Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności barda w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 28 września 2018

W tym rozdziale znajdziesz opis wsystkich umiejętności jakie dostępne są dla postaci klasy Bard w Bard's Tale IV. Posegregowane są one ze względu na poszczególne kategorie określające funkcje zdolności. Każda z poniższych zdolności dodatkowo została opisana pod względem jej funkcji oraz zastosowań.

Drzewko umiejętności barda. - Umiejętności barda w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry
Drzewko umiejętności barda.

Muzyka

Zdolności z tej kategorii są dane tylko dla barda. Znajdziesz tutaj różnego rodzaju pieśni, których zadaniem jest ułatwienie walki twojej drużynie

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Spell Points 1

Pasywna

1

+1 do punktów magii

Dzięki temu będziesz mógł zgromadzić większą ilość punktów magii, co zwiększy twoje możliwości ataku

Rabble-Rouser: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Rhyme of Duotime, która zmniejsza czas odnowienia wszystkich zdolności drużyny do 1 tury

Dzięki tej zdolności, będziesz mógł skrócić czasy odnowienia, dla potężniejszych zdolności, co da ci sporą przewagę

Troubador: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Wayland's Watch, która na jedną turę zmniejsza twoich przeciwników oraz ich siłę ataku

Zdolność ta jest niezwykle przydatna na trudniejsze walki. Dzięki niej możesz bowiem zminimalizować ilość obrażeń jakie otrzymuje twoja drużyna

Warchanter: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Kael's Rudiment, który nakłada na losową postać z drużyny status powodujący, że jeśli zostanie ona zaatakowana atakiem bezpośrednim, to przeciwnik otrzyma obrażenia psychiczne oraz stanie w płonieniach

 

Minstrel: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Spellsong, która dodaje po punkcie magii wszystkim pobliskim sojusznikom

Zdolność przydatna do zwiększania ilości punktów magii u adepta oraz innego barda

Intelligence 1

Pasywna

1

+2 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Spell Points 2

Pasywna

2

+1 do punktów magii

Dzięki temu będziesz mógł zgromadzić większą ilość punktów magii, co zwiększy twoje możliwości ataku

Rabble-Rouser: Journeyman

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Rabble-Rouser: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Falkentyne's Fury, która zadaje dodatkowe, prawdziwe obrażenia zaatakowanej postaci, jeśli jest ona objęta działaniem pieśni

 

Troubador: Journeyman

Pasywna

2

+1 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Troubador: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Song of Compulsory Cavorting, która nakazuje tańczyć wrogiej jednostce razem z bardem przez dwie tury

Zdolność pozwoli wyeliminować silniejszych przeciwników, jednak w tym czasie nie będziesz mógł korzystać z barda. Dodatkowo atak na przeciwnika przerwie jego taniec

Warchanter: Journeyman

Pasywna

2

+2 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Warchanter: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: The Archer's Beat, która tworzy obszar powietrzny, który odbija 50% ataków dystansowych

Zdolność ta świetnie nadaje się do obrony przed wrogimi adeptami oraz łucznikami

Minstrel: Journeyman

Pasywna

2

+1 do punktów magii

Dzięki temu będziesz mógł zgromadzić większą ilość punktów magii, co zwiększy twoje możliwości ataku

Minstrel: Master

Aktywna

2

Odblokowuje zdolność: Lyric of Legends, która dodaje dodatkowe punkty akcji

 

Intelligence 2

Pasywna

2

+2 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Intelligence 3

Pasywna

2

+3 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Grand Rabble-Rouser

Pasywna

3

Dodaje jeden punkt akcji (efekt nie kumuluje się) oraz +6 do wytrzymałości

Dzięki temu zwiększysz ilość działań jakie możesz wykonać w czasie jednaj tury

Grand Troubador

Pasywna

3

Na początku każdej walki, jeden z przeciwników zakochuje się w bardzie, na trzy tury. Będzie za nim podążać, ale póki trwa status nie zaatakuje

Zdolność ta powali ci na chwilowe wyeliminować jednego z przeciwników, co ułatwi ci początek walki. Nie masz jednak wpływu na to kto się zakocha

Grand Warchanter

Pasywna

3

Przyjęcie postawy bojowej, dodaje 5 punktów pancerza, do czasu zakończenia utrzymywania postawy oraz +5 do wytrzymałości

 

