The Banner Saga: Vedrfell Rozdział 1
Aktualizacja:
Vedrfell

Po dotarciu do wioski Vedrfell wysłuchaj rozmowy z wieśniakiem (Peasant), na której przebieg nie będziesz miał żadnego wpływu. Wkrótce przejmiesz kontrolę nad księciem Ludinem, rozpoczynając nową bitwę, której początkowa część stanowi nową odsłonę samouczka. Na początek zapoznaj się z mechanizmem wyznaczania pośrednich punktów (Waypoint) na trasie przemarszu sterowanej postaci. W tej konkretnej bitwie nic na tym nie zyskasz, ale w dalszej części gry zaczną pojawiać się różnorakie przeszkody terenowe i w taki właśnie sposób można je omijać.
Kolejna ważna część samouczka dotyczy korzystania z włóczni i w taką broń wyposażony jest książę Ludin. Nowość polega w tym przypadku na tym, że nie musisz ustawić się bezpośrednio przy przeciwniku, tylko zamiast tego możesz wyprowadzać ataki po przekątnej. Spróbuj na koniec zaatakować potwora (Dredge Brute), co pozwoli ci dowiedzieć się, że w przypadku przeciwników wyposażonych w dobry pancerz (duża ilość punktów Armor) ataki od razu na pasek siły (ikona pięści) będą kończyły się niepowodzeniem lub zadawały bardzo niewielkie obrażenia (więcej na temat radzenia sobie z tym problemem poniżej).

Po tym jak książę Ludin zostanie zaatakowany przez Dredge Brute'a utraci przytomność i rozpocznie się właściwa bitwa, w której będziesz kontrolował Hakona, Mogra i Gunnulfa. Do pokonania są jeden większy potwór (Dredge Brute) i dwa mniejsze potwory (Dredge Grunt).
W początkowej części bitwy skup się wyłącznie na postaci Dredge Brute'a, starając się go otoczyć. Zgodnie z otrzymaną wcześniej podpowiedzią musisz też zmienić swoją taktykę działania i początkowo dążyć do pozbawienia tego potwora jak największej liczby punktów pancerza (Armor). Pamiętaj w rezultacie o wybieraniu z listy akcji niebieskiej ikony pancerza, a także o wzmacnianiu swoich ataków dzięki poświęcaniu punktów siły woli (Willpower). Zaatakuj Dredge Brute'a w ten sposób co najmniej dwa razy, dzięki czemu zostanie mu tylko kilka punktów pancerza. Dopiero wtedy przestaw się na korzystanie z ataków wycelowanych w jego pasek zdrowia (czerwona ikona pięści).

Po pokonaniu pierwszego potwora gra zaprezentuje kolejny nowy mechanizm związany z walkami, a konkretnie pokazany na dołączonym obrazku i pojawiający się u góry ekranu róg (Horn). W momencie zabicia przeciwnika na rogu załącza się gwiazdka i możesz w dowolnym momencie użyć tego przedmiotu żeby odzyskać punkt siły woli (Willpower). Warto już teraz się tym zainteresować, albowiem Twoi giganci są zapewne nieco wyczerpani po zlikwidowaniu Dredge Brute'a.
Zainteresuj się teraz dwoma mniejszymi wrogimi istotami (Dredge Grunt). Także i w tym przypadku wskazane jest osłabianie pancerza potwora przed wyprowadzeniem ataku dążącego do pozbawienia go punktów siły. Staraj się ponadto dbać o Gunnulfa, albowiem jest on najsłabszy ze wszystkich trzech gigantów i najłatwiej może zostać pozbawiony przez potwory przytomności. Nie będzie to oczywiście oznaczało końca bitwy, ale radzę ją zakończyć z jak najlepszym wynikiem. Gunnulfowi możesz pomagać atakując tego potwora, który w danym momencie jest zainteresowany odbieraniem mu punktów siły. Wysłuchaj rozmowy Ubina i Hakona z księciem Ludinem, która zakończy ten rozdział.
Komentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
