Umiejętności barda w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018
W tym rozdziale znajdziesz opis wsystkich umiejętności jakie dostępne są dla postaci klasy Bard w Bard's Tale IV. Posegregowane są one ze względu na poszczególne kategorie określające funkcje zdolności. Każda z poniższych zdolności dodatkowo została opisana pod względem jej funkcji oraz zastosowań.
Muzyka
Zdolności z tej kategorii są dane tylko dla barda. Znajdziesz tutaj różnego rodzaju pieśni, których zadaniem jest ułatwienie walki twojej drużynie
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Spell Points 1 | Pasywna | 1 | +1 do punktów magii | Dzięki temu będziesz mógł zgromadzić większą ilość punktów magii, co zwiększy twoje możliwości ataku |
Rabble-Rouser: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Rhyme of Duotime, która zmniejsza czas odnowienia wszystkich zdolności drużyny do 1 tury | Dzięki tej zdolności, będziesz mógł skrócić czasy odnowienia, dla potężniejszych zdolności, co da ci sporą przewagę |
Troubador: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Wayland's Watch, która na jedną turę zmniejsza twoich przeciwników oraz ich siłę ataku | Zdolność ta jest niezwykle przydatna na trudniejsze walki. Dzięki niej możesz bowiem zminimalizować ilość obrażeń jakie otrzymuje twoja drużyna |
Warchanter: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Kael's Rudiment, który nakłada na losową postać z drużyny status powodujący, że jeśli zostanie ona zaatakowana atakiem bezpośrednim, to przeciwnik otrzyma obrażenia psychiczne oraz stanie w płonieniach | |
Minstrel: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Spellsong, która dodaje po punkcie magii wszystkim pobliskim sojusznikom | Zdolność przydatna do zwiększania ilości punktów magii u adepta oraz innego barda |
Intelligence 1 | Pasywna | 1 | +2 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Spell Points 2 | Pasywna | 2 | +1 do punktów magii | Dzięki temu będziesz mógł zgromadzić większą ilość punktów magii, co zwiększy twoje możliwości ataku |
Rabble-Rouser: Journeyman | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Rabble-Rouser: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Falkentyne's Fury, która zadaje dodatkowe, prawdziwe obrażenia zaatakowanej postaci, jeśli jest ona objęta działaniem pieśni | |
Troubador: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Troubador: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Song of Compulsory Cavorting, która nakazuje tańczyć wrogiej jednostce razem z bardem przez dwie tury | Zdolność pozwoli wyeliminować silniejszych przeciwników, jednak w tym czasie nie będziesz mógł korzystać z barda. Dodatkowo atak na przeciwnika przerwie jego taniec |
Warchanter: Journeyman | Pasywna | 2 | +2 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Warchanter: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: The Archer's Beat, która tworzy obszar powietrzny, który odbija 50% ataków dystansowych | Zdolność ta świetnie nadaje się do obrony przed wrogimi adeptami oraz łucznikami |
Minstrel: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 do punktów magii | Dzięki temu będziesz mógł zgromadzić większą ilość punktów magii, co zwiększy twoje możliwości ataku |
Minstrel: Master | Aktywna | 2 | Odblokowuje zdolność: Lyric of Legends, która dodaje dodatkowe punkty akcji | |
Intelligence 2 | Pasywna | 2 | +2 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Intelligence 3 | Pasywna | 2 | +3 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Grand Rabble-Rouser | Pasywna | 3 | Dodaje jeden punkt akcji (efekt nie kumuluje się) oraz +6 do wytrzymałości | Dzięki temu zwiększysz ilość działań jakie możesz wykonać w czasie jednaj tury |
Grand Troubador | Pasywna | 3 | Na początku każdej walki, jeden z przeciwników zakochuje się w bardzie, na trzy tury. Będzie za nim podążać, ale póki trwa status nie zaatakuje | Zdolność ta powali ci na chwilowe wyeliminować jednego z przeciwników, co ułatwi ci początek walki. Nie masz jednak wpływu na to kto się zakocha |
Grand Warchanter | Pasywna | 3 | Przyjęcie postawy bojowej, dodaje 5 punktów pancerza, do czasu zakończenia utrzymywania postawy oraz +5 do wytrzymałości | |
Grand Minstrel | Pasywna | 3 | Dodaje bardowi jeden punkt magii na początku walki | Ta zdolność pozwoli ci na zyskanie pierwszego punktu magii już w pierwszej turze, co pozwoli na szybsze zgromadzenie ilości wymaganej do użycia zdolności |
Intelligence 4 | Pasywna | 3 | +3 do inteligencji | Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane |
Walka