Grand Minstrel

Pasywna

3

Dodaje bardowi jeden punkt magii na początku walki

Ta zdolność pozwoli ci na zyskanie pierwszego punktu magii już w pierwszej turze, co pozwoli na szybsze zgromadzenie ilości wymaganej do użycia zdolności

Intelligence 4

Pasywna

3

+3 do inteligencji

Inteligencja zwiększa ilość obrażeń psychicznych jakie możesz przyjąć zanim użycie zdolności zostanie przerwane

Walka

W tym dziale znajdują się wszystkie umiejętności związane z nowymi sposobami walki postaci oraz zwiększaniem siły ataku.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Strength 1

Pasywna

1

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Swordsman: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Storm of Blades, która dwukrotnie zadaje określoną ilość obrażeń fizycznych

Zdolność ta jest niezwykle przydatna przez całą grę. Zadaje ona bowiem dużą ilość obrażeń, w szczególności przy dużej ilości punktów siły posiadanej przez postać

Axeman: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Lumbering Strike, która zadaje obrażenia fizyczne pierwszej postaci w zasięgu.

Zdolność ta chociaż zadaje duże obrażenia, wymaga tury na jej wyprowadzenie. Wykorzystuj tylko jak masz pewność, że nikt nie rozbije w tym czasie twojego pancerza psychicznego

Bludgeon: Novice

Aktywna

1

Odblokowuje zdolność: Head Knocker, który zadaje obrażenia psychiczne, najbliższej wrogiej jednostce

Bardzo dobrze sprawdza się do przełamywania pancerzy psychicznych wroga

Critical Hit: Swords

Pasywna

1

Daje 20% na reset czasów odnowienia zdolności postaci

Ta zdolność, spowoduje że jeden z ciosów zadanych przez postać zresetuje czasy odnowienie wszystkich zdolności danej postaci

Critical Hit: Axes

Pasywna

1

Daje 30% szansy na nałożenie statusu krwawienie na atakowaną jednostkę

Status ten zadaje postaci dodatkowe obrażenia, dlatego warto zainwestować w tą zdolność

Critical Hit: Bludgeons

Pasywna

1

Daje 30% szansy na oszołomienie atakowanego

Oszołomiona postać nie będzie w stanie cię zaatakować

Great Sword: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Heaving Blow

Pasywna

2

Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 15%

 

Blood Hunter

Pasywna

2

Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20%

 

Flurry Of Blows

Pasywna

2

Zwiększa szanse na zadanie obrażeń krytycznych o 20%

 

1-Handed Weapons: Journeyman

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Dual Wielding

Pasywna

2

Możesz wyposażyć swoją postać w broń jednoręczną, trzymaną w drugiej ręce.

Dzięki temu możesz dzierżyć dwa sztylety jednocześnie

Strength 2

Pasywna

2

+1 punkt siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Strength 3

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Schockwave

Pasywna

3

Krytyczne trafienia, dodatkowo odpychają trafionego przeciwnika

 

Tireless

Pasywna

3

Krytyczne obrażenia zadawane za pomocą miecza, dają 50% szansy na odzyskanie punku akcji

 

Strength 4

Pasywna

2

+2 punkty siły

Zwiększa on siłę ataku wyprowadzonego za pomocą broni

Bludgeon: Master

Aktywna

3

Odblokowuje zdolność: Foe Dopper, która zadaje najbliższemu przeciwnikowi obrażenie fizyczne, a następnie spycha go na tylne pole

Zdolność ta sprawdza się do spychania wrogich wojowników na drugą linię walki, co ogranicza ich możliwości ataku

Axe: Master

Aktywna

3

Odblokowuje zdolność: Eviscerating Gash, która zadaje przeciwnikowi obrażenia fizyczne i nakłada na niego status krwawienie

Sam w sobie atak zadaje niewielką ilość obrażeń. Zdolność ta jest przydatna tylko w momencie, gdy posiadasz maksymalnie rozwinięte zdolności obrażeń krytycznych od topora

Swordsman: Master

Aktywna

3

Odblokowuje zdolność: Passing Slash, która atakuje pierwszego przeciwnika w zasięgu i przesuwa postać na najbliższe pole

Zdolność ta świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy musisz wycofać postać z danego pola

Obrona

W tej kategorii pojawiają się praktycznie tylko zdolności pasywne. Większość z nich odblokowuje dostęp do nowych typów pancerzy, z których będzie mogła korzystać twoja postać.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Light Armor: Novice

Pasywna

1

Umożliwia noszenie: Leather Armor

 

Constitution 1

Pasywna

1

+2 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Medium Armor: Novice

Pasywna

1

Umożliwia noszenie: Chainmail Armor

 

Light Armor: Journeyman

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Reinforced Leather Armor

 

Light Armor: Master

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Elven Armor

 

Tumbler

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Jester's Shoes

 

Jester

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Jester's Cap

 

Constitution 2

Pasywna

2

+3 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Constitution 3

Pasywna

2

+4 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Medium Armor: Journeyman

Pasywna

2

Umożliwia noszenie: Berserker's Battlegarb

 

Medium Armor: Master

Pasywna

3

Umożliwia noszenie: Officer's Mail Armor.

