Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga - poradnik do gry

The Banner Saga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Podróż do Frostvellr

Najważniejsze momenty podróży

Możesz zbadać wielki głaz - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Możesz zbadać wielki głaz

Cała karawana po raz pierwszy obowiązkowo zatrzyma się po dotarciu do lokacji Hridvaldyr. Na początek wysłuchaj rozmowy Rooka z Iverem. Gra pozwoli ci wpłynąć na przebieg tego spotkania, aczkolwiek wybór opcji dialogowych nie wpłynie na dalsze wydarzenia. Po zakończeniu rozmowy zdecyduj się na zbadanie wielkiego głazu (opcja Inspect the Stone), tym bardziej, że nie stracisz w ten sposób czasu.

Jeżeli pomogłeś mieszkańcom odwiedzanej niedawno wioski Skogr to przed opuszczeniem opisywanej lokacji otrzymasz medalion (Bjarken Rune) od pewnej dziewczynki, który przy najbliższej okazji dobrze będzie przydzielić jednej z grywalnych postaci (jego działanie polega na zwiększeniu szans na udany unik, tak więc warto podarować go osobie, która słabo radzi sobie w defensywie).

Karawana dotrze za niedługo do wioski (Village), w której będziesz mógł odpocząć - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry

Karawana dotrze za niedługo do wioski (Village), w której będziesz mógł odpocząć. Proponuję odwiedzić tu przede wszystkim targowisko (Market), albowiem oprócz nowych przedmiotów pojawi się też opcja zakupu zapasów (powyższy obrazek). Postaraj się zakupić wszystkie dostępne zapasy, dzięki czemu nie będziesz już musiał męczyć się z ich nieustannym niedoborem.

Poświęć kilka chwil na spotkanie się z Egilem, klikając na jego podobiźnie i wyczerpując wszystkie tematy rozmowy. Korzystając z okazji zajrzyj też oczywiście do namiotu bohaterów (Heroes) żeby przydzielić im przedmioty i ewentualnie awansować ich na wyższe poziomy doświadczenia. Nie polecam z kolei decydować się na opcję odpoczynku (Rest), chyba że w wyniku poprzednich nietrafionych decyzji morale uczestników karawany niebezpiecznie się obniżyło.Po załatwieniu wszystkich spraw opuść wioskę (Leave).

Zaistniały konflikt możesz rozwiązać na wiele różnych sposobów - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Zaistniały konflikt możesz rozwiązać na wiele różnych sposobów

Tuż po opuszczeniu wioski karawana wpadnie na dwóch wojowników - Hoguna i Moguna. Z rozmowy z tymi postaciami, do której dołączy wkrótce zarządca odwiedzanej niedawno wioski (Town Leader), dowiesz się, że powstał poważny konflikt. Hogun i Mogun chcą wraz z częścią mieszkańców dołączyć do karawany i opuścić swój dom w obawie przed inwazją potworów, a przywódca wioski (Town Leader) nie chce im na to pozwolić. Polecam zachować się początkowo neutralnie, tak by decyzję odnośnie sposobu rozwiązania tego problemu pozostawić sobie na koniec rozmowy. Oto dostępne warianty:

  • Pozostawienie rozwiązania w rękach zwaśnionych stron (Don't get involved) - Po tym jak obie strony konfliktu stoczą walkę (bez Twojego udziału) Hogun i Mogun dołączą wraz z grupą wojowników (Fighters) i wieśniaków (Peasants) do karawany. Otrzymasz ponadto 5 punktów sławy (Renown), a aktualny poziom zapasów (Supplies) zostanie minimalnie zwiększony. Nie do końca polecam jednak wybór tego rozwiązania, gdyż morale karawany pogorszy się.
  • Opowiedzenie się po stronie mieszkańców wioski (Side with the villagers) - Przywódca wioski (Town Leader) wynagrodzi karawanę dużą ilością zapasów (Supplies), aczkolwiek nie dołączą do niej żadne postacie. Dodatkową nagrodą jest zdobycie 15 punktów sławy (Renown).
  • Opowiedzenie się po stronie Hoguna i Moguna (Side with the brothers) - Zmuszony zostaniesz do stoczenia bitwy z mieszkańcami wioski, która opisana została poniżej. Po wygraniu tej bitwy do drużyny na stałe dołączą Hogun i Mogun. Oprócz tego do karawany przyłączy się duża grupa wojowników (Fighters) i wieśniaków (Peasants), aktualny poziom zapasów (Supplies) ulegnie poprawie i otrzymasz 10 punktów sławy (Renown).
Możesz dołączyć do aktywnej drużyny tylko jednego z braci lub ich obu - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Możesz dołączyć do aktywnej drużyny tylko jednego z braci lub ich obu

Jeżeli w opisanej wyżej rozmowie opowiedziałeś się po stronie Hoguna i Moguna to konieczne okaże się rozegranie dodatkowej i przy tym dość trudnej bitwy. Na początek musisz podjąć decyzję odnośnie tego kto ma w niej wystąpić. Dzieje się tak dlatego, że o ile do tej pory nikt z Twojej drużyny nie zginął będziesz aktualnie dysponował większą liczbą grywalnych postaci od dozwolonego limitu sześciu bohaterów do wystawienia do walki. Osobiście polecam wybrać do nowej potyczki tylko jednego z braci, gdyż zamiast dwóch takich samych wojowników lepiej sprawdzi się na polu bitwy na przykład dodatkowy łucznik.

