Einartoft | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Einartoft
Po dotarciu do miasta wysłuchaj rozmowy z udziałem Rooka, Ivera oraz Krumra. Gra ponownie pozwoli ci odwiedzić targowisko (Market) oraz miejsce pobytu członków drużyny (Heroes). Na koniec udaj się na odpoczynek (Rest). Następnego dnia będziesz mógł wkroczyć do wielkiej sali (Great Hall). Czeka Cię tu nowe ważne spotkanie, w którym oprócz wspomnianych wyżej postaci wezmą także udział Fasolt, Eyvind, Jorundr oraz członkowie drugiej karawany.
Czas decyzji nadejdzie dopiero po opuszczeniu wielkiej sali. Rook może mianowicie zachować się na dwa zasadnicze sposoby:
- Dołączyć do Ivera i innych gigantów, którzy wyruszyli w stronę potworów zgromadzonych na moście (opcja "Join him" lub "You're not doing this alone" na koniec zdarzenia). Wybór tego wariantu sprawi, że w nowej bitwie będzie mogła wziąć udział większa liczba postaci i gra pozwoli ci dobrać skład drużyny.
- Nie pomagać Iverowi i innym gigantom w pokonaniu potworów zgromadzonych na moście (opcja "Say nothing", "Do nothing" lub "No... I'm not" na koniec zdarzenia). Nie myśl, że wybór tego wariantu pozwoli ci uniknąć walk. Jedyną różnicą będzie to, że Rook i inni ludzie z karawany nie wezmą udziału w bitwie. Do walk oprócz Eyvinda dołączą w rezultacie wyłącznie giganty i nie będziesz mógł dobrać składu drużyny.
Jeżeli wybrałeś pierwszy z opisanych wyżej wariantów to gra pozwoli ci dobrać skład drużyny, która wystawiona zostanie do bitwy. Upewnij się żeby Eyvind znalazł się w jej składzie, bo to najpotężniejsza postać jaką przyjdzie ci kontrolować. Oprócz tego dobrze byłoby zabrać co najmniej jednego giganta i jedną lub dwie łuczniczki.
Już po rozpoczęciu walk zwróć przede wszystkim uwagę na specjalne umiejętności Eyvinda. O wiele lepsza jest zdolność Arc Lightning, która poraża cel prądem. Atak ten cechuje się sporym zasięgiem, zaś sama błyskawica może przeskoczyć na sąsiednie istoty. W dalszej fazie bitwy upewnij się tylko żeby w pobliżu atakowanego potwora nie stali sojusznicy, bo oni również mogą zostać przypadkowo osłabieni. Druga ze specjalnych umiejętności to Eyvinda to Mend i bardziej ci się ona przyda w końcówce, pozwalając na naprawienie uszkodzonych pancerzy sojuszników.
Po stronie potworów najwięcej kłopotów sprawi ci prawdopodobnie "mini-boss", czyli Stonesinger. Bestia ta zapewne już na samym początku walk użyje specjalnej akcji Umbrage, dzięki której doda swoim sojusznikom punkty siły (dzieje się to kosztem osłabienia ich pancerzy). Druga z unikalnych umiejętności Stonesingera to Rupture, aczkolwiek raczej jej nie użyje, bo pozostałe potwory powinny dość szybko ginąć. Sam Stonesinger również nie jest jakoś szczególnie wymagający, tak więc dobrze będzie zainteresować się tym potworem w początkowej fazie walk. Po wyeliminowaniu Stonesingera zajmij się wszystkimi pozostałymi potworami. W tym przypadku warto jedynie mieć na uwadze poczynania Dredge Scourge'a, nie pozwalając tej bestii na przyzwanie posiłków.
Na moście pojawi się wkrótce Bellower i do (delikatnie mówiąc) nierównego pojedynku z tym potworem stanie Iver. Niestety, walka ta jest wyreżyserowana, gdyż Bellowera nie można pokonać (ataki na jego pasek siły zakończą się niepowodzeniem, a utracone punkty pancerza błyskawicznie zregeneruje). Musisz się w rezultacie liczyć z tym, że Iver po kilku rundach poniesie porażkę.
Obejrzyj scenkę przerywnikową i zaczekaj aż powrócisz do miasta. Możesz wykorzystać zdobyte niedawno punkty sławy lub od razu kliknąć na ikonie z podobizną Eyvinda. Rozdział ten dobiegnie za chwilę końca.