie on do 0 atak nie dojdzie do skutku. Wskaźnik ten jest wrażliwy na obrażenia zadawane za pomocą punktów magii
Zwracaj uwagę na poziom pancerza przeciwnika. Jawi się on na jako tarcza z oznaczeniem liczbowym, znajdująca się obok paska życia, tak jak pokazano to na powyższym obrazku. Oznacza to ile obrażeń zostanie pochłoniętych przez pancerz. Jeśli wyprowadzisz atak o sile mniejszej niż siła pancerza, to przeciwnik nie otrzyma żadnych obrażeń.