Umiejętności łotra w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018
W tym rozdziale znajdziesz spis umiejętności jakie dostępne są dla postaci klasy Łotr w Bard's Tale IV. Zostały one posegregowane na poszczególne kategorie określające funkcje zdolności. Każda zdolność dodatkowo została opisana pod względem jej właściwości oraz zastosowań.
Atak
W tym dziale znajdują się wszystkie umiejętności związane z nowymi sposobami atakowania postaci oraz zwiększaniem siły ataku.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Strength 1 | Pasywna | 1 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Sniper: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Loose Arrow, która pozwala zadać obrażenia fizyczne dowolnemu przeciwnikowi na mapie | Bardzo przydatna zdolność w momencie, gdy walczysz z wrogimi łucznikami. Daje ci on możliwość wyprowadzania ataków w ich stronę przed zabiciem chroniącego ich wojownika |
Scrapper: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Slinking Assault, która zadaje obrażenie pierwszemu przeciwnikowi w zasięgu i cofa łotrzyka na tylne pole | Zdolność ta świetnie się sprawdza w walce na pierwszej linii. Po zaatakowaniu przeciwnika, postać cofa się drugi rząd, by móc uniknąć części potencjalnych ataków |
Swordsman: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Storm of Blades, która dwukrotnie zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych | Zdolność ta jest niezwykle przydatna przez całą grę. Zadaje ona bowiem dużą ilość obrażeń, w szczególności przy dużej ilości punktów siły posiadanej przez postać |
Critical Hit: Bows & Daggers | Pasywna | 1 | Daje 10% szans na trafienie krytyczne, dające dodatkowe 50% do obrażeń | Niezwykle przydatne na każdym etapie rozgrywki. Za pomocą tej zdolności zyskujesz bowiem szansę na zadanie trafienia krytycznego, które może dać ci przewagę w czasie walki. |
Critical Hit: Swords | Pasywna | 1 | Daje 20% na reset czasów odnowienia zdolności postaci | Ta zdolność, spowoduje że jeden z ciosów zadanych przez postać zresetuje czasy odnowienie wszystkich zdolności danej postaci |
Killer | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Razor Strop, który na trzy tury zwiększa ilość zadawanych obrażeń | |
Strength 2 | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Murderer | Pasywna | 2 | Możesz wyposażyć swoją postać w broń jednoręczną, trzymaną w drugiej ręce. | Dzięki temu możesz dzierżyć dwa sztylety jednocześnie |
Sniper: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Sniper: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Rain of Arrows, który na początku następnej tury zadaje obrażenia fizyczne na określonym obszarze | Świetne do ataków dużych grup przeciwników |
Scrapper: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Swordsman: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Passing Slash, która atakuje pierwszego przeciwnika w zasięgu i przesuwa postać na najbliższe pole | Zdolność ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz wycofać postać z danego pola |
Scrapper: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Blood for Blood, która zadaje obrażenia fizyczne najbliższemu przeciwnikowi i przesuwa atakującego na najbliższe wolne, tylne pole | Przydatna zdolność, głównie ze względu na fakt, że pozwala ci przesunąć postać przy jednoczesnym ataku przeciwnika |
Hitman | Aktywna | 2 | Pozwala na tworzenie mikstury: Deathcap Poison, którą można użyć w czasie walki, by nałożyć na przeciwnika status: zatrucie | Nałożenie tego statusu powoduje, że przeciwnik dostaje określoną ilość obrażeń fizycznych przez dwie tury |
Reckless | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: All Out Assault, której użycie sprawi, że następny atak wyprowadzony przez postać zadaje dodatkowo 100% obrażeń, przy czym następny atak w stronę używającego zdolności również będzie zwiększone o 100% | Zdolność ta świetnie nadaje się do kończenia całej walki. Możesz także używać jej w momencie, gdy na mapie nie ma łuczników, a ty zdecydujesz się wycofać łotra na drugi rząd do końca walki |
Barbed Edges | Pasywna | 2 | Zwiększa ilość zadawanych obrażeń krytycznych o 25% | |
Strength 3 | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Strength 4 | Pasywna | 3 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Assassin | Pasywna | 3 | Zwiększa ilość zadawanych obrażeń o 8%, za każdego przeciwnika na mapie oraz +3 punkty siły | W przypadku potyczek z dużymi oddziałami pozwala na zadawanie ogromnej ilości obrażeń, szczególnie w pierwszych turach |
Dirty Fighter | Pasywna | 3 | Gdy zostaną zadane obrażenia z bezpośredniego ataku, to łotr oddaje określoną ilość obrażeń oraz +3 punkty siły | Sprawdza się dobrze w starciach bezpośrednich na linii łotr-przeciwnik |
Strength 5 | Pasywna | 3 | +3 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Precise Targeting | Pasywna | 3 | Zwiększa szanse na trafienie krytyczne do 20% |
Obrona
W tej kategorii pojawiają się praktycznie tylko zdolności pasywne. Większość z nich odblokowuje dostęp do nowych typów pancerzy, z których będzie mogła korzystać twoja postać.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Light Armor: Novice | Pasywna | 1 | Umożliwia noszenie: Leather Armor | |
