Zagadki w Bard's Tale 4 - Koła zębate The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2018
Koła zębate to jedne z łamigłówek, które spotkasz w Bard's Tale 4. Najwięcej takich zagadek znajduje się na początku gry. W naszym poradniku umieściliśmy porady, które pomogą Ci rozwiązać zagadki z kołami zębatymi.
Wskazówki
Kiedy najedziesz myszką na trybik koła zębatego i klikniesz lewym przyciskiem myszy, spowodujesz poruszanie się trybika po linii. Jego droga zakończy się, gdy uderzy o inny trybik lub przesunie się na koniec linii prostej.
Są różne rodzaje trybików koła zębatego:
Wygląd | Trybik | Zastosowanie |
Aktywacyjny | Ten trybik obraca się i wprawi inne trybiki w ruch, gdy zetkną się z nim. | |
Rdzawy | Rdzawy trybik jest w ruchu. Steruje on pułapkami. Aby zatrzymać pułapki, musisz zaklinować rdzawy trybik, tak żeby przestał się obracać. | |
Normalny | Trybik, który ma rune przypominającą diament, nie obraca się. Nie może sam zaaktywować koła zębatego. | |
Napędzający | Ten trybik napędza inne. Ma narysowaną runę ze znakiem Ouroborosa. | |
Połączony z drążkiem | To dwa trybiki połączone drążkiem. Po jednej stronie trybik jest statyczny, a po drugiej może być poruszany kolistym ruchem. |
Rozwiązania
Poniżej znajdziecie rozwiązania zagadek z poszczególnych zadań w Bard's Tale 4.
Zła reputacja
W głównym zadaniu Zła reputacja, pojawią się pierwsze zagadki tego typu. Pierwsze koła zębate jakie spotkasz w tej misji, będą bardzo proste. Wystarczy będzie podnieść jeden trybik, aby zagadka została ukończona.
Dalej pojawi się nieco trudniejsza łamigłówka:
Sobowtór
W tym zadaniu znajduje się tylko jedna taka zagadka. Oto jej rozwiązanie.
Elfie wabiki
To zadanie również obejmuje jedną zagadkę z kołem zębatym.
Najlepsi z nas
Ta misja pełna jest trudnych łamigłówek z kołami zębatymi. Znajdziesz koła zębate, które otwierają drzwi, ale też takie, które zatrzymują pułapki. Niektóre są bardzo podchwytliwe.
Koła zębate zatrzymujące pierwsze pułapki, powinny być ustawione w ten sposób:
Koło zębate, które spotkasz, mijając gobliny powinno być ustawione najpierw tak:
Po wykonaniu tego otrzymasz rozwiązanie:
Gdy spotkasz kolejne pułapki, spotkasz też kolejne koło zębate, aby te pułapki zatrzymać. Oto rozwiązanie:
Następną łamigłówkę spotkasz, chcąc podnieść kamienną głowę. Otworzenie bramy wymaga ułożenia trybików w następujący sposób:
Pieśń Dziewicy
W ostatnim głównym zadaniu spotkasz tą zagadkę w kompletnie innym wydaniu. Małe koła zębate będą obsługiwały wielkie. Przez to, podczas konfigurowania małych kół zębatych, trzeba zwracać uwagę na to wielkie, bo właśnie ono odblokowuje drzwi/zagadki.
To koło zębate kontrolowane jest przez trzy małe koła zębate. Ich poprawne ustawienie:
Przyjrzyj się głównemu kołu zębatemu. Zauważysz, że trybiki na małych kołach zębatych odpowiadają trybikom tego głównego.
Kolejne koła zębate jakie spotkasz na swojej drodze, powinny być ustawione tak:
Zadbaj aby trybiki koła zblokowane były w odpowiednim miejscu. Szczególnie ważne jest to w pierwszym kole zębatym. Te koła otwierają most tuż obok, na którym znajdziesz kolejną zagadkę z wielkim kołem zębatym.
Aby otworzyć drzwi do ostatniego bossa, małe koła zębate powinny wyglądać tak:
Trybików jest stosunkowo mało. Nie stój przy jednym małym kole zębatym. Kluczem do rozwiązania tej rozbudowanej zagadki jest manewrowanie między małymi kołami zębatymi. To ostatnia łamigłówka w grze The Bard's Tale 4: Barrows Deep.