Atak Bloody Flail pozwala na zadanie kilku ciosów w jednej turze - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Atak Bloody Flail pozwala na zadanie kilku ciosów w jednej turze

Już po tym jak przeniesiony zostaniesz do miejsca rozegrania potyczki zadbaj oczywiście o odpowiednie rozmieszczenie członków drużyny (pozycje startowe walczących ze sobą stron są losowane), starając się tak jak w poprzednich bitwach utworzyć swego rodzaju mur i rozstawić łuczników na jego tyłach. Do pokonania są przede wszystkim lepiej wyszkoleni wojownicy (Thrasher), którzy dysponują identycznymi zdolnościami do braci, jak również zwykli bandyci (Raider). Oprócz tego uważaj na łuczniczki (Archer), starając się dopadać je możliwie jak najwcześniej po rozpoczęciu walk, oraz na wrogów z tarczami (Backbiter), utrudniając im wykonywanie skutecznych szarż poprzez nie ustawianie swoich ludzi w linii prostej.

W trakcie staczanych walk polecam wykorzystać regularnie specjalną umiejętność Hoguna i Moguna o nazwie Bloody Flail, której działanie polega na oddaniu czterech ataków. Akcja ta najlepiej sprawdza się gdy atakujesz bandytów otoczonych przez swoich kolegów, choć ostatni atak w danej serii może niestety spudłować.

Niezależnie od tego w jaki sposób zachowałeś się w trakcie spotkania z Hogunem, Mogunem i przywódcą wioski (Town Leader) karawana wznowi swój przemarsz.

Dodatkowe zdarzenia

Okno wyboru zachowania - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Okno wyboru zachowania

Pierwsze zdarzenie dotyczy zbytniego rozdzielenia się poszczególnych uczestników karawany. Możesz się tu zachować na cztery zasadnicze sposoby:

  • Wybór wariantu 1 (Call an early stop for the day) doprowadzi do przedwczesnego rozstawienia obozowiska. Wydłuży to całą podróż, ale pozwoli ci utrzymać morale na dobrym poziomie. W obozowisku możesz wykonać wszystkie standardowe czynności, a więc zerknąć na mapę świata (World Map), odwiedzić namiot bohaterów (Heroes) czy zdecydować się na dalszy odpoczynek (Rest), co jest oczywiście w obecnej sytuacji niewskazane.
  • Wybór wariantu 2 (Slow the pace so everyone can catch up) doprowadzi do spowolnienia przemarszu karawany, tak by osoby przebywające na jej tyłach mogły dogonić resztę. Wydłuży to nieznacznie podróż i pogorszy trochę morale.
  • Wybór wariantu 3 (Keep a steady pace) doprowadzi do utrzymania aktualnego tempa przemarszu karawany bez oczekiwania na osoby podróżujące na jej tyłach. Pozwoli ci to zaoszczędzić czas, ale po dotarciu do lokacji Hridvaldyr otrzymasz najprawdopodobniej informację o tym, że kilka osób z karawany zagubiło się. Liczebność karawany w rezultacie zmniejszy się, a ponadto pogorszy się jej morale.
  • Wybór wariantu 4 (Rally the caravan with a speech) doprowadzi do wygłoszenia przemówienia. Efektem tego będzie utrzymanie morale na dobrym poziomie i zdobycie 5 punktów sławy (Renown).
Spotkanie z wojownikami - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Spotkanie z wojownikami

Niedługo po opuszczeniu lokacji Hridvaldyr karawana spotka grupę wojowników (Fighters), którzy będą chcieli się do niej przyłączyć, oferując w zamian swoje wsparcie oraz zapasy. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby (środkowa opcja dialogowa to tylko pytanie):

  • Zezwolenie na to żeby wojownicy dołączyli do karawany (Allow the men to join you) - Efektem tego działania będzie pozyskanie nowych wojowników (Fighters), 5 punktów sławy (Renown), a także kilku jednostek zapasów (Supplies).
  • Odrzucenie propozycji wojowników (Refuse the men and make sure they don't follow) - Decyzja ta nie wpłynie bezpośrednio na karawanę ani w pozytywny ani w negatywny sposób.