Constitution 1 | Pasywna | 1 | +2 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Many Faced | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Disguise, która pozwoli zamienić się łotrowi z innym członkiem drużyny | Przydatne w momencie, gdy potrzebujesz ustawić łotra w konkretnym miejscu zajmowanym przez inną postać. Jest to zdolność darmowa, więc pozwala na zaoszczędzenie punku akcji. |
Light Armor: Journeyman | Pasywna | 1 | Umożliwia noszenie: Reinforced Leather Armor | |
Light Armor: Master | Pasywna | 2 | Elven Armor | |
Constitution 2 | Pasywna | 2 | +3 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Constitution 3 | Pasywna | 2 | +4 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Medium Armor: Novice | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Chainmail Armor | |
Medium Armor: Journeyman | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Berserker's Battlegarb | |
Shadow | Aktywna | 3 | Pozwala na tworzenie mikstury: Shadow Powder Bomb, której użycie spowoduje nałożenie statusu: niewidzialny na sojusznika | Świetne do ochrony jednostek, których ilość punktów zdrowa jest niebezpiecznie niska |
Medium Armor: Master | Pasywna | 3 | Umożliwia noszenie: Officer's Mail Armor. | |
Constitution 4 | Pasywna | 3 | +5 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Fortel
W tej kategorii zostały zawarte wszystkie zdolności, które wpływają na unikatowe zdolności łotra, związane między innymi z kradzieżą oraz kryciem się.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Intelligence 1 | Pasywna | 1 | +1 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Cavity Search | Pasywna | 1 | +25% szansy na znalezienie złota przy zwłokach | Pozwala to na zwiększenie pieniędzy zebranych od pokonanych przeciwników |
Pirate | Pasywna | 1 | Łotr z tą zdolnością będzie cię informował o tym, że w okolicy znajduje się skrzynia | Zdolność ta przydaje się kiedy chcesz ułatwić sobie przeszukiwanie poszczególnych map |
Spy | Aktywna | 1 | Pozwala na warzenie mikstury: Trucizna wywołująca paranoję, której użycie nakłada na przeciwnika status przerażenia na dwie tury | Nałożenie na przeciwnika tego statusu spowoduje, że nie będzie on mógł się ruszyć ani zaatakować. Najlepiej nałożyć na przeciwnika, który zadaje najwięcej obrażeń |
Burglar | Aktywna | 1 | Pozwala na włamywanie się do zamkniętych pomieszczeń i skrzyń. Pozwala też na wytwarzanie wytrychów. | Pozwala na włamywanie się do części zamkniętych drzwi oraz do skrzyń |
Great Sword: Novice 1 | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Rozrywające udarzenie, które zadaje obrażenie fizyczne przy jednoczesnym zmniejszaniu klasy pancerza | Zdolność pozwalająca na rozbijanie przeciwnikom pancerzy, co przekłada się na faktyczną ilość obrażeń zadawanych przeciwnikowi |
Intelligence 2 | Pasywna | 2 | +2 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Intelligence 3 | Pasywna | 2 | +3 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Enthusiastic Digger | Pasywna | 2 | Szansa na znalezienie dodatkowego złota przy zwłokach wzrasta do 50% | |
Thug | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Coldcock, która zadaje obrażenia mentalne oraz daje 25% szansy na ogłuszenie | Zdolność ta świetnie sprawdza do niszczenia pancerza psychicznego przeciwników |
Trap Runner | Pasywna | 2 | Redukuje obrażenia otrzymywane od pułapek o połowę | |
Safe-Cracker | Aktywna | 2 | Pozwala na tworzenie: Master Lockpick | Jest to ulepszona wersja wytrychu, która pozwala na otwieranie bardziej zaawansowanych zamków |
Infiltrator | Pasywna | 3 | Łotr zaczyna walkę w ukryciu oraz +2 punkty wytrzymałości i +1 do punków siły | Dzięki temu pierwszy atak wyprowadzony przez łotra będzie miał dodatkową premię za wyprowadzenie go z ukrycia |
Master Thief | Pasywna | 3 | Szansa na to, że łotr ukradnie wszystkie sprzedane towary handlarzowi po jej potwierdzeniu oraz +2 punkty wytrzymałości i +1 do punków siły |
Wytwarzanie
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Science | Aktywna | 1 | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi | Mikstury te pomogą twojej drużynie tymczasowo podnieść ich podstawowe parametry |
Alchemic Enthusiast | Pasywna | 2 | Mikstury działają dwukrotnie mocniej | Zdolność przydatna tylko jeśli używasz mikstur. |
Master Pyrosmith | Aktywna | 2 | Odblokowuje przepisy: Dragon's Bile Bomb, która tworzy obszary, które nakładają status "w ogniu" na przeciwnika który w nie wejdzie | Zdolność przydatna nie tylko ze względu na możliwości bojowe, ale także ze względu na możliwość usuwania nimi przeszkód środowiskowych |
Master Craftsman | Aktywna | 2 | Odblokowuje przepisy: Kolczatki, które rzucone w przeciwnika zadają mu obrażenia fizyczne. Zostają również na pustych polach, by zadać dodatkowe obrażenia fizyczne dla przeciwnika, w który w nie wejdzie. Deploy Barricade, która tworzy barykadę posiadającą określoną liczbę punktów wytrzymałości | Zdolności niezwykle przydatne w walce. Kolczatki świetnie sprowadzą się jako źródło dodatkowych obrażeń dla przeciwników poruszających się po pierwszej linii. Barykada natomiast pozwoli na złagodzenie siły ataku przeciwnika. |
Master Chemist | Aktywna | 2 | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Silniejszy powiew mocy, silniejszy eliksir leczniczy duży eliksir skupienia i duży tonik zbroi | Mikstury te pomogą stanowią ulepszone wersje swoich poprzednich wersji , przez co w większym stopniu podnoszą podstawowe parametry postaci |