The Banner Saga: Einartoft Rozdział 4
Aktualizacja:
Einartoft

Po dotarciu do miasta wysłuchaj rozmowy z udziałem Rooka, Ivera oraz Krumra. Gra ponownie pozwoli ci odwiedzić targowisko (Market) oraz miejsce pobytu członków drużyny (Heroes). Na koniec udaj się na odpoczynek (Rest). Następnego dnia będziesz mógł wkroczyć do wielkiej sali (Great Hall). Czeka Cię tu nowe ważne spotkanie, w którym oprócz wspomnianych wyżej postaci wezmą także udział Fasolt, Eyvind, Jorundr oraz członkowie drugiej karawany.
Czas decyzji nadejdzie dopiero po opuszczeniu wielkiej sali. Rook może mianowicie zachować się na dwa zasadnicze sposoby:
- Dołączyć do Ivera i innych gigantów, którzy wyruszyli w stronę potworów zgromadzonych na moście (opcja "Join him" lub "You're not doing this alone" na koniec zdarzenia). Wybór tego wariantu sprawi, że w nowej bitwie będzie mogła wziąć udział większa liczba postaci i gra pozwoli ci dobrać skład drużyny.
- Nie pomagać Iverowi i innym gigantom w pokonaniu potworów zgromadzonych na moście (opcja "Say nothing", "Do nothing" lub "No... I'm not" na koniec zdarzenia). Nie myśl, że wybór tego wariantu pozwoli ci uniknąć walk. Jedyną różnicą będzie to, że Rook i inni ludzie z karawany nie wezmą udziału w bitwie. Do walk oprócz Eyvinda dołączą w rezultacie wyłącznie giganty i nie będziesz mógł dobrać składu drużyny.

Jeżeli wybrałeś pierwszy z opisanych wyżej wariantów to gra pozwoli ci dobrać skład drużyny, która wystawiona zostanie do bitwy. Upewnij się żeby Eyvind znalazł się w jej składzie, bo to najpotężniejsza postać jaką przyjdzie ci kontrolować. Oprócz tego dobrze byłoby zabrać co najmniej jednego giganta i jedną lub dwie łuczniczki.
Już po rozpoczęciu walk zwróć przede wszystkim uwagę na specjalne umiejętności Eyvinda. O wiele lepsza jest zdolność Arc Lightning, która poraża cel prądem. Atak ten cechuje się sporym zasięgiem, zaś sama błyskawica może przeskoczyć na sąsiednie istoty. W dalszej fazie bitwy upewnij się tylko żeby w pobliżu atakowanego potwora nie stali sojusznicy, bo oni również mogą zostać przypadkowo osłabieni. Druga ze specjalnych umiejętności to Eyvinda to Mend i bardziej ci się ona przyda w końcówce, pozwalając na naprawienie uszkodzonych pancerzy sojuszników.

Po stronie potworów najwięcej kłopotów sprawi ci prawdopodobnie "mini-boss", czyli Stonesinger. Bestia ta zapewne już na samym początku walk użyje specjalnej akcji Umbrage, dzięki której doda swoim sojusznikom punkty siły (dzieje się to kosztem osłabienia ich pancerzy). Druga z unikalnych umiejętności Stonesingera to Rupture, aczkolwiek raczej jej nie użyje, bo pozostałe potwory powinny dość szybko ginąć. Sam Stonesinger również nie jest jakoś szczególnie wymagający, tak więc dobrze będzie zainteresować się tym potworem w początkowej fazie walk. Po wyeliminowaniu Stonesingera zajmij się wszystkimi pozostałymi potworami. W tym przypadku warto jedynie mieć na uwadze poczynania Dredge Scourge'a, nie pozwalając tej bestii na przyzwanie posiłków.