 

Constitution 4

Pasywna

3

+5 do wytrzymałości

Zwiększa ilość punktów życia postaci

Wytwarzanie

W tej części księgi zdolności znajdują się wszystkie umiejętności związane z wytwarzaniem różnego rodzaju mikstur oraz grantów. Dodatkowo bard posiada także możliwość warzenia, różnego rodzaju napojów alkoholowych.

Nazwa

Typ umiejętności

Poziom

Funkcja

Zastosowanie

Science

Aktywna

1

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi

Mikstury te pomogą twojej drużynie tymczasowo podnieść ich podstawowe parametry

Battle Brewer

Aktywna

1

Pozwala na warzenie: Elven Wine, które dodaje bardowi trzy punkty magii oraz 4 stosy pijaństwa

Jest to prosty trunek, który pozwoli ci na szybie zgromadzenie punktów magii

Alchemic Enthusiast

Pasywna

2

Mikstury działają dwukrotnie mocniej

Zdolność przydatna tylko jeśli używasz mikstur.

Master Pyrosmith

Aktywna

2

Odblokowuje przepisy: Dragon's Bile Bomb, która tworzy obszary, które nakładają status "w ogniu" na przeciwnika który w nie wejdzie

Zdolność przydatna nie tylko ze względu na możliwości bojowe, ale także ze względu na możliwość usuwania nimi przeszkód środowiskowych

Master Craftsman

Aktywna

2

Odblokowuje przepisy: Kolczatki, które rzucone w przeciwnika zadają mu obrażenia fizyczne. Zostają również na pustych polach, by zadać dodatkowe obrażenia fizyczne dla przeciwnika, w który w nie wejdzie.

Deploy Barricade, która tworzy barykadę posiadającą określoną liczbę punktów wytrzymałości

Zdolności niezwykle przydatne w walce. Kolczatki świetnie sprowadzą się jako źródło dodatkowych obrażeń dla przeciwników poruszających się po pierwszej linii. Barykada natomiast pozwoli na złagodzenie siły ataku przeciwnika.

Master Chemist

Aktywna

2

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Silniejszy powiew mocy, silniejszy eliksir leczniczy duży eliksir skupienia i duży tonik zbroi

Mikstury te pomogą stanowią ulepszone wersje swoich poprzednich wersji , przez co w większym stopniu podnoszą podstawowe parametry postaci

Town Drunk

Aktywna

2

Pozwala na warzenie: Dwarven Stout, który dadaj bardowi dwa punkty akcji oraz dwa stosy pijaństwa

 

Mean Drunk

Pasywna

2

Po wypiciu alkoholu bard rzuca kubkiem zadając dodatkowe obrażenia fizyczne przeciwnikowi znajdującemu się w linii prostej

Zdolność świetnie sprawdza się do zadawania dodatkowych obrażeń

Victory Shot

Pasywna

2

Daje 50%, że po zabiciu przeciwnika bard odzyska punkt magii i otrzyma dwa stosy pijaństwa

Świetna metoda na pozyskiwanie dodatkowych punktów magii

Non-Alcoholic

Pasywna

2

Sprawia, że Victory Shot nie dodaje punktów pijaństwa

 

Quick to Celebrate

Pasywna

3

Zwiększa szansę wystąpienia Victory Shot do 100%

 

Brew Master

Aktywna/Pasywna

3

Pasywna: Na początku każdej walki bard otrzymuje punkt magii i stos pijaństwa oraz +1 do inteligencji i +2 punkty siły

Aktywna: Pozwala na warzenie: Shot of Courage, który dodaje 2 punkty magii oraz 3 stosy pijaństwa. Dodatkowo powoduje, że pierwszy atak po wypiciu trunku zadaje dodatkowe psychiczne obrażenia

Shot of Courage, może być przydatny do rozbijania pancerzy psychicznych wroga.