Adept - klasa postaci w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 września 2018
Poniższy rozdział zawiera wszystkie informacje, jakie będą ci potrzebne do gry Adeptem w Bard's Tale IV. Znajdziesz tutaj informacje odnośnie parametrów startowych klasy, funkcji w jakich najlepiej się sprawdza oraz porady odnośnie rozwoju tej klasy postaci.
Podstawowe informacje o adepcie
Ta klasa postaci specjalizuje się w magii. Dzięki temu ma dostęp szerokiej gamy zaklęć, działających w dalekim zasięgu. Jednocześnie są klasą posiadającą najmniejszą ilość punktów życia. Oznacza to, że świetnie sprawdzają się jako jednostka wsparcia, ale nie nadają się do walki na pierwszej linii. Rasą, która najlepiej nadaje się do roli adepta jest Elf.
Startowe parametry i umiejętności adepta
Adept posiada następujące parametry startowe:
- Wytrzymałość: 7
- Klasa pancerza: 0
- Siła: 7
- Punkty magii: 2
- Inteligencja: 4
Startowymi umiejętnościami dla tej klasy są:
Ikona | Typ umiejętności | Nazwa | Funkcja |
Aktywna | Arcane Barrage | Pozwoli ci na wystrzelenie magicznego pocisku, w stronę dowolnego przeciwnika na planszy. Siła ataku stanowi 50% ilości punktów siły. | |
Aktywna | Charged Bold | Zadaje obrażenia wszystkim |
Dodatkowo możesz wybrać trzy z poniżej wskazanych zdolności:
Ikona | Typ umiejętności | Nazwa | Funkcja |
Aktywna | Conjuror: Novice | Odblokowuje zdolność: Dragons Breath, która pozwala na zaatakowanie pierwszej linii wroga płomieniem, zadając im obrażenia fizyczne przy jednoczesnym nałożeniu na nich statusu podpalenie | |
Pasywna | Soul Leech | Każde rzucone zaklęcie daje 20% szansy na odzyskanie jednego punku magii | |
Pasywna | Mana Robes: Novice | Pozwala na korzystanie ze stroju typu Apprentice Robes | |
Pasywna | Constitution 1 | +1 do wytrzymałości | |
Aktywna | Meditate | Odblokowuje zdolność: Meditation, która po użyciu daje dodatkowy punkt magii | |
Pasywna | Intelligence 1 | +1 do inteligencji | |
Aktywna | Dagger: Novice | Odblokowuje zdolność: Atak z ukrycia, która pozwala na przeprowadzenie ataku z pierwszej linii i cofnięcie się do tyłu. | |
Pasywna | Strenght 1 | +1 do siły | |
Aktywna | Science | Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi |
Porady
- Adept jako jednostka wsparcia, powinna być kryta. Dlatego ustawiaj ją za wojownikiem, tak jak na poniższym obrazku, który z racji swojej wysokiej wytrzymałości, będzie w stanie przyjąć na siebie obrażenia. Oczywiście nie tyczy się to obrażeń zadawanych przez łuczników, którzy mogą zaatakować dowolne pole
- Postaci tej klasy nie powinny znajdować się w pierwszym linii. Będą tam bowiem bardziej narażone na ataki. Wyjątkiem od tej sytuacji jest konieczność wykonania ataku, który wymaga znajdowania się w pierwszej linii jak np. Atak z ukrycia. Po tym ataku jak najszybciej wycofaj postać do drugiej linii
- Postacie tej klasy mają do dyspozycji punkty magii. Są one niezależne od punktów akcji. Dlatego nawet po wykorzystaniu wszystkich punków akcji, możesz jeszcze używać zdolności wykorzystujące punkty magii. Nie są one jednak niewyczerpalne. Każdy adept może posiadać określoną ilość punków magii. Zależy ona od poziomu postaci, rasy oraz ekwipunku. Każda zakończona tura odnawia 1 punkt magii. Dodatkowe punkty magii pozwoli ci odnowić także zdolność Meditate
- Adepci posiadają zdolności, które potrafią zadać znaczne obrażenia. Jednak nie możesz przesadzać z ilością postaci tej klasy w drużynie. Ich niska wytrzymałość może bowiem osłabić drużynę do tego stopnia, że korzyści płynące z ich siły ataku, będą znikome. Dlatego staraj się, by w twojej drużynie maksymalnie 1/3 członków była tej klasy.
- Pod żadnym pozorem nie wybieraj dla tej klasy rasy Fichti - Człowiek. Zdolność pochłaniania obrażeń śmiertelnych współtowarzyszy, w przypadku postaci o tak niskiej wytrzymałości, może nie uchronić cię przed stratą członka drużyny, a zmienić jedynie postać, która zostanie zabita.