Zagadki w Bard's Tale 4 - Runy The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018
Na tej stronie znajdziesz solucję do zagadek z Runami w grze The Bard's Tale IV. Runy powtarzają się w wielu zagadkach, na totemach o różnym wyglądzie. Niektóre totemy to trzy runy w pionowym ułożeniu, a inne posiadają cztery runy w poziomym ustawieniu. Są też runy, które zawierają się w blokach 4x4. Ta zagadka sprawia jedynie pozory trudnej lub podchwytliwej.
Wskazówki
Po ustawieniu prawidłowej kombinacji totem spowoduje się, że coś się wydarzy.
W przypadku totemu z trzema runami w ustawieniu pionowym, podpowiedź do ułożenia jest nad drzwiami. Trzeba powtórzyć jedną runę trzy razy.
Totemy działają jak zwykłe zamki szyfrowe.
W niektórych przypadkach (misja Krew królów) totemy spowalniają pułapki.
Rozwiązania
Najlepsi z nas
W tym zadaniu po raz pierwszy spotkasz się z taką zagadką. Pierwsze z nich są proste, ale w kolejnych mogą pojawić się problemy. Poniżej znajdziesz solucję.
Po zobaczeniu nieszkodliwych goblinów w Wieży Kylearana, zaczep bosak na platformę powyżej. Tam zastaniesz pierwszą taką łamigłówkę. Podpowiedź jest nad drzwiami.
Kolejna zagadka tego typu jest zaraz za drzwiami.
Następną znajdziesz zaraz po pokonaniu przeciwnika. Podpowiedzią do tych zagadek jest lustrzane lub w pewien sposób odwrócone odbicie.
Krew królów
W tej misji zastaniesz runy w kompletnie innym wydaniu. Będą one kontrolować szybkość pułapek i to, w którą stronę będą one skierowane.
Pierwszą taką zagadkę znajdziesz na początku kanałów zamku Langskaal.
To ustawienie nie zatrzymuje pułapek, ale najbardziej je spowalnia.
Po pokonaniu przeciwników (kapłana), zastaniesz trzy takie totemy. Ustawienie dwóch (środkowego i prawego) w ten sposób, znacznie spowalnia pułapki.
Kolejna taka zagadka jest w zamku Langskaal. Gdy znajdziesz się w pokoju tortur, za żelazną dziewicą powinien znaleźć się taki szyfr.