Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga - poradnik do gry

The Banner Saga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podróż do Wyrmtoe | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga The Banner Saga poradnik

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Podróż do Wyrmtoe

Najważniejsze momenty podróży

Radormyr - Podróż do Wyrmtoe | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Radormyr

Karawana odwiedzi w drodze do Wyrmtoe lokację Radormyr. Będziesz się tu mógł zachować na kilka sposobów. Zdecydowanie polecam zaakceptować propozycję napotkanych osób (Accept the offer), albowiem pozwoli ci to wejść w posiadanie artefaktu Gullinfyri. Przedmiot ten zwiększa szanse na podwójne obrażenia, tak więc dobrze byłoby go przekazać jednemu z silniejszych wojowników. Niezależnie od tego jak się zachowałeś w stosunku do napotkanych postaci zbadaj znajdujący się tu wielki głaz (Inspect the godstone before departing), tym bardziej, że nie wydłużysz przez to podróży karawany i nie zużyjesz w rezultacie dodatkowych zapasów.

Dodatkowe zdarzenia

Możesz zezwolić na przyłączenie Ekkilla do drużyny, uwięzić go, odesłać z kwitkiem, a nawet zabić! - Podróż do Wyrmtoe | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Możesz zezwolić na przyłączenie Ekkilla do drużyny, uwięzić go, odesłać z kwitkiem, a nawet zabić!

Jeżeli w trakcie pobytu w Frostvellr nie spotkałeś się w ogóle z Ekkillem i nie przyłączyłeś go tym samym do karawany to tuż po opuszczeniu wioski załączy się opisywane zdarzenie. Ekkill zauważony zostanie mianowicie przy drodze. Niezależnie od tego w jaki sposób zachowasz się na samym początku tego zdarzenia doprowadzisz do rozmowy z tą postacią i podobnie jak w wielu innych tego typu scenach na decyzje przyjdzie czas na sam koniec spotkania. Możesz mianowicie:

  • Aresztować Ekkilla i jego ludzi (Take Ekkill and his men as prisoners). Oznacza to, że Ekkill dołączy do karawany, ale nie będzie jej "pełnoprawnym" członkiem.
  • Odmówić pomocy i oddalić się (Abandon them in the wastes). Nie jest to dobry wariant, bo nic nie zyskasz na pozostawieniu Ekilla, a pogorszysz jedynie relacje Rooka z Alette.
  • Zapytać się o zdanie Onefa (Ask Onef his opinion). Akcja ta będzie dostępna tylko jeśli jeszcze w trakcie pobytu w Frostvellr zezwoliłeś na to żeby Onef dołączył do karawany. Wybór tej opcji nic nie zmieni, bo Onef nie wpadnie na żadne nowe rozwiązanie problemu.
  • Zamordować Ekkilla bez ostrzeżenia (Kill Ekkill on the spot). Nie jest to dobry wariant, bo nic nie zyskasz na śmierci Ekilla, a pogorszysz jedynie relacje Rooka z Alette.
  • Pozwolić Ekkillowi i jego ludziom dołączyć do karawany (Let them join you, on strict terms). To najlepszy wariant zachowania, bo nie zostaniesz zdradzony przez tę postać, a zyskasz nowych wojowników (Fighters).
Karawana i jej problemy... - Podróż do Wyrmtoe | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Karawana i jej problemy...

Niedługo po opuszczeniu Frostvellr karawana zawita w niewielkim gospodarstwie. Możesz zachować się na dwa zasadnicze sposoby w stosunku do właściciela farmy (Farmer). Pierwszy wariant zakłada zabranie żywności i trzody siłą (opcje "Threaten the farmer", "Take the food by force" i "Intimidate the farmer into giving you livestock"). Pozwoli ci to pozyskać cenne zapasy (Supplies), ale relacje Rooka i Alette oraz morale karawany ulegną pogorszeniu. Drugi wariant zakłada pozostawienie gospodarstwa w spokoju (opcja Leave the farmer and the livestock alone). Nie pogorszysz w ten sposób morale ani relacji z Alette, ale i nic nie zdobędziesz (nie jest to dobra opcja zachowania jeśli zapasy znajdują się aktualnie na wyczerpaniu).