W tym dziale znajdują się wszystkie umiejętności związane z nowymi sposobami walki postaci oraz zwiększaniem siły ataku.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Strength 1 | Pasywna | 1 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Swordsman: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Storm of Blades, która dwukrotnie zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych | Zdolność ta jest niezwykle przydatna przez całą grę. Zadaje ona bowiem dużą ilość obrażeń, w szczególności przy dużej ilości punktów siły posiadanej przez postać |
Axeman: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Lumbering Strike, która zadaje obrażenia fizyczne pierwszej postaci w zasięgu. | Zdolność ta chociaż zadaje duże obrażenia, wymaga tury na jej wyprowadzenie. Wykorzystuj tylko jak masz pewność, że nikt nie rozbije w tym czasie twojego pancerza psychicznego |
Bludgeon: Novice | Aktywna | 1 | Odblokowuje zdolność: Head Knocker, który zadaje obrażenia psychiczne, najbliższej wrogiej jednostce | Bardzo dobrze sprawdza się do przełamywania pancerzy psychicznych wroga |
Critical Hit: Swords | Pasywna | 1 | Daje 20% na reset czasów odnowienia zdolności postaci | Ta zdolność, spowoduje że jeden z ciosów zadanych przez postać zresetuje czasy odnowienie wszystkich zdolności danej postaci |
Critical Hit: Axes | Pasywna | 1 | Daje 30% szansy na nałożenie statusu krwawienie na atakowaną jednostkę | Status ten zadaje postaci dodatkowe obrażenia, dlatego warto zainwestować w tą zdolność |
Critical Hit: Bludgeons | Pasywna | 1 | Daje 30% szansy na oszołomienie atakowanego | Oszołomiona postać nie będzie w stanie cię zaatakować |
Great Sword: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Heaving Blow | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 15% | |
Blood Hunter | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20% | |
Flurry Of Blows | Pasywna | 2 | Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20% | |
1-Handed Weapons: Journeyman | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Dual Wielding | Pasywna | 2 | Możesz wyposażyć swoją postać w broń jednoręczną, trzymaną w drugiej ręce. | Dzięki temu możesz dzierżyć dwa sztylety jednocześnie |
Strength 2 | Pasywna | 2 | +1 punkt siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Strength 3 | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Schockwave | Pasywna | 3 | Krytyczne trafienia, dodatkowo odpychają trafionego przeciwnika | |
Tireless | Pasywna | 3 | Krytyczne obrażenia zadawane za pomocą miecza, dają 50% szansy na odzyskanie punku akcji | |
Strength 4 | Pasywna | 2 | +2 punkty siły | Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni |
Bludgeon: Master | Aktywna | 3 | Odblokowuje zdolność: Foe Dopper, która zadaje najbliższemu przeciwnikowi obrażenie fizyczne, a następnie spycha go na tylne pole | Zdolność ta sprawdza się do spychania wrogich wojowników na drugą linię walki, co ogranicza ich możliwości ataku |
Axe: Master | Aktywna | 3 | Odblokowuje zdolność: Eviscerating Gash, która zadaje przeciwnikowi obrażenia fizyczne i nakłada na niego status krwawienie | Sam w sobie atak zadaje niewielką ilość obrażeń. Zdolność ta jest przydatna tylko w momencie, gdy posiadasz maksymalnie rozwinięte zdolności obrażeń krytycznych od topora |
Swordsman: Master | Aktywna | 3 | Odblokowuje zdolność: Passing Slash, która atakuje pierwszego przeciwnika w zasięgu i przesuwa postać na najbliższe pole | Zdolność ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz wycofać postać z danego pola |
Obrona
W tej kategorii pojawiają się praktycznie tylko zdolności pasywne. Większość z nich odblokowuje dostęp do nowych typów pancerzy, z których będzie mogła korzystać twoja postać.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Light Armor: Novice | Pasywna | 1 | Umożliwia noszenie: Leather Armor | |
Constitution 1 | Pasywna | 1 | +2 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Medium Armor: Novice | Pasywna | 1 | Umożliwia noszenie: Chainmail Armor | |
Light Armor: Journeyman | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Reinforced Leather Armor | |
Light Armor: Master | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Elven Armor | |
Tumbler | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Jester's Shoes | |
Jester | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Jester's Cap | |
Constitution 2 | Pasywna | 2 | +3 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Constitution 3 | Pasywna | 2 | +4 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Medium Armor: Journeyman | Pasywna | 2 | Umożliwia noszenie: Berserker's Battlegarb | |
Medium Armor: Master | Pasywna | 3 | Umożliwia noszenie: Officer's Mail Armor. | |
Constitution 4 | Pasywna | 3 | +5 do wytrzymałości | Zwiększa ilość punktów życia postaci |
Wytwarzanie
W tej części księgi zdolności znajdują się wszystkie umiejętności związane z wytwarzaniem różnego rodzaju mikstur oraz grantów. Dodatkowo bard posiada także możliwość warzenia, różnego rodzaju napojów alkoholowych.
