Dom w mroku - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 września 2018
Poniżej widnieje opis przejścia głównego zadania Dom w mroku w grze The Bard's Tale IV: Barrows Deep. Jest to misja nieco bardziej rozbudowana niż pierwsza. Zapoznaje cię ona z mechaniką gry.
Przemierzanie ruin i pierwsi przeciwnicy
Po otworzeniu drzwi do Gildii, idziesz w prawo przez most. Niedaleko punktu kontrolnego jest wnęka. Tam znajdziesz swoją pierwszą skrzynię.
Kieruj się niebieską strzałką na radarze. W okolicy masz również parę ziół do zebrania (lewy przycisk myszy). W pobliżu jest również do otworzenia kilka beczek. Nie będzie problemem znalezienie ich.
Podczas przemierzania ruin, punkt na radarze doprowadzi cię do Kamienia Szczęścia. Kliknij na niego lewym przyciskiem myszy, aby zapisać grę. Twoim postaciom w drużynie regenerują się wtedy punkty życia.
Idź w prawo, spotkasz tam swoich pierwszych przeciwników. Powoli zbliżaj się do nich i wykonaj pierwszy ruch, klikając lewym przyciskiem myszy na wroga. Pierwsza walka ma charakter samouczka i nie jest skomplikowana.
Musisz wybrać umiejętność z paska na dole ekranu, a następnie wybrać wroga, któremu chcesz zadać obrażenia. Gdy wykorzystasz pulę szans, którą symbolizują złote romby poniżej paska umiejętności lub wykorzystasz wszystkie zdolności, które uznasz za stosowne - kliknij niebieski przycisk na samym dole, kończący twoją turę. Zapoznaj się z postacią, która została przez ciebie stworzona (lub z Melody) i z Rabbiem. Rabbie zadaje obrażenia postaciom znajdującym się blisko oraz wspiera cię swoimi umiejętnościami w walce. Po zwycięskim pojedynku zbierz łup wroga, klikając na niego lewym przyciskiem myszy. Pamiętaj w szczególności, by zabrać morderczą bombę z żółci smoka. Przyda ci się.
Zanim udasz się w stronę niebieskiej strzałki na radarze, skręć w prawo, we wnękę.
Znajdziesz tam skrzynię. Nie idź dalej prosto po otworzeniu skrzyni, znajdują się tam niebezpieczni paladyni. Wróć do punktu kontrolnego, który wskazuje twój radar i użyj morderczej bomby z żółci smoka na barykadzie, klikając lewy przycisk myszy. Zaraz za barykadą znajdują się przeciwnicy, których musisz pokonać. Postaraj się wykonać pierwszy ruch - dzięki niemu masz przewagę nad wrogiem.
Ta walka mogła być nieco trudniejsza niż pierwsza. Jeżeli po walce twoja drużyna straciła dużo punktów życia, wejdź w ekwipunek (domyślnie "i") i użyj sutego gulasza - klikając na niego prawym przyciskiem myszy wybierz opcje użyj. Nie zapomnij łupu wroga. Zaraz po lewo znajduje się skrzynia.
Gdy zwiedzasz ruiny napotkasz kolejnych wrogów, którzy zapoznają cię z systemem walki The Bard's Tale IV. Zauważysz, że system walki opiera się na siatce 4x4. tobie i przeciwnikowi przysługuje pole 2x4. Ważne jest manewrowanie postacią na tym polu, by przechytrzyć wroga.
Kiedy pójdziesz na wprost znajdziesz kolejny Kamień umożliwiający zapis gry.
Idź wzdłuż korytarza. Na swej drodze spotkasz paladynów. Nie walcz z nimi, na tą chwilę są zbyt trudni.
Spójrz w prawo, znajdziesz tam trzy skrzynie. Następnie podążaj w lewo, trzymając się ścian omijaj wrogów. Nie daj się zauważyć paladynom.
Fachan
Gdy dotrzesz do kolejnego punktu kontrolnego, zauważysz fachana. Musisz przekradnąć się koło stwora. Poczekaj aż będzie on odwrócony plecami, a następnie podążaj za nim i skręć w lewo, gdy zauważysz wnękę.
Jeżeli chcesz dodatkowo otworzyć skrzynię, poczekaj, aż fachan wróci się do miejsca, gdzie pierwszy raz został przez ciebie zobaczony. Wyjdź z wnęki, a skrzynia będzie znajdowała się zaraz po lewej stronie. Gdy ją otworzysz wróć do wnęki, pierwszej kryjówki przed tajemniczym stworem. Nie daj się zauważyć.
?
Podczas przemierzania ruin, po lewo zastaniesz blokadę, którą możesz popchnąć. Znajdziesz tam kolejną skrzynkę. Jednak nie podążaj dalej w tę stronę. Prowadzi ona na początek mapy. Kieruj się niebieską strzałką na radarze. Zauważysz członków Gildii. Rozejrzyj się po okolicy. Możesz zebrać suty gulasz i parę ziół.
Wejście do starej Gildii Bohaterów
Pójdź za punkt kontrolny. Znajduje się tam kaplica. Gdy użyjesz na niej lewego przycisku myszy, zyskasz nieco punktów doświadczenia.
Gdy zwrócisz się w lewą stronę zauważysz kolejną skrzynię, której jednaj nie zdołasz jeszcze otworzyć. Potrzebna jest do tego rozwinięta umiejętność łotrzyka.
Gdy staniesz przed zielonymi drzwiami, do których prowadzi cię misja, musisz zagrać odźwiernemu odpowiednią melodię, której nauczył cię Rabbie. Rozmowa, ani pukanie nie sprawi, że ten otworzy ci drzwi. Kliknij prawy przycisk myszy, a następnie niebieski przycisk na dole "Abilities". Nad twoimi głównymi umiejętnościami pojawi się Melodia Pustkowi. Kliknij na nią lewym przyciskiem myszy i odegraj ją odźwiernemu.
Dopiero wtedy wpuści cię on do starej Gildii Bohaterów.
Gdy już jesteś w środku zaraz za Rabbiem znajdują się skrzynie. Na dole łatwo znajdziesz jeszcze jedną. Rozmowa z Rabbiem kończy zadanie.