Na moście pojawi się wkrótce Bellower i do (delikatnie mówiąc) nierównego pojedynku z tym potworem stanie Iver. Niestety, walka ta jest wyreżyserowana, gdyż Bellowera nie można pokonać (ataki na jego pasek siły zakończą się niepowodzeniem, a utracone punkty pancerza błyskawicznie zregeneruje). Musisz się w rezultacie liczyć z tym, że Iver po kilku rundach poniesie porażkę.
Obejrzyj scenkę przerywnikową i zaczekaj aż powrócisz do miasta. Możesz wykorzystać zdobyte niedawno punkty sławy lub od razu kliknąć na ikonie z podobizną Eyvinda. Rozdział ten dobiegnie za chwilę końca.
Komentarze czytelników
Może trochę późno, ale jeżeli ja to czytam, to może komuś jeszcze się przyda. Mam jedną uwagę - poradnik stwierdza, że używanie namiotu treningowego jest bezsensowne, bo nie generuje expa - nieprawda. Sławę zbieramy dwojako - po pierwsze do ogólnej puli, po drugie indywidualnie przez bohaterów. Przykładem może być pierwszy postój po wyjściu ze Strandu. Mamy ogólnie pulę powyżej 30 pkt sławy, którą możemy wydać, ale tylko jeden lub dwóch bohaterów osiągnął awans /zależny od liczby zabójstw/. Idziemy więc do namiotu i rozgrywamy bitwy treningowe nie generujące sławy, ale nabijające zabójstwa dla pozostałych npców. Dzięki temu zabiegowi możemy awansować wszystkich i w dalszą podróż ruszyć z całkowicie awansowaną drużyną. Ma to szczególne znaczenie dla postaci defensywnych np Egil, lub wspomagającym, którym trudno zbierać zabójstwa, jeżeli używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Kilka uzupełnień do poradnika:
- odesłanie Erica z uchodźcami da nam 10 punktów sławy,
- jeżeli ktoś kradnie zapasy to nie należy informować o tym ludzi z karawany, pogorszymy tylko morale,
- zapasy dla ekipy Rooka są resetowane do poziomu 3 dni przy rozpoczęciu aktu 4 i trzeba kupić je w Frostvellr w cenie 1 do 1. Wcześniejsze robienie nadwyżek nic nie da.
W ostatniej misji powinniśmy znaleźć kwatery dla naszych ludzi, bo inaczej utracimy przynajmniej 80 w zamieszkach. Najlepszym rozwiązaniem jest poszukać wolnych mieszkań (3 wybór) i następnie wybrać przywódców (2)
U mnie ostatnia misja wyglądała tak 1 dzień - znalezienie miejsca dla karawany, 2 - pomoc Iverowi przy murach, 3 - pomoc Iverowi w walce ze skalnym potworem, 4 - znalezienie zapasów.
Odnośnie rozwoju postaci, to ja nie polecam rozwijać Wysiłku i Siły Woli, ponieważ większość ataków powinniśmy wykonywać z puli zdolności i pod ich kątem rozwijać postać.
Dla ogólnie przyjętego schematu najpierw dobrze jest rozwijać Siłę, potem Pancerz i na koniec Przełamanie pancerza.
Kolejność rozwijania tych parametrów jest jednak inna, w przypadku bohaterów korzystających ze zdolności specjalnych wykorzystujących przełamanie pancerza, np. Mogr i Yrsa. Bohaterom takim najpierw rozwijam Przełamanie pancerza, potem Siłę i na koniec Pancerz. Wszystko więc zależy od tego jaką zdolność specjalna ma nasza postać.
Widzę przekłamanie w tym poradniku. Na początku jest napisane, że poradnik był przygotowywany w oparciu o domyślny - średni - poziom trudności, jednak finałowa walka jest opisana na easy. Tym samym wątpię w przydatność tego poradnika, w końcu tego typu materiałów szuka się kiedy ma się problem z jakąś sekcją, a jak wiadomo, na łatwym poziomie trudności taka sytuacja raczej się nie zdarza.
Mały tip dla wyciśnięcia kilku ekstra punktów - gra sugeruje szybkie dobijanie przeciwników przyzywających posiłki. Zdecydowanie nie należy tego robić jeśli bitwa idzie po naszej myśli. Dodatkowy Dredge do ubicia = 1 punkt sławy...
Stranger. ---> dzięki. Właśnie zacząłem sobie brać od nowa bo chyba błędem było kupowanie artefaktów, w zasadzie nie warto ich kupować wcale.
A i 5 lvl i koniec, ok
Rozwój postaci ogólnie jest mocno ograniczony. Piąty level i koniec... Co do renown, ja szukałem okazji w rozgrywaniu wszystkich możliwych walk i rozprawianiu się z niedobitkami w tych powiązanych z wojną. Do tego można eksperymentować z losowymi zdarzeniami, bo część z nich gwarantuje dodatkowe punkty.
Nie warto kupować artefaktów na targowiskach tylko zbierać za odwiedzanie godstone'ów. Do tego imo dobrze jest skupiać się na kilku najlepszych postaciach i tylko okazjonalnie rozwijać te, które w wybranych walkach zastąpią rannych.
To i więcej wkrótce w atlasie świata. ;)
A.l.e.X ---> wiem jakiej długości jest to gra bo to gra epizodyczna i będą jeszcze co najmniej dwie kolejne części, nie o to się pytam. Zresztą postacie być może będą przechodziły do kolejnych części więc lewelowanie może okazać się dłuższe niż ci się wydaje.
Brakuje mi punktów Renown do rozwoju postaci. Toczę wszystkie walki jakie mogę i mam już ileś postaci których nie mogę levelować bo mam za mało punktów Renown.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