Kolejne zdarzenie będzie powiązane z sępami zauważonymi na niebie. Oddleif zacznie do nich strzelać z łuku i możesz na to zareagować w różny sposób. Początkowa część rozmowy nie jest jeszcze taka ważna, bo dopiero na jej koniec zadecydujesz jak się zachować:

  • Pochwalenie planu Oddleif wyszkolenia innych kobiet z karawany (Encourage Oddleif to train the women) - Polecam wybór tego właśnie wariantu.
  • Nie okazywanie zbyt dużego poparcia dla jej pomysłu (Try to keep her expectations in check).
  • Wyrażenie sprzeciwu dla pomysłu Oddleif (Tell her you think it's a bad idea).

Następne wydarzenie powinno dotyczyć zbyt dużej ilości członków klanu (clansmen) podróżujących z karawaną w wyniku czego dochodzi do coraz większej liczby incydentów. Gra pozwoli ci tu zachować się na pięć sposobów:

  • Zignorowanie problemu (Carry on and put up with it) - Nie polecam tego wariantu, albowiem od karawany odłączy się spora grupa członków klanu (clansmen) i wojowników (fighters).
  • Zareagowanie jedynie na najpoważniejsze sprawy (Try to address the major issues) - Sytuacja karawany nie ulegnie ani poprawie ani pogorszeniu.
  • Zajęcie uczestników karawany innymi sprawami (Try to keep people useful and too busy for petty squabbles) - To zdecydowanie najlepszy wariant, gdyż oddelegowanie członków karawany do różnorakich dodatkowych prac pozwoli ci pozyskać trochę zapasów (supplies). Co więcej, morale karawany ulegnie nieznacznej poprawie.
  • Utworzenie rady do zajmowania się problemami karawany (Form a council to handle these problems) - Sytuacja karawany nie ulegnie ani poprawie ani pogorszeniu.
  • Rozdzielenie karawany na dwie mniejsze (Split the caravan) - Nie polecam tego wariantu, bo pomimo nieznacznego poprawienia morale od karawany odłączy się spora grupa członków klanu (clansmen) i wojowników (fighters).
Nie zmarnuj okazji do pozyskania zapasów - Podróż do Wyrmtoe | Rozdział 4 / Chapter 4 w The Banner Saga - The Banner Saga - poradnik do gry
Nie zmarnuj okazji do pozyskania zapasów

Karawana powinna natrafić na obszar, w którym rosną dzikie owoce. Pomimo tego, że otępiają one chwilowo umysł warto się nimi zainteresować, bo nie przyczynią się one do śmierci kogoś z karawany i pozwolą ci podreperować aktualny stan zapasów. Dostępne finalne opcje zachowania to:

  • Skosztowanie jednego z owoców (Take a bit yourself) - Polecam ten właśnie wariant, gdyż oprócz pozyskania 12 jednostek zapasów (Supplies) poprawisz też morale karawany.
  • Zniechęcenie ludzi do spożywania owoców (Discourage them from eating the fruit) - Efektem będzie pozyskanie 5 jednostek zapasów (Supplies).
  • Zebranie jak największej ilości owoców (Gather as much as you can) - Na wybór tego wariantu zdecyduj się tylko jeśli morale karawany jest aktualnie na dobrym poziomie, bo nie ulegnie ono żadnym zmianom. Zdobędziesz natomiast 16 jednostek zapasów (Supplies).

Ostatnie wydarzenie przed dotarciem do Wyrmtoe (uwaga - może się też ono załączyć dopiero w trakcie podróży do Grofheim) będzie powiązane z uczestnikami karawany, którzy zagubili się w burzy śnieżnej. Niestety, nie możesz tu nic zyskać, a co najwyżej ograniczyć straty. Polecam mianowicie wybrać opcję zachowania "Make a thorough search for the lost clansmen". Na poszukiwania zaginionych osób przeznaczysz jeden dzień i zużyjesz przez to trochę zapasów, aczkolwiek karawana straci najmniejszą możliwą liczbę członków klanu (Clansmen). Niezależnie od tego jak się zachowałeś nie zapomnij przy najbliższej okazji podreperować morale karawany, bo najprawdopodobniej uległo ono znacznemu pogorszeniu.