Nazwa | Typ umiejętności | Poziom | Funkcja | Zastosowanie |
Science | Aktywna | 1 | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi | Mikstury te pomogą twojej drużynie tymczasowo podnieść ich podstawowe parametry |
Battle Brewer | Aktywna | 1 | Pozwala na warzenie: Elven Wine, które dodaje bardowi trzy punkty magii oraz 4 stosy pijaństwa | Jest to prosty trunek, który pozwoli ci na szybie zgromadzenie punktów magii |
Alchemic Enthusiast | Pasywna | 2 | Mikstury działają dwukrotnie mocniej | Zdolność przydatna tylko jeśli używasz mikstur. |
Master Pyrosmith | Aktywna | 2 | Odblokowuje przepisy: Dragon's Bile Bomb, która tworzy obszary, które nakładają status "w ogniu" na przeciwnika który w nie wejdzie | Zdolność przydatna nie tylko ze względu na możliwości bojowe, ale także ze względu na możliwość usuwania nimi przeszkód środowiskowych |
Master Craftsman | Aktywna | 2 | Odblokowuje przepisy: Kolczatki, które rzucone w przeciwnika zadają mu obrażenia fizyczne. Zostają również na pustych polach, by zadać dodatkowe obrażenia fizyczne dla przeciwnika, w który w nie wejdzie. Deploy Barricade, która tworzy barykadę posiadającą określoną liczbę punktów wytrzymałości | Zdolności niezwykle przydatne w walce. Kolczatki świetnie sprowadzą się jako źródło dodatkowych obrażeń dla przeciwników poruszających się po pierwszej linii. Barykada natomiast pozwoli na złagodzenie siły ataku przeciwnika. |
Master Chemist | Aktywna | 2 | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Silniejszy powiew mocy, silniejszy eliksir leczniczy duży eliksir skupienia i duży tonik zbroi | Mikstury te pomogą stanowią ulepszone wersje swoich poprzednich wersji , przez co w większym stopniu podnoszą podstawowe parametry postaci |
Town Drunk | Aktywna | 2 | Pozwala na warzenie: Dwarven Stout, który dadaj bardowi dwa punkty akcji oraz dwa stosy pijaństwa | |
Mean Drunk | Pasywna | 2 | Po wypiciu alkoholu bard rzuca kubkiem zadając dodatkowe obrażenia fizyczne przeciwnikowi znajdującemu się w linii prostej | Zdolność świetnie sprawdza się do zadawania dodatkowych obrażeń |
Victory Shot | Pasywna | 2 | Daje 50%, że po zabiciu przeciwnika bard odzyska punkt magii i otrzyma dwa stosy pijaństwa | Świetna metoda na pozyskiwanie dodatkowych punktów magii |
Non-Alcoholic | Pasywna | 2 | Sprawia, że Victory Shot nie dodaje punktów pijaństwa | |
Quick to Celebrate | Pasywna | 3 | Zwiększa szansę wystąpienia Victory Shot do 100% | |
Brew Master | Aktywna/Pasywna | 3 | Pasywna: Na początku każdej walki bard otrzymuje punkt magii i stos pijaństwa oraz +1 do inteligencji i +2 punkty siły Aktywna: Pozwala na warzenie: Shot of Courage, który dodaje 2 punkty magii oraz 3 stosy pijaństwa. Dodatkowo powoduje, że pierwszy atak po wypiciu trunku zadaje dodatkowe psychiczne obrażenia | Shot of Courage, może być przydatny do rozbijania pancerzy psychicznych wroga. |