Pieśń Dziewicy - Solucja Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 października 2018
Na stronie znajduje się opis przejścia głównego zadania Pieśń Dziewicy w grze The Bard's Tale IV: Barrows Deep. To ostatnia misja w grze. Czeka cię powtórka z poprzednich łamigłówek i walka z bossem.
Zagadki
Wejdź do kanałów Skara Brae, które znajdują się na końcu świątyni. Zastaniesz łamigłówkę z kamieniami do popchnięcia według lustrzanego odbicia.
Otwórz wszystkie wejścia wytrychem, ułatwią ci one dopchnięcie kamieni do celu w razie, gdy te znajdą się przy ścianie.
Kamienie ze znakiem przypominającym literę "F" i "N", popchnij tak:
Następnie pójdź do wejścia, które jest za kamieniem i popchnij go raz.
Dopchnij kamienie na piedestały.
Kamienie ze znakiem przypominającym literę "M" są nieco trudniejsze do popchnięcia na piedestały. Pamiętaj, że głazy muszą znaleźć się na takim samym poziomie, aby dopchnąć je na platformy w tym samym czasie. Gdy jeden z kamieni blokuje się, wykorzystaj to by dopchnąć drugi kamień na taki sam poziom.
Otworzy się przejście. Zaczep bosak, aby zejść na dół.
Zastaniesz kolejną taką zagadkę. Nie martw się, jest o wiele łatwiejsza. Piedestały znajdują się przy ścianach, przez co nie musisz martwić się o to, że kamienie nie poruszają się po tej samej linii.
Otworzy się przejście do Kurhanu Dziewicy.
Są tam przeciwnicy. Mimo wielkiego poziomu trudności, pokonasz ich z łatwością.
Klucz do bramy wcześniej, znajduje się w miejscu przeciwnika.
Czekają tam kolejni wrogowie. Pamiętaj, aby rozprawić się ze szkieletami na końcu.
Zejdź na dół, tam znajdziesz trzy małe koła zębate i jedno ogromne. Trzy małe koła zębate obsługują to duże.
Powinno być ustawione w następujący sposób:
Aby tego dokonać małe koła zębate powinny być ustawione w ten sposób (od lewego):
Otworzy się portal. Za portalem znajdują się łamigłówki związane ze światłami na podłodze (pamiętaj, nie możesz stanąć na jednej lampce dwa razy).
Poruszaj się zygzakiem, gdy dwie linie proste świateł są koło siebie. Otworzy się portal z guzikiem dezaktywującym.
Wróć się na drugie schody, tam znajdziesz portal do zagadki z głazami i dźwigniami. Przesuń kamień tak, aby otworzyć sobie przejście do guzika:
Przesuń kamienie tak, aby otworzyć sobie drogę, do kolejnego guzika.
Teraz przesuń kamienie tak aby dostać się do guzika odblokowującego trzeci kamień.
Gdy uwolnisz wszystkie kamienie ustaw je najpierw w taki sposób
Wejdź na najbliższy kamień i pociągnij za dźwignię, odjedziesz na nim i otworzysz przejście na drugą stronę.
Po lewej znajdziesz totem zapisu i kolejny przycisk dezaktywujący. Wróć teraz na drugą stronę kamieniami przy pomocy dźwigni.
Gdy wrócisz ustaw kamienie w taki sposób:
Po prawej stronie jest guzik otwierający skrytkę ze skrzynką. Przejdź na drugą stronę i zbierz jej zawartość. Teraz wróć na stronę początkową i idź schodami do góry.
Udaj się w to miejsce na mapie poruszając się schodami za mechanizmem koła zębatego.
Czeka tam kolejna zagadka ze światłami.
Gdy rozwiążesz zagadkę otworzą się drzwi kryjące dezaktywator. Użyj go.
Idź dalej schodami w dół, po drodze znajdują się przeciwnicy, których można ominąć, używając niewidzialności łotra. Trafisz na kolejną zagadkę ze światełkami.
Gdy dotrzesz do drzwi z zielonym totemem, ułóż go tak:
Zejdź na sam dół. Ustaw tam koła zębate w taki sposób:
Na ostatnim ze złotych mostów znajdują się koła zębate.
Muszą one być ustawione tak:
Walka z Yadisem
Dalej, czeka cię dwufalowa walka z ostatnim bossem. Pierwsza fala to cztery umarlaki, a druga to boss. Uwaga, ma 630 punktów życia.
W tej walce kluczowy będzie dobry pancerz i tarcza.
Pamiętaj, zabijaj przywołańców Yadisa w momencie gdy mają poniżej 100 punktów życia. Inaczej, po jednej turze przemieniają się w stwory o 500 punktach życia. Nie pozwól na taką sytuację:
Zabijaj przywołańców w takim momencie:
Pozwoli to szybko przebrnąć przez walkę. Po niej, spotkasz Fionę i Rabbiego. Musisz wybrać kogoś, kto poświęci się w zamian za uratowanie świata.
Gratuluję, główna fabuła gry została ukończona.