Kolejne przypadkowe zdarzenie to rozróba wśród uczestników karawany, której inicjatorem będzie wojownik Rafnsvartr. Tym razem dostępne są cztery opcje zachowania:

  • Wymuszenie publicznych przeprosin (Coerce a public apology from him) - Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż doprowadzi do obniżenia morale członków karawany.
  • Związanie wojownika (Tie him up until he dries out) - Nie będzie żadnej reakcji ze strony karawany.
  • Wyśmianie bójki (Laugh off the scuffle) - Zdobędziesz 5 punktów sławy (Renown). To właśnie ten wariant jest w mojej ocenie najlepszy.
  • Zachęcenie innych do zignorowania sprawy (Encourage the others to let the issue drop) - Nie będzie żadnej reakcji ze strony karawany.
Spotkanie się z Oddleif w obozowisku pozwoli ci zdobyć dodatkowe punkty sławy - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Spotkanie się z Oddleif w obozowisku pozwoli ci zdobyć dodatkowe punkty sławy

W trakcie jednego z postojów Oddleif przekaże Rookowi sztandar wodza i stanie się tak nawet wtedy gdy poprzedni wódz (Chieftain) przeżył atak potworów na wioskę Skogr, a to dlatego, że najbardziej "optymistyczny" wariant zakłada odniesienie przez niego poważnych obrażeń. Wysłuchaj rozmowy z Alette, która ponownie nie odegra większej roli. Warto tu jedynie dodać, że jeżeli wziąłeś udział w ostatniej bitwie z bandytami to dziewczyna będzie chciała także na jej temat pogadać.

Po tym jak automatycznie rozstawione zostanie nowe obozowisko oprócz wykonania standardowych czynności (awansowanie bohaterów na wyższe poziomy, zajrzenie do namiotu treningowego itp.) warto odwiedzić Oddleif klikając na ikonie z jej podobizną. Nie musisz się jakoś specjalnie pilnować przy wyborze opcji dialogowych, albowiem niezależnie od tego jak się zachowasz na sam koniec rozmowy z żoną wodza otrzymasz 5 punktów sławy (Renown).

Jedno z ostatnich zdarzeń dotyczy grupy wojowników pragnących tymczasowo opuścić karawanę - Podróż do Frostvellr | Rozdział 2 / Chapter 2 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Jedno z ostatnich zdarzeń dotyczy grupy wojowników pragnących tymczasowo opuścić karawanę

W końcowej fazie podróży do Frostvellr uaktywnią się jeszcze kolejne zdarzenia i najwięcej możliwości wyboru da ci pierwsze z nich, które będzie dotyczyło grupy wojowników (Fighters) z karawany pragnących tymczasowo odłączyć się od głównej grupy. Oto dostępne opcje zachowania:

  • Życzenie wojownikom powodzenia (Wish the fighters well) - Od karawany odłączy się kilku wojowników, ale zyskasz za to 5 punktów sławy (Renown).
  • Podarowanie odchodzącym wojownikom części zapasów (See them off with extra supplies) - Od karawany odłączy się kilku wojowników i stracisz też kilka jednostek zapasów, ale zyskasz za to 10 punktów sławy (Renown).
  • Przypomnienie wszystkim, że mają swobodę decyzji (Remind everyone that they're free to do as they please) - Od karawany odłączy się kilku wojowników, ale zyskasz za to 5 punktów sławy (Renown).
  • Zasugerowanie, że wojownicy nie przeżyją o własnych siłach (You think you'll survive out there on your own?) - Od karawany odłączy się kilku wojowników.
  • Wymuszenie na wojownikach żeby zostali z karawaną (Tell them they're needed here) - Liczebność karawany pozostanie bez zmian, ale morale nieznacznie pogorszy się.

Ostatnie dwa zdarzenia dotyczą ponownych kłopotów z Rafnsvartrem. Pierwsze z tych zdarzeń pozwoli ci zachować się w następujący sposób:

  • Wymierzenie kary fizycznej (Punish him physically) - Nie będzie żadnej reakcji ze strony karawany.
  • Zabronienie Rafnsvartrowi rozkładania obozu w pobliżu innych członków karawany (Ban him from camping near others in the future) - Nie będzie żadnej reakcji ze strony karawany, przy czym wybór tej opcji sprawi, że nie uaktywni się opisane poniżej ostatnie zdarzenie.
  • Zabronienie przekazywania Rafnsvartrowi trunków (This man drinks nothing but water from now on) - Nie będzie żadnej reakcji ze strony karawany.

Także i drugie ze zdarzeń powiązanych Rafnsvartrem oferuje trzy opcje zachowania:

  • Wydalenie Rafnsvartra z karawany (Banish the drunkard from your caravan) - Nie będzie żadnej reakcji ze strony karawany.
  • Pozwolenie innym wojownikom na wymierzenie sprawiedliwości (Let your clansmen deliver justice) - Morale wśród uczestników karawany nieznacznie poprawi się.
  • Przygotowanie się na pojawienie potworów (Ready yourself against the dredge, just in case) - Morale wśród uczestników karawany pogorszy się.