Ridgehorn | Rozdział 3 / Chapter 3 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Ridgehorn
Po dotarciu do Ridgehorn wysłuchaj rozmowy na temat stanu miasta, na przebieg której nie będziesz miał wpływu. Gorąco polecam odwiedzić budynek bohaterów (Heroes), bo przed Tobą szereg wymagających walk. Po załatwieniu wszystkich spraw udaj się do wieży (Tower).
Jeżeli nie odesłałeś wcześniej księcia Ludina to w pierwszej bitwie w Ridgehorn to będzie on mógł wziąć udział w walkach i to samo tyczy się Bersiego oraz Yrsy. Wykorzystuj wspomnianą łuczniczkę do atakowania potworów z dużej odległości, polegając także na jej specjalnej umiejętności. Jeżeli książę Ludin został odesłany to najprawdopodobniej nie będziesz miał żadnych łuczników w drużynie, tak więc zdecyduj się na bardziej otwarte działania, dążąc do eliminowania potworów w walce wręcz. Niezależnie od składu drużyny postaraj się jej zbytnio nie osłabić, bo już wkrótce stoczysz opisaną poniżej kolejną bitwę.
Gra nie pozwoli ci niestety na odpoczynek, bo po wysłuchaniu rozmowy dotyczącej odnalezionych osób (wybór opcji dialogowych nie odegra tu znaczącej roli) wpadniesz na nową grupę potworów. Kolejna bitwa jest już wliczana do działań wojennych, tak więc tak jak zwykle zastanów się nad doborem strategii w zależności od tego czy dysponujesz przewagą liczebną czy to armia potworów znajduje się w lepszej sytuacji.
Uwaga - W bitwie tej możesz najprawdopodobniej po raz pierwszy napotkasz bardziej elitarne odmiany potworów prowadzących walki na odległość (Dredge Spark Slinger, Inferno Slinger czy Flame Slinger). Atakuj je w pierwszej kolejności i szybko oddalaj się od podrzucanych wybuchowych ładunków, tak by nie odnosić niepotrzebnych (dużych) obrażeń.
Wkrótce czeka Cię dłuższa rozmowa i tym razem warto się już pilnować przy doborze opcji dialogowych, albowiem będą one dotyczyły konsultacji na temat dalszego planu działania. Generalnie możesz się zachować na trzy różne sposoby:
- Opuszczenie Ridgehorn bez dodatkowych przestojów - Wybieraj pierwsze opcje dialogowe z listy, postępując po myśli księcia Ludina (jeśli jest w dalszym ciągu z karawaną) oraz wbrew woli Mogra.
- Oddanie decyzji w ręce Ludina (tylko jeśli jest z karawaną) - Wybierz w odpowiednim momencie opcję dialogową "Ludin, what would you do?". Jeżeli przystaniesz na plan Ludina to efekt będzie taki sam w opisanym wyżej pierwszym wariancie. Jeżeli wyrazisz odmienną opinię to Ludin pochopnie przystąpi do walk. W miarę możliwości postaraj się do tego nie doprowadzić, bo niezależnie od tego czy wyruszysz księciowi na pomoc czy też nie bardzo prawdopodobne jest to, że bezpowrotnie on zginie!
- Zdecydowanie się na dodatkowy odpoczynek - Wybieraj ostatnie opcje dialogowe z listy, postępując po myśli Mogra oraz wbrew woli księcia Ludina (jeśli jest w dalszym ciągu z karawaną) i ostatecznie nawet go ogłuszając (Knock him out). Na sam koniec będziesz mógł zadecydować czy chcesz oddelegować dużą grupę do warty (Keep as many on watch as possible), rozkazać trzymanie warty jedynie kilku najlepszym wojownikom (Keep only our best on watch) czy może rozesłać małe grupki do zbadania miasta (Send small groups to find out what the dredge are up to).
Jeżeli wybrałeś wariant zachowania związany z dodatkowym odpoczynkiem to polecam ponownie zajrzeć do budynku bohaterów (Heroes) i dopiero wtedy zdecydować się na opuszczenie Ridgehorn (Leave). Prędzej czy później postawiony zostaniesz przed jeszcze jednym wyborem, który tym razem będzie dotyczył sposobu rozprawienia się z potworami blokującymi wyjścia z miasta. Oto dostępne warianty zachowania:
- Zachęcenie potworów do ataku i osłabienie ich sił (Bait the dredge into attacking and wear them down) - Siły wroga zostaną nieznacznie osłabione, dzięki czemu odniesienie zwycięstwa w głównej bitwie okaże się prostsze.
- Przebicie się przez linię wroga (Break through the front lines and don't stop) - Siły wroga znajdą się ostatecznie w lepszej pozycji, w rezultacie czego pokonanie ich w głównej bitwie okaże się trudniejsze.
- Prowadzenie walki defensywnej (Send the shieldbangers forward and fight defensively) - Żadna ze stron konfliktu nie znajdzie się przed główną bitwą w lepszej sytuacji.
- Wyprowadzenie silnego ataku celem wypędzenia potworów (Go all out, strike hard and drive them off) - Siły wroga znajdą się ostatecznie w lepszej pozycji, w rezultacie czego pokonanie ich w głównej bitwie okaże się trudniejsze.
- Odwrócenie uwagi potworów celem zorganizowania ucieczki (Send a diversion to draw their attention and escape) - Wybór opcji "Find others, Mogr, but not you" pozwoli ci wziąć udział w mniejszej i prostszej do wygrania bitwie. Nie polecam natomiast opcji "I know you will", bo choć uda ci się uniknąć walk to Mogr niestety odłączy się od karawany.