Ruszam w mrok... - zadanie w The Bard's Tale 4 - solucja The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 września 2018
Niniejsza strona zawiera opis przejścia głównego zadania Ruszam w mrok... w grze The Bard's Tale IV: Barrows Deep. Jest to misja pełna trudnych zagadek i łamigłówek. Ta solucja opisuje i tłumaczy każdą z nich.
Przemierzaj Las Inshriacha
Gdy wyjdziesz z kryjówki Fiony, czeka cię kolejna zagadka z wróżką. Tym razem nie odbijaj jej od żadnego totemu, tylko stań na skos i wyceluj w kamienie docelowe. Za bramą są przeciwnicy. Pamiętaj o wyleczeniu swoich postaci przed walką.
Po ich pokonaniu natrafisz na kolejną wróżkę. Musisz ją popchnąć, stojąc przed nią w ten sposób.

Totem na wprost ustaw w ten sposób:

Totem po prawo od niego, w ten sposób:

Ostatni totem powinien być obrócony tak:

Otworzą się drzwi, za którymi będzie klucz. Klucz ten otwiera bramę, wróć się. Znajduje się na dole. Czeka tam kolejna zagadka z wróżką.
Ustaw totem w ten sposób, aby otworzyły się drzwi.

Znajdziesz tam stalowy klucz, skrzynki i kapliczkę. Stalowy klucz pasuje do bramy obok totemu zapisu. Za nią będzie kolejna wróżka. Rozwiązniem jej zagadki jest ustawienie totemu w taki sposób:

Wtedy wróżka skierowana w jego stronę zatrzyma się przy nim. Skieruj ją w stronę docelowych kamieni.

Kolejna zagadka z wróżką. Tym razem zamiast totemu będzie magiczny grzyb. Aktywuj go i szybko popchnij wróżkę w jego stronę, ponieważ grzyb ma ograniczony czas trwania. Otworzą się drzwi za nimi będzie klucz do następnej bramy. Za nią czeka kolejna łamigłówka z totemami. Ustaw pierwszy totem w następujący sposób:

Drugi totem ustaw w taki sposób:

Otworzą się wrota. Kolejna zagadka to dwie wróżki, z czego jedna jest już w ruchu. Totemy po lewej stronie powinny być ustawione taki sposób.

Wróżka, która jest w ruchu, powinna wlecieć przez drzwi. Otwierają się one, kiedy druga wróżka leci w docelowe kamienie.

Kiedy wróżka, która jest w ruchu jest przy końcu swej wędrówki, popchnij tą stojącą w miejsce kamieni, które otwierają drzwi. Wymaga to odpowiedniego wyczucia czasu.

Otworzy się brama, za którą stoją przeciwnicy. Z pięcioma osobami w drużynie walka nie będzie raczej problemem. Idź w prawo. Trafisz na kolejną zagadkę z wróżką.
Totem na środku przed bramą powinien być ustawiony w taki sposób:

Totem z jego prawej strony powinien być ustawiony w ten sposób:

Pamiętaj o włączeniu grzyba w odpowiednim momencie.

Popchnij wróżkę. Idź dalej. Kolejna zagadka to rozsunięcie kamieni. Nie powinno sprawić ci to problemu. Za kamieniami znajduje się dźwignia.

Wróć do sali z wróżką, musisz ją popchnąć na koniec bramy, która otworzyła ci się po pociągnięciu dźwigni. Aby tego dokonać totemy powinny być ustawione w następującym szyku:

Kiedy wróżka przejdzie do drugiego totemu, przestaw ten pierwszy by wyglądał tak:

Otworzą się kolejne drzwi. Czeka za nimi przeciwnik. Kieruj się dalej w tym miejscu znajdziesz skrzynie.

Teraz wróć się w to miejsce na mapie.

Czekają tam przeciwnicy. Po prawo znajduje się totem zapisu. Przekradnij się do przejścia.

Gdy tam pójdziesz napotkasz łamigłówkę ze światłami. W celu otworzenia drzwi, musisz zapalić wszystkie lampki.

Nagle pojawią się przed tobą przeciwnicy.

Mag, gdy się koncentruje, zyskuje ósmy poziom pancerza. Zajmij się najpierw jego goblinami. Zadają one największe obrażenia w tej walce. Sam mag pod tym względem nie jest taki groźny. Jedynym problemem może być jego pancerz. Postaraj się zbić jego pancerz umiejętnościami wojownika. Po pokonaniu przeciwnika, pojawi się szkielet.

Zagraj pieśń, której nauczyła cię Fiona.
Porozmawiaj z dowódcą Fichti
Wejdź schodami na górę. Zastasz przeciwników, jeden z nich będzie miał 102 punkty życia. Będzie on cały czas bił skoncentrowanymi atakami, więc postaraj się mu je przerwać. Klucz do bramy znajduje się na górze.

Gdy przejdziesz przez bramę. Idź dalej. Zastasz łamigłówkę. Ułóż totem przy bramie w ten sposób:

Za drzwiami jest kolejna łamigłówka, której typ jest ci już znany. Ustaw pierwszy totem w taki sposób:

Drugi totem na początku powinien być ustawiony tak:

Trzeci tak:

W momencie gdy wróżka odbije się od trzeciego totemu, przestaw drugi w taki sposób:

Za bramą znajdziesz skrzynkę i klucz do drzwi obok.
Za drzwiami czeka kolejna zagadka z wróżką. Ustaw totemy w taki sposób, aby ją rozwiązać:





Przejdź przez drzwi, które otworzą się dalej. Napotkasz tam przeciwników. Pamiętaj, gdy przeciwnik się koncentruje - odejdź od niego. Po ich pokonaniu poruszaj się dalej w stronę znacznika na mapie. Natrafisz na drzwi. Totem koło nich ustaw w taki sposób:

Znajdziesz tam skrzynie i klucz. Drzwi z pasującym zamkiem znajdują się tutaj:

Użyj totemu zapisu i idź dalej. Kieruj się przez wioskę na wprost. Tam znajdziesz dowódcę Fichti. Ta rozmowa kończy zadanie.